Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

wekelijkse schrijfopdracht #10

De geur die op me afkwam was een beetje zurig. Verbaast keek ik om me heen. Uit de mist kwam iemand als in een donkere vlek op me aflopen. Ik kneep mijn ogen samen en registreerde naast de geur vlekken op een niet meer zo beige jas. De jas was scheef dichtgeknoopt. Daaronder staken veel te wijde broekspijpen om ongetwijfeld dunne benen. Ik zag gaten. Deze persoon moest het toch koud hebben. In plaats van schoenen bevonden zich pantoffels onder de broekspijpen. 'Euhgrrrrr' Verschrikt keek ik op. De man voor me rochelde en spuugde iets uit waarvan ik niet wilde weten wat het was. Een gezicht vol bruine vlekken keek mijn kant op. Helblauwe, maar ook opmerkelijk heldere ogen keken mijn aan. De borstelige wenkbrauwen gingen op en neer. Een baard, met wat logees, bewoog toen de man voor me iets probeerde te zeggen. Zijn mond deed een poging tot een glimlach, zijn hand bewoog wat aarzelend. Terwijl ik me afvroeg of hij ooit nog iets zou gaan zeggen, rolden de woorden: 'Goedemorgen mevrouw, kunt u mij misschien helpen' uit zijn mond.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou moe zeg. Geen reacties! Ik hoop dat ik nog niet te laat ben.
De geur die op me afkwam was een beetje zurig. Verbaast keek ik om me heen. Uit de mist kwam iemand als in een donkere vlek op me aflopen. Ik kneep mijn ogen samen en registreerde naast de geur vlekken op een niet meer zo beige jas. De jas was scheef dichtgeknoopt. Daaronder staken veel te wijde broekspijpen om ongetwijfeld dunne benen.
Tot zover nog geen indruk. Maar wel veel info over de IK.
Ik zag gaten. Deze persoon moest het toch koud hebben. In plaats van schoenen bevonden zich pantoffels onder de broekspijpen.
Gaten? In wat?
'Euhgrrrrr'
Huh?
Verschrikt keek ik op. De man voor me rochelde en spuugde iets uit waarvan ik niet wilde weten wat het was. Een gezicht vol bruine vlekken keek mijn kant op. Helblauwe, maar ook opmerkelijk heldere ogen keken mijn aan.
Dat is al aardig dichtbij.
De borstelige wenkbrauwen gingen op en neer. Een baard, met wat logees, bewoog toen de man voor me iets probeerde te zeggen. Zijn mond deed een poging tot een glimlach, zijn hand bewoog wat aarzelend. Terwijl ik me afvroeg of hij ooit nog iets zou gaan zeggen, rolden de woorden: 'Goedemorgen mevrouw, kunt u mij misschien helpen' uit zijn mond.
Woorden die rollen. Ik vrees het allerergste. Oké. Jouw opdracht is gedaan. Nu die van mij. Beschrijf welke indruk jij van deze hoofdpersoon krijgt. -- Eerste indruk, een zeer beleefde dakloze. Maar het zou ook een acteur kunnen zijn. Hoe oud denk je dat hij is? -- 67 jaar. Wat voor iemand is het? -- Iemand die een waarschuwing geeft. Hoe zal hij zich gedragen? -- Ik hoop dat hij haar niet om haar leven vraagt. Hij wil geld. Vind je hem aardig? -- Ja. De IK is zeer scherp in observeren. Maar ik denk dat het een bloedbad zal worden. En ik wil graag weten waar die gaten in zitten.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De ik persoon is de HP, een vrouw, leeftijd wat onduidelijk maar volwassen. Zij beschrijft de aankomende man nauwkeurig, heeft goede neus en ogen! Verder is mijn indruk dat ze elkaar niet kennen maar wel een band gaan opbouwen. De heldere ogen zeggen mij dat de zwerver niet gek is.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De HP is een vrouw. De man is iets overkomen, misschien ontvoerd en op snode wijze de vrijheid weer tegemoet getreden? Of misschien een zwerver? Ik denk niet dat het een zwerver is eigenlijk, die zou vragen om wat kleingeld of zoiets. Toch maar de eerste optie. Deze man is iets overkomen. Misschien is hij gewond? In ieder geval heeft hij lang niet de kans gehad om te eten of zichzelf te verzorgen. Ik wordt hier wel nieuwsgierig van!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De HP is een vrouw, zelfverzekerd, denk ik, want ik zou hem knijpen in de mist met zo'n man die me tegemoet komt. En zij is geen moment bang. Ze observeert en beschrijft, helder, daarom nee, ik aan dat ze intelligent is. en ik schat haar eind dertig. (vreemd dat jouw opdracht er zo tussendoor geglipt is, Frubbie, mijn excuses)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De HP is idd een vrouw die goed kan observeren. dat heeft een reden. De man had ze daar niet verwacht, wat en wie hij is komt later, ik neem het mee in de vervolgopdrachten, dus zie 11 de gaten zaten in de broek :-). haar leeftijd is tussen de dertig en de veertig Henny ik vind dit hele leuke opdrachten, en de antwoorden zijn inspirerend. dank jullie wel