Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

wekelijkse schrijfopdracht #11 -omgeving

Ik rilde. De mist maakte me koud. Het was alsof de mist aan mijn lichaam plakte. Dit was niet wat ik in gedachten had. Ik had hier alleen willen zijn. Nou ja, alleen met de gebouwen dan. Gebouwen die als grote monsters om mij heen stonden. Hadden gebouwen geheugens? Wisten ze waarom ik hier was? Ze waren zo bekend, maar vaak kwam ik hier niet. Integendeel, ik kwam er zelfs nooit meer. Dat kon niet meer. Tussen deze steriele gebouwen, waar ik ooit een groot deel van mijn dagen sleet, had zich een drama afgespeeld. De gebouwen en het weinige groen, waren de enige getuigen van dat drama. En nu was ik terug. Terug om te overwinnen. Het ging alleen niet zoals ik had gepland. Opnieuw drong de zure lucht in mijn neusgaten, en ik herinnerde mij de vraag die zojuist was gesteld. (het hiaat voor jullie hier is even dat maar heel weinig mensen mijn schrijfopdracht 10 hebben gelezen. dit borduurt daar op voort. dat helpt denk ik. maar de reacties en tips vind ik super inspirerend)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jongen/man/meisje/vrouw, ongeacht de leeftijd, keert terug naar de plek waar hij/zij is opgegroeid. Ergens waar zuring groeit. Het drama dat zich voltrok kan van alles zijn. De omgeving is beklemmend en doet aan een sinistere voorstad denken.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt alsof ze (ik denk een vrouw, ik weet niet waarom) terugkomt op een plek waar zich een drama heeft voltrokken. Een drama waar zij misschien wel medeverantwoordelijk was.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
HP, ik denk ook een vrouw vanwege haar gevoelige reuk, is bewust teruggekeerd naar een plek waar een drama zich heeft afgespeeld, vroeger. Ze wil alleen zijn om te verwerken maar voelt zich niet alleen. Ze wil er liever niet mee worden geconfronteerd maar het moet. Ze heeft doorzettingsvermogen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is de hp beroofd of mishandeld tussen de hoge onverschillige gebouwen en is dit de eerste keer dat ze de gebouwen weer ziet? Ik had graag wat meer details van de gebouwen gezien. Nu zijn ze alsof ze er niet echt staan voor mij. De hp relateert daardoor voor mij niet echt aan de gebouwen, alsof het meer een verzinsel is dan echt. Ze zijn daardoor te abstract en niet concreet.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrouw keert terug op een plaats delict. Het is het terrein van een psychiatrische inrichting. In de tijd dat zij daar was opgenomen, heeft door haar toedoen een medepatient zich van het leven beroofd, door van het hoogste gebouw te springen. De vrouw wil met zichzelf in het reine komen, maar anderen die op de hoogte zijn van haar daad gaan haar straffen. Ze hebben haar jas afgenomen, ze heeft zojuist gebraakt, en ze stellen haar de vraag of ze denkt dat anderen straks ook zullen denken dat het zelfmoord was als ze haar hier dood aantreffen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een eenzame vrouw, angstig, maar vastbesloten die angst te overwinnen. Wraak houdt haar op de been, geeft haar kracht. er is iets verschrikkelijks in het verleden gebeurt en dat gaat ze nu rechtzetten. Ik krijg het er koud van.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je eerste stuk nog niet gelezen dus baseer me volledig op wat ik hier lees: Ik denk dat de HP een man is van middelbare leeftijd. Hij lijkt ergens spijt van de hebben of zich schuldig te voelen. Misschien dat hij alleen wil zijn om boete te doen. Misschien is hij terug op deze plek om het af te kunnen sluiten. De vraag maakt me nieuwsgierig, wie is er bij hem? Is er wel echt iemand bij hem? Wat is er gevraagd?

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Terug naar de plek waar hij, man, veertiger werkte met destijds veel plezier tot het moment dat hij burn-out raakte, hij op een dag zomaar was verdwenen en niemand van zijn collega's ooit op het idee was gekomen hem te bellen of een kaartje te sturen. Laat staan een fruitmand.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man of vrouw van middelbare leeftijd heeft op die plaats een trauma meegemaakt. Het blijft nog onduidelijk of het als slachtoffer of dader was. Het vond toen plaats tussen of in de gebouwen, die haar nu half beangstigen. Nu wil hij/zij in het reine komen met de herinneringen, maar wordt er geconfronteerd door een persoon die een (indirecte) connectie met datzelfde trauma heeft. De zure lucht lijkt van die andere persoon (de vraagsteller) te komen.