Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

wekelijkse schrijfopdracht# 12 Gebaren

Met zijn rug tegen de bar aan, wijdbeens op een kruk zag ze hem ineengedoken zitten. Ze bleef nieuwsgierig in het donker staan om hem te bekijken. Hij staarde met gebogen hoofd naar de open fles wodka, die in zijn rechterhand tussen zijn benen hing. Ze zag hem diep zuchten. Toen hij de fles in één beweging aan zijn mond zette en met zijn hoofd in zijn nek een paar flinke slokken nam, viel het haar op dat de knokkels van zijn hand om de hals van de fles, wit waren. Met zijn ogen dicht slikte hij. Zijn lichaam rilde en hij ging rechterop zitten, steunend met zijn linker elleboog achter zich op de bar. Met een trage beweging zette hij de fles krachtig achter hem op de bar. Spontaan stapte ze zijn richting in, tenslotte had hij er vannacht met zijn muziek voor gezorgd, dat zij haar verdriet even los had kunnen laten. Daarvoor MOEST ze hem bedanken, deze kans kreeg ze nooit meer! Door het geluid van haar voetstappen keek hij haar kant op. De eenzame uitdrukking in zijn groene ogen raakte haar van binnen maar toen ze in het licht stapte zag ze een sprankeling. ‘Hey, you were amazing on the dancefloor!’

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het rauwe leven in een bar. Stoere verlopen maar aantrekkelijke artiest in ontbinding, heeft haar, de dancing queen geraakt. Als dat maar goed gaat, ik voel de spanning.....

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De DJ en de dancing queen ontmoeten elkaar. Wat is het kenmerkende gebaar dat het karakter toont? Het omklemmen van de fles vodka met de witte knokkels? Dat heeft een wanhopige smaak. Beide vluchten voor de werkelijkheid in de wereld van muziek. Heeft hij buiten de muziek een groot verlies te incasseren? Zij heeft in ieder geval iets te verwerken. Herkent ze iets van haar gevoel in zijn muziekkeuze, in zijn gebaren? Het wordt beantwoord door de woorden van de DJ 'Hey, you were amazing on the dancefloor!' Gaat dit ergens naartoe? Zal hij haar omklemmen in plaats van de fles?

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik neem aan dat het in dit geval om de man gaat. Een muzikant is na zijn optreden van die avond leeg, moe en hopend op verlossing. Wellicht kalmeert hij met de drank zijn nerveuze zenuwen, want ondanks zijn wat stoere houding sterft hij toch iedere keer duizend doden als hij optreedt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Twee verloren zielen die om hen moverende redenen naar elkaar toe worden getrokken. Het gebaar zit in beiden; zij loopt speciaal naar hem toe, hij roept haar naar zich toe.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik verbaas me over de witte knokkels. Iemand die zich lamdrinkt is meestal 'ontspannen' terwijl de witte knokkels op krampachtigheid duiden. Hij heeft de fles hard nodig en is nog niet zo zat als hij zou willen. Hij wil heel graag dronken zijn, hij wil heel graag vergeten.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De DJ is erg wanhopig. Hij zoekt zijn uitweg in de drank, zij in de muziek. Hij omklemt de fles zo hard omdat hij houvast wilt. Hij wil niet nadenken.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De jongen aan de bar heeft het moeilijk, maar klaart op als hij de hoofdpersoon ziet. Er staat iets moois te gebeuren.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De witte knokkels om de fles geven aan dat hij gespannen is. Dit kan van alles betekenen. Hij staat nog wel open voor zijn omgeving, hoort haar aan komen lopen. Hij is nog niet zo diep gezonken dat hij niet meer te redden valt. Dit kan een nieuw begin zijn voor alle twee.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De DJ is op het punt gekomen dat hij genoeg heeft van zijn oppervlakkige leven. Hij wil graag iets meer verdieping, helaas heeft hij het nog niet gevonden. Vandaar ook het knijpen in de fles, irritatie omdat de avond weer hetzelfde dreigt af te lopen als altijd.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
hij is gespannen, nadrukkelijk aan het drinken, maar meer met een ingehouden woede, dan met de gebruikelijke algehele lamlendigheid -het lijkt me een aggressief type en ik vertrouw hem niet, zeker niet als hij ineens zo sprankelt bij het zien van een meisje - creep. zij lijkt me naief, hem zo nauwkeurig observerend en dan zo olijk erop af, iemad die krampachtig aan een fles hangt, kun je beter op enige afstand houden maar wellicht zoekt ze het avontuur ook wel expres op, ze slooft zich ook niet voor niets zo uit op de dansvloer, ze leeft misschien ook alleen maar te vergeten het zal geen diepgaande discussie worden, en er zullen enige vonken spatten, maar het lijkt me geen goede basis voor een gelukkige relatie, deze twee verloren zielen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
ha, twijfelde of dit de pre-quel op je vorige stukje was en heb je uitleg daar even erbij gezocht ... feelgood, haha, zo had ik het dus niet gezien. misschien komt het goede gevoel wanneer deze twee verloren zielen dan toch geluk vinden, bij elkaar uiteraard ;) ik ben nu wel benieuwd ... misschien moet je er een italiaan van maken en meedoen met de bouquetwedstrijd

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
misschien moet je er een italiaan van maken en meedoen met de bouquetwedstrijd
Daar heb ik heel even aan gedacht maar de Bouquet wedstrijd schrijft bepaalde types voor en dan klopt mijn verhaal niet meer dus ik schrijf lekker mijn eigen verhaal. :) Bovendien ben ik al ver boven het woorden limiet! En ik beloof je dat ze bij elkaar het geluk vinden, tijdelijk, dan weer niet en uiteindelijk voor altijd! :nod:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bingo voor @mevrouw Van balen en @JohannaB! :) Alleen mevrouw Van Balen haar reden waarom hij drinkt klopt niet. De meeste hadden de juiste invulling maar bij sommige klopt zijn gevoel niet helemaal. Zo is hij geen alcoholist. Hij beseft dat zijn leven leeg is en wil dit veranderen maar weet niet hoe. Vindt zichzelf een loser (irritatie te zien in de witte knokkels) dat hij drank nodig heeft om de nacht door te komen maar kent zijn grenzen (het krachtig wegzetten van de fles). Er is iets in zijn manier van doen dat de HP aanspreekt en hij staat zeker open voor haar. Knap dat sommige er een DJ uit haalde! Dit is de ontmoeting scène uit mijn boek. Ik had het hiervoor al aangepast want een stukje tekst uit een heel verhaal plaatsen vereist een herschrijf door een vergrootglas. Inmiddels heb ik de details nog meer uitgediept. Bijv. een paar flinke slokken verandert in 1 flinke slok zodat men geen alcoholist in hem leest. Ik heb geleerd iedere alinea/ hoofdstuk onder het vergrootglas te leggen! Pfff, nog meer werk!! :nod: Hartelijk dank voor alle reacties! Het geeft mij zelfvertrouwen dat ik op de goede weg ben en moed om door te gaan! Weer mijn lat hoger gelegd! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hopelijk komt er bij de volgende opdracht nog een stukje. Ik zit er helemaal in inmiddels.
:thumbsup: Biedt zich hier een enthousiaste maar kritische proeflezer zich aan? ;)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel een lezer. Maar kritische proeflezer? Dat zou ik graag willen, helaas vindt mijn voornaamste contact met internet momenteel plaats via mijn telefoon:( Dus ik ben wellicht de aller langzaamste proeflezer ooit. Maar nieuwsgierig ben ik!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Top om te weten dat iemand nieuwsgierig is naar mijn verhaallijn! Mag ik je een pb sturen als ik zover ben? Maar voorlopig moet ik het alles wat ik geleerd heb de afgelopen schrijfopdrachten, nog toepassen! :nod:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jazeker, dat vind ik leuk. Alleen zoals ik al aangaf, weet niet in wat voor mate ik tijd heb. (baby, peuter, werk x2, drukke echtgenoot, tijdelijk oppaskindje erbij) Maar lezen doe ik sowieso.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Biedt zich hier een enthousiaste maar kritische proeflezer zich aan? ;)
anders hier wel; je had al door dat het niet helemaal mijn genre is, en ik kennelijk te cynisch ben om de liefde in de korte stukjes hier te zien, maar juist daarom ben ik reuze nieuwsgierig hoe het in het toaal uitpakt!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Biedt zich hier een enthousiaste maar kritische proeflezer zich aan? ;)
anders hier wel; je had al door dat het niet helemaal mijn genre is, en ik kennelijk te cynisch ben om de liefde in de korte stukjes hier te zien, maar juist daarom ben ik reuze nieuwsgierig hoe het in het toaal uitpakt!
Dank voor jouw enthousiaste reactie! Als ik zover ben om e.e.a. te laten proeflezen dan weet ik je te vinden! ;) Op dit moment is mijn conclusie dat hoe meer ik leer van deze schrijfopdrachten hoe verder ik weg ben van het moment dat ik vind dat mijn boek klaar is. Ik zie steeds meer verdiepingen, verhaallijnen, manieren van schrijven etc. Maar ik heb alle tijd! 8)