Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#12 - Gebruik van gebaren

Het grote raam waarvoor ze staat te wachten geeft uitzicht op het terras met klimrek. Onwillekeurig streelt ze haar buik met haar linkerhand, terwijl ze naar de spelende kinderen kijkt. Op en neer. Een moment lang sluit ze haar ogen en weet ze hoe het zou zijn als de huid rond haar middel langzaam strak zou trekken en ze uit zou dijen. Haar vingers strelen haar shirt, houden de stof van haar topje even vast. De gevoelens en gedachten die in haar opkomen zijn gebaseerd op ideeën en woorden van anderen. Ze weet niet hoe het is. Ze legt haar hand net onder haar navel. Ze haalt diep adem en houdt die vast. Haar buik bolt op.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrouw die weet hoe het voelt, een bolle buik. Eerder zwanger geweest, een moeder met lege handen? Ik hoop dat ze het meest luistert naar haar eigen hart en niet naar anderen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrouw die voor het eerst zwanger is, maar nog niet langer dan drie maanden. Ze kan niet wachten totdat ze het kindje voelt en haar buik ziet groeien. Ze ziet haar kindje al spelen in de speeltuin voor haar huis. Ze eindigt met haar hand op de plek onder haar navel omdat ze weet dat daar een klein mensje in wording groeit.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een mooi gebaar, de vingers langs het topje en de navel. Echt passend bij het in verwachting zijn en het lichamelijke contact willen hebben met het zwanger zijn, het kind. Het brengt me terug naar mijn eigen in verwachting zijn. Ik vind het een goed gekozen handeling, detail.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
oui.depuis: door te schrijven 'zou zijn', 'zou trekken' en 'zou uitdijen' vermoed ik dat de hp zich in een kliniek/ziekenhuis bevindt voor een IVF. De vrouw geeft mij een gevoel dat zij niet zo nodig zwanger hoeft te zijn maar dat het eerder haar partner is die dit zou willen. Je verkennende gebaren zijn die van een zoekende vrouw. En hartelijk welkom hier vanuit het verre Australië.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw die (nog) niet zwanger is maar ernaar uitkijkt. Op grond van verhalen van anderen stelt ze zich voor hoe het zou zijn. Een liefdevol gebaar, er spreekt verwachting uit. Hoe toepasselijk in dit geval! ;)

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrouw staat in de rij bij de selfservice van een restaurantje, en haar vallen dingen in de omgeving op die verband houden met haar verlangen naar een kindje, naar zwanger zijn. Kan ze misschien zelf niet zwanger worden, of duurt het haar veel te lang voor het zover is? Uit het gebaar (en de gedachten erbij) spreekt een groot verlangen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt mij dat ze niet zwanger is, wellicht zijn er complicaties waardoor het niet goed lukt. Stiekem fantaseert ze erover dat ze wel zwanger is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
heel herkenbare gebaren voor een vrouw die denkt over een eerste eigen kind, maar of ze nu net zwanger is, of het nu juist niet wil lukken, of het wellicht juist volstrekt (nog) niet de bedoeling is en per ongeluk toch gebeurd, is niet duidelijk.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw die niet zwanger kan worden. Dat valt haar zwaar. Ze moet een keuze maken, niet bij dat raam blijven staan.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En hartelijk welkom hier vanuit het verre Australië.
Dankjewel, Mili :) Bedankt allemaal voor jullie commentaar! Hier kan ik zeker mijn verhaal verder mee uitwerken.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De meeste slaan de spijker net niet op de kop. Dat is niet zo gek, want het is natuurlijk een 'beperkt' fragment. Het gevoel is echter overgekomen, dus mijn intentie is geslaagd. Hetgene wat ik bevestigd (of niet) wilde zien was of mijn gebaren en de manier waarop ik die omschrijf de emotie op zouden roepen die ik wilde. Dat is zo, dus ik ben blij :)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben ik toch benieuwd of ze nu zwanger is of niet, en zo niet of ze dat wil worden. Of is dat geheim? Schrijf je misschien een boek. Wat ook zou kunnen weet je zelf nog niet welke kant het verhaal op gaat en kun je onze reacties gebruiken om verder te gaan.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze wil zwanger zijn, maar omdat ze pas net een nieuwe relatie is begonnen is dat nog lang geen optie. Maakt het verlangen er niet minder om.