Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 13 - Gebruik van ontkenning

Zijn ogen straalden intense warmte uit, blauwer dan blauw, waarin je stante pede verzengde. Daarboven een bos krullen waarin je handen wilden kroelen. En onder de krullen en de ogen een glijneus en een roze mond gevolgd door een goddelijk keelputje dat je wilde likken. Zoals zij zijn wimpers likte. Zij aanbad deze man die haar met zijn ogen dag en nacht volgde. Er spatte vuur uit dat haar innerlijk consumeerde. Op een zeker moment keek zij hem aan. Hij was een fractie te laat.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn blauwe ogen? Blauw geeft misschien rust en/of een frisse uitstraling. Maar warmte schrijf ik niet toe aan de kleur blauw. Compleet tegenstrijdig zou kunnen zijn dat mensen met blauwe ogen een bijzonder warme uitstraling (of persoonlijkheid) kunnen hebben. Dat te laat terugkijken lijkt me ook niet echt oké trouwens. Maar dat kan ook toeval zijn.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zij aanbad deze man die haar met zijn ogen dag en nacht volgde. Er spatte vuur uit dat haar innerlijk consumeerde. Op een zeker moment keek zij hem aan. Hij was een fractie te laat.
Je weet weer bijzondere woorden te gebruiken. Een speciale en voor mij onbekende schrijfstijl. Ik doe een poging om feedback te geven over wat ik eruit haal: Te laat ja waarmee? Dat zij nu kijkt en hij een fractie te laat (kijkt) ontkent dat hij haar met zijn ogen dag en nacht volgde. Altijd dus! Dan zou hij nu ook sneller dan haar geweest zijn ... Het zou me ook niets verbazen als je het dubbelzinnig moet lezen. Dus ik ben benieuwd ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, al door je opsomming weet je dat er iets staat te gebeuren, het is te 'ik weet niet wat' om waar te kunnen zijn. Je bouwt spanning op en dan is er die fractie te laat. Voor mij, zonder verdere context, roept dit het beeld op dat hij toneel speelt, dat hij zich anders voordoet dan hij is, en nu ziet ze zijn ware gezicht. en dat is niet zoals zij denkt dat het is

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Geweldig, fraaie mooie woorden, een hemelvaartje speciaal!) Haar fantasie is bijna werkelijkheid tot het moment dat zij hem aan durft te kijken. De ontkennende waarheid is net tussen die ene fractie.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De halfgod die door de hp aanbeden wordt, lijkt haar ook zeer graag te zien. Dan gebeurt er iets waardoor de hp haar rooskleurige beeld moet bijstellen. Ze kijkt naar hem en hij is te laat met lief terugkijken, of hij is iets aan het doen wat tegenspreekt dat hij haar echt leuk vindt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Mili] Er spatte vuur uit dat haar innerlijk consumeerde. quote] :thumbsup: Schitterende zin! De tegenstelling zit in haar conclusie hoe hij naar haar kijkt, zoals ze hoopt. De laatste zin maakt duidelijk dat ze iets anders in zijn ogen leest. Misschien heeft ze een groene purk aan haar neus? :lol: ( Sorry, maar ik blijf het een fantastisch woord vinden!)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zit de ontkenning misschien in dat zij over hem fantaseert en zelfs zijn wippers heeft gelikt, maar hij alleen maar aanwezig is en niets terug doet bij haar.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie de ontkenning hier niet echt. Het enige wat ik kon vinden waren de ogen die warmte uitstraalden, terwijl blauw geen warme kleur is. De rest snapte ik ook niet echt...

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zie dubbelzinnigheid. De tegenstelling zie ik niet. Daarvoor is het fragment volgens mij iets te onduidelijk. Als het om vertrouwen ging, zou ik het wel een tegenstelling kunnen noemen, maar daar ging het niet om.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Henny, je gaat weer las ik. Fijn dat je er was en dank voor je gewaardeerde bijdrage. Ook in # 13 ging ik door over een pathologische leugenaar. De ontkenning zit hem in het moment dat hij terugkijkt. Hij had zijn ogen nog niet aangezet; die waren leeg en gespeend van warmte.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo mooi Mili, ik hoop dat je een boek aan het schrijven bent en mij de titel mailt. Want dat wil ik wel heel graag lezen. Dank voor je complimentje, het was mij een bijzonder groot genoegen. En ik kijk wanneer ik weer een maandje tijd kan maken. In ieder geval in januari. Hopelijk tot dan