Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #13 - Gebruik van ontkenning

Elk gezin heeft wel zo’n foto. De pasgeboren baby ligt in de armen van de vader, die stralend van geluk naar de camera kijkt. Ze keek naar de foto op haar schoot, haar vader deed dit niet. Hij had haar wel in zijn armen, maar keek nors een andere kant op. Hier sprak geen liefde uit. Hij was kort hierna bij hen weggegaan. Twee emoties streden in haar binnenste om terrein. Ze voelde woede om wat hij had gedaan, maar ze verlangde ook naar hem. Naar zijn liefde, niet dit verstikkende, eenzame, kille rotgevoel wat hij had achtergelaten. Mannen, een slecht onderdeel van haar leven. Haar eerste vriendje liet niks meer van zich horen nadat ze haar maagdelijkheid aan hem had gegeven. Het was voor haar een intense nacht geweest, maar alle telefoontjes en sms-jes nadien werden niet beantwoord. En weer werd ze achtergelaten met die verstikkende stilte waar alleen maar wreedheid uit sprak. Het verbrijzelde haar, keer op keer. Mannen, ze willen seks met je en daarna laten ze je stikken. Ze willen je lichaam, niet wie je bent. Maar hij leek anders. Hij was voor haar opgekomen toen ze tijdens haar shift in het restaurant door een groep jongens continu werd lastig gevallen met schunnige opmerkingen. Hij was zelfs opgestaan en leek bereid met ze te gaan vechten. Ze had zijn gebalde vuisten gezien. Ze legde het fotoboek naast zich neer en liep naar haar balkon om een sigaretje te roken. Een kleine glimlach danste over haar lippen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een tegenstelling in de beschrijving van het gevoel van de HP. Door haar eerdere (tegengestelde) ervaringen zo uitgebreid te omschrijvingen hoeft er niet veel uitgelegd te worden hoe anders deze jongen/man is. Negatieve ervaringen/ gevoelens tegenover een positief gevoel. Ik geloof dat ik eindelijk de opdracht ga begrijpen! ;)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees er twee: De kilheid van de vader van de hp wordt vergroot door de gedachte aan vaders die op een foto liefdevol naar hun baby kijken. De hp beschrijft hoe zij mannen ziet: alleen uit op haar lichaam. Nu lijkt ze een man te hebben ontmoet die zich opstelt als een koene ridder die de schone jonkvrouwe redt en beschermt. En dat bevalt haar beter.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haar vader wijst haar af op de foto, zij vult het in door te verlangen naar zijn liefde. Omdat deze onbeantwoord zal blijven, zoekt zij verlangend, vervangende liefde bij de man, die wederom haar verlangen met een afwijzing beantwoordt. Ze verwacht nu, dat de man die voor haar opkomt, anders is, al vrees ik de teleurstelling. De tegenstelling ligt in hoe zij de man ziet en hoe de man haar ziet.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De tegenstelling zit hem denk ik in aar gevoel van afgewezen te worden dor mannen inclusief de liefde van haar vader. En haar lachje op het eind, dat ze toch vertrouwen heeft in die ene man die voor haar op kwam.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Lucius, inderdaad, je uitgebreidere beschrijving van de twee voorafgaande ervaringen, maakt de derde duidelijk, deze is anders. Denkt ze. Ik ben bang dat ze teleurgesteld gaat worden

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ henny fortuin en anderen, Ik vind zelf gebruik van de omgeving de moeilijkste opdracht..

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het moet een grote opluchting zijn een man tegen te komen die wel te vertrouwen is. Ze viert het lijkt het wel door naar het balkon te lopen en er eentje te roken. Zal het uitkomen, is de vraag....

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand die alleen maar negatieve ervaringen heeft met de mannen en dan eindelijk haar potentiële prins tegenkomt. Ik hoop voor haar dat hij haar niet voor de gek houdt...

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Na een breed scala aan negatieve ervaringen met mannen is het deze keer anders. Ik hoop voor haar dat het goed gaat.