Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht 13 gebruik vanontkenning

Margreet moet in de hal blijven wachten zodat het bezoek aangekondigd kan worden. 'U mag verder komen mevrouw', zegt de Indonesische bediende. Margreet loopt naar binnen en geeft mevrouw Bouali een hand. 'Ik kom even kijken hoe het met Dabir gaat, ik begrijp dat hij ziek van verdriet is.’ Mevrouw Bouali kijkt Margreet wat bevreemd aan. 'Sorry Engels is niet mijn sterkste kant'. Ze zoekt naar de juiste worden. 'Ja, hij is er kapot van, als je hier nog even wacht mag je zo naar hem toe.’ Even later komt mevrouw Bouali terug. 'Kom maar verder'. Margreet loopt een schemerdonkere kamer binnen waar Dabir in een stoel zit. Hij ziet er inderdaad slecht uit. 'Gelukkig verdenk je mij niet meer, daar ben ik erg blij om', zegt hij met vermoeide stem. Margreet knikt. 'Sorry, het spijt mij echt dat ik jou heb beschuldigd. Maar toen ik hoorde dat je ziek was besefte ik pas hoe vreselijk het voor jou moet zijn. Ik kom daarom om je te helpen. Maar ik wil ook graag weten of je nog iets van Veerle hebt gehoord.’ Met een zwakke stem zegt Dabir: ' Er loopt een onderzoek wie Veerle heeft op laten pakken. Als dat bekend is, proberen ze de identiteitspapieren terug te krijgen. Hij pauzeerde even om op adem te komen. 'Ik heb kunnen regelen dat Veerle nu een betere behandeling krijgt.’

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Schrijvengeluk, het blijkt dat de webbeheerder dezelfde opdracht heeft geplaatst als vorige week. Ik hoop dat hij het zo snel mogelijk herstelt. Het gaat deze week om gebruik van de ontkenning.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb inmiddels de juiste opdracht gelezen en kan mijn verhaaltje zo laten staan. Het is wel moeilijk om te ontdekken, maar er zit iets in wat elkaar tegen spreekt, ben benieuwd wie dit eruit weet te halen. Dit heeft ook met ontkennen te maken, maar dan bewust.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvengeluk: zit de ontkenning niet in het feit dat de hp klaarblijkelijk Dabir eerst ernstig heeft beschuldigd en hem vervolgens laconiek gaat opzoeken om te constateren dat hij er inderdaad slecht uitziet?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het niet zo dat zij hem nog steeds verdenkt? Ze zegt dat ze het niet meer doet vanwege de omstandigheid waarin ze Dabir treft. Toch vraagt ze nogmaals of hij iets van Veerle heeft gehoord.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1) 'Ik kom even kijken hoe het met Dabir gaat, ik begrijp dat hij ziek van verdriet is.’ Mevrouw Bouali kijkt Margreet wat bevreemd aan. 2) Maar toen ik hoorde dat je ziek was besefte ik pas hoe vreselijk het voor jou moet zijn. Ik kom daarom om je te helpen. Maar ik wil ook graag weten of je nog iets van Veerle hebt gehoord.’ 3) Hij pauzeerde even om op adem te komen. 4) 'Ik heb kunnen regelen dat Veerle nu een betere behandeling krijgt.’ ** Ze zoekt naar de juiste worden.
Wat ik uit bovenstaande quotes heb ontdekt: 1) Als je verstaanbaarheid Engels weglaat, dan zie je dat Mw. Bouali al een beetje vreemd op het bezoek van Margreet reageert ... Kent zij haar achtergrond beter? 2) Ik kom om te helpen - meer willen weten over Veerle. Dit laatste lijkt me duidelijk de hoofdreden van haar bezoek. Ze geeft niets om Dabir? Is meer eigenbelang 3) Als je zelf moe en verdrietig bent ... 4) Heb je dan de energie om een betere behandeling voor de ander te regelen? ** kleine tekstcorrectie: worden mz woorden ... Ik ben benieuwd of ik een ontkennend detail juist heb omschreven? Ik hoor nog graag wat de ontknoping van jouw ontkenning is!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De vrouw zegt dat ze geen Engels kan verstaan. Maar ik denk dat ze prima Engels verstaat, alleen niet weet hoe ze moet reageren. Ze weet heel goed dat Dabir niet ziek is van verdriet, maar omzeilt op deze manier een rechtstreekse reactie. Ik heb het gevoel dat iedereen hier zit te liegen en de waarheid en ware redenen verdraait

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ontkenning van de Engelse taal, vermoed ik, een ontkenning van een beschuldiging. Ik vrees dat in het algemeen de waarheid ontkend wordt. Er wordt een spelletje gespeeld.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zitten een aantal juistheden tussen, maar er is nog iets in dit stukje, wat tot nu oe niemand is opgevallen, of misschien wel is opgevallen, maar niet beschreven. Ben benieuwd of iemand dit ziet, ontdekt. Dank voor jullie reacties tot zover.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat ze komt vragen hoe het met Veerle is terwijl Margreet zelf Veerle ook heeft laten oppakken om zichzelf vrij te pleiten?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[ik begrijp dat hij ziek van verdriet is] [Ja, hij is er kapot van] [Maar toen ik hoorde dat je ziek was besefte ik pas hoe vreselijk het voor jou moet zijn]. Schrijvengeluk, ik heb het nu vijf keer gelezen en zoek en zoek. Staat ziek van verdriet/er kapot van zijn haaks op lichamelijk ziek zijn waardoor Bahir weinig aan de Veerlezaak kan doen?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is ook heel moeilijk, dat komt omdat je de voorgeschiedenis niet weet. Tip van de sluier, Kijk naar de houding van Mevrouw Bouali en haar zoon Dabir ten opzichte van Margreet.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvengeluk, mw. Bouali is een bediende. Margreet daardoor een mogelijk een belangrijker persoon Maar verder zie ik het ook niet ... Ik ben benieuwd naar jouw ontknoping ...

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jo-landa, Mevr Bouali is de moeder van Dabir, en geen bediende. De bediende is de vrouw van Indonesië afkomst. Margreet is minder machtig als je denkt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De ontkenning zie ik niet echt. Wel vraag ik me af waarvoor Veerle opgepakt is en waarvoor ze een betere behandeling moet krijgen. Eerst dacht ik aan een abortus, maar waarom zou ze daarvoor worden opgepakt? Misschien is ze wel in de handen gevallen van een loverboy...

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne waar Veerle voor opgepakt is speelt in deze opdracht geen rol. In de tekst staat dat Veele geen identiteitspapieren meer heeft, hierom is ze opgepakt. Dit kan alleen in Dubai en omstreken waar dit verhaal zich afspeelt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze laatste informatie over Dubai is jou blijkbaar welbekend, maar misschien weten je lezers dat niet. (ik in ieder geval niet) Die missen dan informatie om je verhaal goed te kunnen begrijpen

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Henny dat ben ik mij bewust, maar dat maakt bij deze niet uit. Het is niet relevant. Het was gewoon een antwoord op de vraag van Anne. In mijn verhaal komt drie keer een moment voor waardoor het gene waar het om gaat ontkracht wordt, alleen is dit moeilijk te zien. Daardoor ben ik mij bewust geworden dat het niet duidelijk genoeg is.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Henny, neem van mij maar aan dat ik niet alwetend ben, en dit dus ook niet van anderen verwacht. Zelf had ik ook geen kennis van Dubai, ben er nog nooit geweest, maar moest voor mijn verhaal ( manuscript waar ik mee bezig ben) informatie inwinnen over het leven in en rondom Dubai, vandaar dat ik er nu iets meer van weet. Je kunt inderdaad niet weten wat mensen wel of niet aan kennis bij zich dragen. Maar ik waardeer het dat je kritisch blijft meelezen, blijf dat vooral doen :nod:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Schrijvengeluk, en nee, ik ga woensdag stoppen. Ik ben heel druk met mijn eigen Zomerschrijfmarathon en doe dit alleen in mei en in de inspiratiemaand januari. Of ik nog iets doe in het najaar weet ik nog niet, ik vind het wel heel leuk en het nivo is zo lekker hoog dat ik de lat ook hoog durf te leggen. Echt heel leuk en leerzaam

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij deze mijn ontknoping. Er zitten drie wachtmomenten in, twee keer moest Margreet op de hal wachten en één keer op de woorden van mevrouw Bouali die deed inderdaad of ze geen Engels kon om tijd te winnen. Er speelt zich een geheim af, en omdat Margreet onverwachts langs kwam, hadden ze tijd nodig om iets te bedenken. Het wachten moest dus de waarheid ontkrachten. Henny zat goed met haar conclusie ook wat Dabir betreft. Maar meer kan ik niet vertellen, hoop dat ik ooit zo ver kom dat het daadwerkelijk een boek wordt. Ik heb er van geleerd dat wachten dus niet een duidelijk ontkrachtingsveld is.