Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #11 Omgeving

Plots gaat het licht in het toilet uit. Hoe lang zit ze hier al? Vijf minuten? Tien misschien? Ze heeft geen idee en het maakt ook eigenlijk niet uit. Zuchtend staat ze op, knoopt haar broek dicht en trekt het toilet door. Met behulp van het licht van haar iPhone doet ze de deur van het slot. Ze ziet de appberichten die binnenkomen, maar negeert ze. Even leunt ze met haar hoofd tegen de koele, witte tegels en duwt dan de klink omlaag. Het licht springt weer aan als ze de deur open doet en ze loopt in twee stappen naar de wasbak. Terwijl ze haar handen wast, vermijdt ze in de spiegel te kijken die boven de wasbak hangt en zo prominent aanwezig is in deze ruimte. Ze weet toch wel wat de spiegel haar laat zien. Een vlekkerig en bleek gezicht. Nog geen twee maanden geleden stond ze hier nog haar make-up aan te brengen. Haar spiegelbeeld liet toen een zelfverzekerde vrouw zien. Ze glimlacht even als ze aan het moment terugdenkt. Ze draait de lekkende kraan zo ver als het kan dicht en pakt een paar grauwe papieren handdoekjes om haar handen aan af te drogen. Ze zucht nogmaals en als ze haar toevluchtsoord verlaat ziet ze nog net zijn laatste berichtje binnenkomen en weet niet of ze nu moet huilen of moet lachen.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jonge vrouw, heeft twee maanden geleden een baan aangenomen, en is daaraan zelfverzekerd en enthousiast begonnen. Nu al kan ze de druk niet aan. Ze vlucht ervoor weg, probeert verzoeken aan haar gericht te negeren. Ze weet zelf dat ze er slecht aan toe is, maar kan de confrontatie nog niet aan (kijkt zichzelf niet aan in de spiegel). Ze ziet het leven somber in (licht dat uitgaat, druppelende kraan, grauw papier). Het bedrijfsleven is niets voor haar.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze wil zich het liefst even onzichtbaar maken, voor zichzelf en haar omgeving. Er is iets gebeurd waardoor ze zich zo naar voelt. Ze weet nu nog niet hoe ze daar mee om moet gaan. Maar dat ze iets moet doen om zich beter te voelen is wel duidelijk. Alleen zit ze nu nog midden in de ellende.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Toilet is gesitueerd in een disco of afgelegen bar. De hoofdpersoon is daar een relatie begonnen. Twee maanden later heeft zij sterke vermoedens dat de man een ranzig type is die niet alleen haar er op na houdt. Ze wordt lichtelijk verscheurd door zijn berichten.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrouw, ik schat ergens midden dertig. Twee maanden geleden nog op het toppunt van haar carrière, alles verliep op rolletjes, verliefd. Ze besteedde nog aandacht aan haar uiterlijk. Er is iets heftigs gebeurd. ik denk aan een schandaal. is zij vreemd gegaan of haar man? Ze is een publiek figuur, en iedereen wil van haar horen wat er nu echt en precies gebeurd is. Ze weet het zelf amper en mijdt iedereen. Ze heeft haar leven nog niet op orde en wil tot die tijd niet gezien worden

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oudere vrouw ( ouderdomsvlekken in het gezicht) verstopt zich op de toilet. Toilet is op haar werk of in een restaurant/ uitgaansgelegenheid. Privé toiletten hebben geen grauwe handdoekjes. Ze wordt niet gemist door iemand hoewel ze langere tijd daar zit. Ze probeert hetgene wat haar net is overkomen of wat ze net heeft meegemaakt te relativeren. Ze is er eerder geweest maar toen in een geheel andere gemoedstoestand. Ze is uit het veld geslagen. Het interesseert haar niet hoe ze er uit ziet en vermijdt de spiegel omdat ze vermoedt weer teleurgesteld te worden, nu in haar spiegelbeeld.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties! Ik vond het erg leuk om te lezen! De hoofdpersoon is een vrouw, midden dertig. Ze had twee maanden geleden een eerste date met een man waar ze als een blok voor gevallen is. Deze man heeft echter nog wat meer liefjes, maar kan haar niet loslaten en zij hem niet. Na een vervelend appgesprek trekt ze zich even terug op het toilet op haar werk om alles te laten bezinken en haar emoties te laten gaan. Ze weet dat ze hem moet loslaten en beslist op dat moment dat zijn appjes negeren even de meest makkelijke weg is. En wat haar werk betreft: ze verveelt zich rot, werkt onder haar niveau en heeft daarom tijd om met hem te appen ;-)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw op haar werk of in het ziekenhuis op het toilet. De kille grijze papieren doen mij denken dat het niet thuis is. Ze is gebroken en het toilet is geen toevluchtsoord meer. Niets helpt meer. Er zal iets moeten veranderen aan de situatie. Of er moet een doorbraak komen in haar ziekte, of er moet een doorbraak komen op haar werk in een conflict. Ze verwacht dat er op haar mobiel een antwoord komt die haar helpt, maar het is een teleurstelling. Wordt ze telefonisch gepest?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Odile, bedankt voor je reactie. Ik heb drie posts hierboven de hoofdpersoon beschreven. Jouw beschrijving vind ik verrassend gevonden en heeft mij stof tot nadenken gegeven, met name de vraag of ze telefonisch gepest wordt. Dat had namelijk best zo kunnen zijn. Ze is in ieder geval op haar werk en is naar het toilet gevlucht, tijdens een appgesprek met een man die ze leuk vindt, maar die er meerdere vrouwen op na houdt. Ze kan hem niet loslaten en hij haar niet...