Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #10

Voordat ik mijn stukje plaats, een korte disclaimer: Ik ben helemaal nieuw op het forum en dit is het eerste stukje dat ik ook geschreven heb voor de wekelijkse schrijfopdracht. Een oproep: als ik iets fout gedaan heb of verkeerd begrepen heb (buiten de feedback over het stukje) over de regels, laat het me weten! Tips of aanbevelingen ontvang ik ook graag. Ik zou graag op de reguliere manier meedoen aan dit forum. :) Wekelijkse schrijfopdracht #10 - De eerste indruk (211 woorden): We zouden gaan zeilen. Niet dat ik daarmee ingestemd had, of op de een of andere manier vond dat het een leuke middag zou worden, maar, nogmaals, we zouden gaan zeilen. Dat had hij besloten – mijn broer. Daar hield hij van, dingen besluiten. Het voortouw nemen was volgens mij zijn voornaamste doel in het leven, vooral als het om iets ging waar hij over kon pochen. Ik zelf, nee, ik had daar een hekel aan. De vermaledijde grijns op zijn gezicht. De hand door het haar om het opzij te schuiven. De uitgestrekte hand en het korte lachje voordat hij me als zijn broertje zou bestempelen. Wat had ik daar een pesthekel aan. Maar: het is toch je broer, ik wil niet de familiebreker zijn, dus we gingen zeilen. Trouwens, ik ben nooit de persoon geweest die meteen nee zegt. Je moet alles op z'n minst toch altijd even proberen. Zelfs al is het zeilen. Zelfs al is het met hem. En wie weet, misschien wordt het nog wat. Dan huur ik misschien nog eens een bootje, want dat lijkt me nog wel wat. Dobberen in je eentje. De golven klappend tegen het hout. Een sigaretje in de zon. Dat lijkt me fantastisch. Vooral vanwege dat alleen zijn. Dat zonder mijn broer. Alvast bedankt voor de mogelijkheid en de moeite!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoofdpersoon is volgens mij een jongeman, een beetje in de schaduw van zijn broer, wat hij gelaten over zich heen laat gaan, maar waar al snel in dit verhaal een einde aan zal komen. Hij staat wat cynisch in het leven, alsof hij er niet echt voor gaat, een buitenstaander.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hp is een jonge man, ergens eind twintig voelt het voor mij. Hij heeft een soort van (klein) minderwaardigheidscomplex opgebouwd door zijn 'in-alles-en-altijd-beter' broer (een menig die hij niet deelt). Misschien is het iets overdreven om te zeggen dat hij zijn broer haat, maar hij mag hem zeker niet. Hij heeft het opgegeven om 'beter' dan zijn broer te worden en laat het allemaal maar gaan; hij leeft zijn eigen leven of probeert dat althans zoveel mogelijk. Je HP heeft een beetje iets van mijzelf, iemand die soms liever even alleen is: geen beoordeling door anderen of opgelegde verplichtingen.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volwassen man en nog steeds het kleine broertje van. Hij zegt dat hij het voortouw van zijn grote broer volgt om de lieve vrede te bewaren binnen de familie. Maar er speelt meer, waardoor hij afhankelijk is van zijn grote broer. Of de broer nu werkelijk zo irritant is, is ook de vraag. De ergernis van de hp over hem is in ieder geval groot - te groot. Al zijn gedachten komen uit op zijn broer - lijkt me niet gezond. Wellicht biedt de positie van meeloper de hp ook zekere voordelen. Hp is in ieder geval een man die de zaken met humor weet te verwoorden.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn gevoel zegt ook dat de HP een volwassen man is. Hij beschrijft zijn ( oudere ) broer met afstand. Waarschijnlijk heeft de HP geen warme/ hechte band met hem. De broer zelf heeft dat niet eens door, is zo ingenomen met zichzelf. Vaak zit hier ook jaloezie achter. De HP komt op mij over als een meeloper, vind alles best, meegaand, vaak geen uitgesproken mening. Behalve dan over zijn broer. ;) Welkom bij de wekelijkse schrijfopdrachten!