Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht#13 tegenstelling

Jij zwaait naar de vermoeide koppies op de achterbank totdat jouw ex de hoek omrijdt. Met vochtige ogen sluit je de voordeur zacht, maandag zie jij ze pas weer. Jouw wangen zijn klef van de vele kusjes. Je voelt nog zijn troostende kneepje in jouw arm als reactie op jouw woorden, -rij voorzichtig-. De geborgenheid verstikt je nu niet. Je wrijft over jouw gezicht en voelt beslag op jouw wang. Losgeschoten haren stop jij weer in jouw haarklem. Onderweg naar de keuken, ruim je kinderschoenen op en raap je jouw vanmorgen gebruikte klaar-over-jasje op. De rust verdoofd jouw oren. Er echoën nog enkele kinderstemmetjes na. " Mama, ik wil ook.” “ Moeder van Sara en Britt, mag ik helpen?” “ Van mijn moeder mag ik wel hagelslag met suiker en jam erop.” “ Ik lust geen dikke pannenkoeken…” Je zucht diep. De slingers hangen scheef. Serpentines, zand en meel op jouw vloer laten voetafdrukken maatje dertig zien. Op jouw aanrecht staan vuile borden, bekers en bakjes ijs. Onaangeroerd eten staat nog op de volle tafel. Jouw schone opruim taak wacht. De tweeling zijn jouw prinsesjes maar deze rol van Assepoester bevalt je niet. Nee, zo’n huismoeder ben je niet. Met een ruk trek je de vaatwasser open. Of zal je… Jouw benen gestoken in rode pumps vallen hem meteen op. Het decolleté van jouw zwarte jurkje is spannend. De afgesproken rode roos zit in jouw loshangende haren. Jouw rode lippen bewegen sensueel: ‘ Hai, ik ben Rosa. Hoe was jouw dag?’

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, vrouw die besluit niet bij de pakken neer te gaan zitten, de rol van Asssepoes niet op zich te nemen en het er eens lekker van gaat nemen. Geen eenzaam weekendje pruilen voor deze dame

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ik heb nooit in de tweede persoon geschreven en dat lijkt mij, als ik jou lees, intrigerend te doen. Een vorm tussen het afstandelijke hij/zij en het persoonlijke ik. Je kon het uiteraard weer niet laten en gaat na de beschrijving van een supermoeder vol de chicklit in, twee vrouwen in één, het contrast is duidelijk. Ik denk dat je over jezelf schrijft Marietje. Ik wist al dat je heerlijke appeltaarten kan bakken en nu heb ik ook je wulpse nachtelijke kant gezien ;-).

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De dagelijkse praktijk van een gescheiden moeder, die na een kinderfeestje met de troep achterblijft. Zo gaan die dingen. Maar het beeld van de vermoeide moeder klopt niet bij deze dame. Ze is niet alleen moeder maar ook een femme fatale, en dat mogen we weten. Ik lees er door de nadrukkelijke aanspreekvorm van jij en jou in dat als ik zelf in deze situatie verkeer, ik er goed aandoe om er uit los te breken. Want dit is ook voor mij weggelegd.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gescheiden vrouw die naast haar rol als moeder zichzelf weer ontdekt, en blij wil worden van zichzelf. In het nachtleven leeft ze zich uit, en voelt zij zich gezien als vrouw. Ik zou zo zeggen, go, girl, go!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Losgeschoten haren klem je weer tussen je haarklem, dit kan staan voor grip willen houden op alles, daarentegen, haar losse haren voor een losser leven.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Losgeschoten haren klem je weer tussen je haarklem, dit kan staan voor grip willen houden op alles, daarentegen, haar losse haren voor een losser leven.
Wauw, dat heb jij mooi gevonden! :thumbsup: Onbedoeld geschreven, maar het klopt helemaal! ;)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze gescheiden mama wil uitbreken. Ze neemt geen genoegen met het leven dat haar ogenschijnlijk staat te wachten. Dus uitbreken doet ze, en dat heeft ze mooi goed.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht aan een dame van plezier, die twee levens lijdt, een als callgirl en een als moeder. Het wordt steeds moeilijker beide naast elkaar vol te houden. Want ze wil haar werk goed doen, vandaar de aandacht voor detail.