Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Weekopdracht #13 - Grip

Ik ruik een vrouw altijd eerst. Meestal is het een frisse zeepgeur of, als ik geluk heb, een zweem parfum. Vrouwen verzorgen zich gemiddeld genomen beter dan mannen. Op vrouwenstemmen raak ik niet uitgeluisterd: hun klank is altijd vriendelijk. Wel vaak bemoederend. Dat begrijp ik wel, maar het geneert me ook. Ze doen dat niet bij andere mannen. De manier waarop een vrouw me aanraakt ervaar ik als stevig, maar minder sturend dan de grip van een man. Vaak fantaseer ik dat zo’n lieve vrouw er meer mee bedoelt dan gewone vriendelijkheid. Dat ze me ook anders wil betasten. Ik uit dat nooit, bang dat ik haar in verlegenheid breng. Andere mannen hebben het gemakkelijker, denk ik; die hoor ik nooit over dergelijke dilemma’s. Ik hoor de trein aankomen. Ik ruik ... “Zal ik je even helpen?” zegt de stem die bij de subtiele parfumlucht hoort. Het timbre van haar stem is warm, uitnodigend ook. Geen goedbedoelde moederpraat. Mijn hart bonst in mijn borst. Ze praat tegen me, zoals ik vrouwen met andere mannen hoor praten. “Het lukt me wel, dank u.” “Geen u, hoor, anders voel ik me zo oud. Ik blijf wel bij je in de buurt.” Ze pakt me bij mijn elleboog, losjes. Lieflijk doch vrijblijvend. Zou ze ...? De trein stopt en de deuren gaan sissend open. Ik tik ritmisch met mijn stok op de grond tot ik de treden voel. De losse grip verstevigt iets. Van mij hoeft ze me niet los te laten.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig Leonardo, deze beschrijving van een blinde en ook eenzame man. Een totaal andere complexe wereld van gebaren die niet voor de ziende is weggelegd. Daarentegen is de reukzin en het gehoor heftiger ontwikkeld.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, je roept vanaf het begin spanning op. Vrouwen reageren op de hp anders dan op andere mannen. Je roept de vraag op: hoe is deze hp anders dan andere mannen? en dan komt het antwoord. Hij is blind. Mooi, heel mooi. Dan begrijp je alle opmerkingen daarvoor, het kwartje valt

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blinde man laat zichzelf begeleiden door behulpzame dames. Is het deze keer anders? Hoort hij daadwerkelijke interesse van de vrouw in kwestie? Of is hij stiekem niet blind?

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De hp beschrijft hoe vrouwen gewoonlijk op hem reageren: leidend, vriendelijk en bemoederend. Hij treft nu een vrouw die hem benadert als een aantrekkelijk man, niet alleen als blinde. Heel knap gedaan.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
HP heeft een blind vertrouwen in zich zelf. Hij kent de zorgende vrouw sinds hij niet meer ziet. Dat hij door deze vrouw daadwerkelijk wordt gezien, is voor hem een aangename verrassing. (Mooi gegeven, fraaie tekst)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie opbouw van het verhaal. De lezer wordt meteen nieuwsgierig gemaakt wat de HP anders maakt, krijgt subtiele aanwijzingen mee en het wordt aan het einde helemaal duidelijk. Een passend plot! De tegenstelling zoek ik nog of is dat gewoon dat deze ontmoeting anders aanvoelt dan de eerder omschreven ontmoetingen?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees een tegenstelling tussen de vrouw die anders tegen hem doet dan moederlijk en andere vrouwen. Ook lees ik een tegenstelling tussen hem en andere mannen. Hij is volgens mij vrijgezel en hoopt een partner te vinden, Deze laatste vrouw behandelt hem anders. Misschien is zij de ware. Edit, nu ik de opdracht gelezen heb is de ontkenning dat hij eerst de wereld ervaart als zou hij waarnemend zijn, waarna blijkt dat hij iets niet waarneemt, het zien.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ten eerste mijn complimenten voor je tekst, erg mooi weergegeven. De tegenstrijdigheid zit denk ik in hoe de vrouw hem steviger vast pakt. Hij ervaart het als anders dan andere vrouwen dat doen, terwijl een steviger greep juist het bemoederen vergroot, ze wil niet dat hij valt. Hij interpreteert het zo als hij het graag zal willen, een vrouw die echt om hem als persoon geeft, maar de realiteit is anders.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vroeg me al af waarom vrouwen anders op hem reageerden dan op andere mannen. Op het einde onthul je het, hij is blind. Mooi gedaan.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi opgebouwd. Eerst de lezer op het verkeerde been zetten en dan de onthulling.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, er zijn mensen die een standbeeld kunnen laten blozen. Je wilt wel veel van me weten, Henny. Ik bekijk de wereld graag van de andere kant. Dat ondersteboven schrijven is een soort Midasaanraking. Een geheime overlevering. Ik moet er eens een verhaal aan wijden. Spreken is zilver, schrijven is goud, tenslotte.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wist niet dat eenrichtingsverkeer hier verplicht is. P.S.Ik kom tot en met dinsdag op dit forum, daarna ga ik me helemaal aan mijn eigen werk wijden.