Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#13 - Ontkenning

Het was een rustige dag vandaag. Het regende zo hard dat zelfs de dronken Engelse toeristen zich niet op straat lieten zien. Rillend schoof ik mijn hemdje iets omhoog, de centrale verwarming leek vandaag niet goed te werken. Ik pakte mijn boek en schoof ongemakkelijk heen en weer op mijn kruk. Het lukte me niet om te lezen. Zuchtend keek ik nog een keer door het raam naar buiten. Prompt keek ik recht in een paar grote bruine ogen, ietwat bozig keken ze me aan. Meteen ging ik rechtop zitten en trok glimlachend mijn hemdje weer iets verder naar beneden. Hij was lang, breed en had van die mooie donkeren krullen. Dit exemplaar was een welkome afwisseling op deze saaie koude dag, mannen zoals hem zag ik hier niet zo vaak. Terwijl ik de deur voor hem opendeed, schatte ik hem in. Dit was duidelijk een macho, een baasje. Nieuwsgierig bedacht ik me wat hij zou willen, zonder twijfel was hij erg doelgericht. Brutaal keek ik hem aan, ‘Waarmee kan ik je helpen lekker ding?’ Hij drukte me naar binnen, gooide de deur dicht en zwiepte het gordijn dicht. Gevoelens van angst en onmacht bekropen me. Ik had het weleens gehoord van collega’s. Vroeg of laat gebeurt het je een keer. De man liet zich in mijn armen vallen en begon onbedaarlijk te snikken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees wel een paar ontkenningen, maar weet niet goed op welke ik me moet richten. laat ik kiezen dat de ik het niet lukte om te lezen. Wat me eerlijk gezegd verbaast. als ik het goed begrijp is ze een hoer en komen er vandaag weinig klanten. Ik verwacht niet dat ze gaat zitten lezen, ik heb de indruk dat ze achter (of voor) het raam zit. Maar het lukt haar niet te lezen, dus hangt er onrust in de lucht. Dat is alles wat ik eruit haal

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik haal er maar 2 uit. Maar ik vind het gewoon onlogisch. Ik ben niet mee met deze oefening en heb eerder de neiging om te gaan schrappen of herschrijven om het goed te krijgen. Mij brengt het in de war.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Terwijl ik de deur voor hem opendeed, schatte ik hem in. Dit was duidelijk een macho, een baasje. Nieuwsgierig bedacht ik me wat hij zou willen, zonder twijfel was hij erg doelgericht. Brutaal keek ik hem aan, ‘Waarmee kan ik je helpen lekker ding?’ Hij drukte me naar binnen, gooide de deur dicht en zwiepte het gordijn dicht. Gevoelens van angst en onmacht bekropen me. Ik had het weleens gehoord van collega’s. Vroeg of laat gebeurt het je een keer.
Tot mijn grote verbazing liet de man zich in mijn armen vallen en begon onbedaarlijk te snikken.
Door deze 2 stukjes zet je de man uiteindelijk naar mijn idee neer als een zachtaardig type en geen kwade bedoelingen. Was het zo ook bedoeld door jou?

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een dame van lichte zeden wacht op haar klanten, op deze koude dag heeft ze ook zelf wat warmte nodig. (hemdje omhoog en omlaag) Op haar uitdagende vraag krijgt ze een onverwachts bruut antwoord van de klant, haar angst overmant haar kortstondig als juist het tegenovergestelde waar blijkt te zijn, de man is triest. (mooi geschreven Johanna!)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Henny Fortuin, ik had geprobeerd 1 duidelijke ontkenning te schrijven. Andere kleine ontkenningen/tegenstrijdigheden had ik niet bewust aangebracht. Vandaar was ik nieuwsgierig.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, misschien kun je dan de toevoeging 'tot mijn verbazing' weghalen, dan komt het ook voor de lezer als een verrassing. Als je dan de verrassing nog verder wilt versterken kun je meer zintuiglijke details bij de angst van de vrouw toevoegen. Zodat de lezer die angst sterker ervaart en mee beleeft. Of bemoei ik me nu te veel met je tekst?

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prostituee krijgt een klant die er verrassend goed uitziet. Maar zoals hij haar peeskamertje binnenstapt met brute haast, doet dat haar het ergste vermoeden. Dit is een klant die haar in elkaar gaat meppen.Tot haar verbazing wil hij alleen maar bij haar uithuilen. Blijkbaar kan hij dat nergens anders, bij zijn familie en vrienden moet hij zich flink houden. Tussen haakjes: wat een knappe suggestie van de locatie en omstandigheden, zonder het beestje bij de naam te noemen!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een hoertje met een boek is al een tegenstelling! Of het is een LOI cursus boek... :D De tegenstelling zit hier in haar gedachten over de klant, samen met de omschrijving van hem zodat de lezer zijn reactie niet verwacht. Zijn brute actie ( het binnenstormen) en dan weer zijn verrassende reactie dat hij huilend in haar armen valt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[Rillend schoof ik mijn hemdje iets omhoog, de centrale verwarming leek vandaag niet goed te werken.] [...glimlachend mijn hemdje weer iets verder naar beneden] Johanna B, ik zie hier de ontkenning/tegenstelling. Waarom trek je een hemdje omhoog als je het koud hebt (eerder naar beneden lijkt mij) en naar beneden terwijl je er als lichtekooi alle baat bij hebt je handelswaar te etaleren? Lijkt mij wel een heerlijke afleiding voor een temeier, zo'n snikkende man :-).

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een hoer die achter de ramen staat en denkt een klant te hebben die de baas over haar wilt spelen. Het blijkt dat hij zachtaardig is en alleen maar wil uithuilen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, Ze trok het hemdje omhoog omdat het toch al ontbrak aan clientèle. Om alles ook nog eens tentoon te stellen terwijl er ook geen publiek was leek haar ook onnodig.. Jammer genoeg hielp het ook niet, vermoedelijk is het hemdje toch al aan de kleine kant.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik dacht eerst dat je het over een hond had, totdat ik mannen las. Een macho die een watje is. Trouwens hoeren lees ook wel, hoor.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Tja, ik had inderdaad ook het idee dat ze gewoon lezen. Zouden er veel honden naar raamprostituees gaan? @ Odile, dat klopt precies.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een late reactie. Maar ook dit vind ik een ijzersterk stukje. De dame achter het raam verwacht gelet op de weersomstandigheden weinig klandizie ( .. zelfs de Engelse toeristen...) en schuift dus haar hemdje omhoog. Want, want maakt het uit? Dan toch een potentiële klant, hemdje omlaag. Dreiging, in de vorm van de grootste angst van een prostituee, namelijk een gewelddadige klant, die dat niet blijkt te zijn. Wellicht heeft het mistroostige weer hem ertoe gedreven zijn hart uit te storten. :thumbsup: Maar ook een mooie aanwijzing van Henny, waar iedereen iets van kan leren: 'Tot mijn verbazing' schrapen. Dus ook :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Henny en Woodpecker, de verbazing is verwijderd. Ik troost me maar met het feit dat ik weet dat ze zich verbaast voelt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Johanna, vind je het er niet sterker door worden? Want dat is het enige dat telt. Als het beter is met 'tot mijn grote verbazing' dan moet je het natuurlijk laten staan