Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#13 gebruik van ontkenning

En dan sprint er een zwarte kat voor mij uit. De palingvisser ziet in de verte dat er bezoek is bij de woonboot. Hij komt dichterbij gevaren en vangt een glimp op van de bakker van een paar dorpen verderop. Wat brengt hem hier en nog wel op dit vreemde tijdstip? Je zou eerder denken aan een onguur type zo middenin de nacht. Het type dat ruw, oneerlijk en zonder spijt in dit verlaten gebied alleen tot het meest wrede in staat is. Maar bakker van Vliet is niet zo’n type. Wat brengt hem dan hier zo in alle vroegte?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De palingvisser kent de bakker als niet onguur maar vindt zijn gedrag onguur gezien het tijdstip. Heeft deze vriendelijke bakker niet gewoon een maîtresse op de woonboot met wie hij zoete broodjes bakt?

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De palingvisser gaat uit van een bepaalde verwachting: het soort types dat 's nachts verdacht rondsluipt. Maar de man die hij ziet, de bakker, is juist een keurige man. Een keurige man die 's nachts geheimzinnig loopt te doen, roept uiteraard meer vragen op dan een onguur type. Dat maakt niet alleen de palingvisser benieuwder, maar deze lezer ook!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De situatie wringt bij de palingvisser. Alleen ongure figuren sluipen 's nachts in het rond. Niet degelijke bakkers, die bakken doorgaans broden midden in de nacht.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen weer bedankt voor de feedback. Leuk en leerzaam om te krijgen! @ mevrouw van Balen, dit zijn mijn eerste opdrachten waarin ik minder realistische teksten neer moet zetten. Ik heb ontzettend veel zin om zo'n verhaal te maken. Hoe jij feedback geeft, geeft ook energie om door te gaan met het onbekende. Als ik het nog eens afschrijf, laat ik jou de complete story lezen! :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De zwarte kat voorspelt onheil. De palingvisser en bakker van Vliet kennen elkaar al jaren, daarom raakt hij in de war, hij weet dat hij in de bakkerij hoort te zijn. Zijn beeld wat hij van hem heeft valt door zijn argwaan compleet in duigen. Er klopt iets niet.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er wordt voor de lezer een bepaald type omschreven die lijkt te voldoen aan de nachtelijke bezoeker en de tegenstelling zit in de ontkenning dat de werkelijke bezoeker, bakker van Vliet niet daaraan voldoet.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Henny, ik heb je zojuist een persoonlijk berichtje gestuurd met uitleg. Kijk eens of dat jij mail in je mailbox ontvangt via het mailadres dat bij SO bekend is. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. Ik zie jouw berichtje nog wel verschijnen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Die zwarte kat staat voor ongeluk, de nacht voor wraak, maar de bakker is zachtaardig. Worden palingen 's nachts gevist? Anders vraag ik mij ook af of het niet juist de paling visser is, die verdacht is. En de kat springt voor hem uit? Hij vaart toch op het water.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jo-landa, jij hebt geen ruimte in je profiel voor persoonlijke berichtjes. Maakt ook niet zoveel uit, ik wilde je vragen of je zin had je verhaal af te schrijven tijdens de schrijfmarathon van juni

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Henny, ik heb nu het persoonlijke contactformulier aangevinkt. Wil je me nog eens proberen te mailen?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De bakker is blijkbaar betrouwbaar, ik zie het type knuffelbeer en goedzak voor me. Misschien is hij van binnen toch niet zo lief als iedereen denkt.