Schrijfopdracht #10 eerste indruk
Barbara VandenBroucke gaf op weg naar de keuken de opgezette kat een aai. Het beestje begon kale plekken te krijgen, maar hij mocht voor altijd op het gangtafeltje blijven zitten. Barbara bond een schort voor en bracht de beide frituurpannen op temperatuur. Billy had trek, en ze schudde een baal patat en een doosje kroketten leeg in het hete vet. Op een dienblad zette ze twee borden en een flesje cola, legde een stapeltje servetten neer en de knijpfles met zijn favoriete sauce. Ze pikte een frietje van een van de borden en haalde meteen nog een zak patat uit de vrieskist.
Het blad was zwaar en op dribbelpas liep ze snel naar Billy’s slaapkamer. De deur duwde ze met haar rug open. Ze zag zijn gezicht opklaren. Hij richtte zich enigszins op in bed. Barbara plaatste het eten op zijn schoot en duwde een extra kussen achter zijn rug. Ze kuste hem op zijn haar, ging erdoorheen met haar vingers. ‘Het wordt lang, ik zal het vanmiddag knippen.’
Billy had in een kroket gehapt en wapperde met zijn hand voor zijn mond. Barbara greep een servetje, en zei: ‘Kom, spuug snel uit.’
Maar Billy schudde van nee, en at met open mond verder. Voor hij een volgende hap nam, zei hij: ‘Niet vandaag, ik heb geen zin. Ik ben moe.’
‘Maar jij hoeft toch helemaal niets te doen? Morgen dan, schatje. Want zo kan het echt niet meer.’
de HP is een vrouw die het
Een familie van het
De hoeveelheid gefrituurd
HP een zieke vrouw die iemand
Oeps een volslagen
Marietje haalt de woorden van
lieve mevrouw van Balen, wil
Bingo! Jullie hadden allemaal
Maar dat is toch alleen maar