Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#10 de eerste indruk

Iets na middernacht; de wekker rinkelt op mijn nachtkastje. In alle vroegte uit de veren! Dit ben ik zo al vele jaren gewend. Ik trek m’n geruite werkbroek en witte blouse aan. Ik kijk in de spiegel en lach naar mezelf; donkere ogen kijken me aan met een blik dat tekenen van ouderdom begint te vertonen. Ik was mijn gezicht en haal een kam door mijn haar zodat het ietwat achterover valt en goed genoeg zit om op de fiets op pad te gaan. Ik eet nog wat muesli met melk, geef mijn vrouw nog een kus en vertrek dan met mijn stalen ros de verlaten weilanden in. Ik groet een voorbijganger en kijk nog even achterom …

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man van rond de 40 denk ik die al jaren lang in nachtploegen werkt. Zijn vrouw staat mee op om de boterhammen van haar man te maken waarna ze waarschijnlijk terug in bed zal kruipen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een bakker, die gewend is om 's nachts naar de bakkerij te vertrekken. Hij vertrekt als in zijn routine, maar deze keer fietst hij niet naar de bakkerij, hij heeft andere plannen. Hij voelt zich even verlaten als de weilanden, geeft zijn vrouw liefdevol een afscheidskusje terwijl ze slaapt en kijkt nog even achterom naar wat hij achter laat. Hij is halfweg de vijftig.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg een beeld van een reclame voor brood. De bakker die s 'morgens vroeg op staat. Voor hem een routine die hij gelaten ondergaat. Zijn vrouw slaapt nog en hij geeft zijn vrouw een afscheidskus. Hij houdt van haar omdat hij die moeite doet. Boven de 40 vanwege de ouderdom tekenen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zit hem in de laatste zin Jo-landa. De man werpt zijn juk van jaren af. Het plichtmatige, of het nu zijn werk of het gekus op zijn vrouw betreft. Hij hongert naar nieuwe horizonten. Ik hoop voor hem dat hij ze gaat vinden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij, een man van ongeveer 45, gaat er vandoor. Hij laat de sleur van zijn saaie leven achter. Ik ben erg nieuwsgierig wat hij gaat doen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een ongecompliceerde man, tegen de vijftig. Hij is gelukkig getrouwd, heeft werk dat hem wel bevalt en hij is opgewekt van karakter. In dat weiland gebeurt vast iets dat zijn leven totaal verandert.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij kijkt nog even achterom. Dat zinnetje zet voor mij alle sop losse schroeven. De vriendelijke man die plichtsgetrouw en routinematig leeft, op tijd op staat, liefdevol zijn vrouw kust en naar zijn werk gaat. Maar dit keer verandert er iets. Hij is begin 40 en hij verdwijnt, vertrekt met de noorderzon. En hij laat geen enkele aanwijzing achter omtrent zijn plannen, zijn vertrek dat hij al jarenlang aan het voorbereiden is.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Jo-landa ik verwacht niet veel nieuwe reacties meer. Wil je ons verklappen wat voor type je hoofdpersoon is en of je iets aan ons commentaar gehad hebt. Vast bedankt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Henny, Zo te lezen, heb ik mijn hoofdpersoon aardig neergezet. Ik had alleen 61 jaar in gedachten, dus dat mochten nog wat meer rimpels voor de spiegel of andere kenmerken zijn! Verder is hij gesloten maar vriendelijk. Eenvoudig en huiselijk. Zijn vrouw komt niet haar bed uit om boterhammen te smeren! Mijn HP is zelfstandig en werkt inderdaad al jaren als bakker. Wat hem te wachten staat na dit stukje? Wordt vervolgd! ...

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij kwam hij wel over als ouder, maar ik twijfelde inderdaad bij de tekenen van ouderdom die je gaf. Ik heb echt het gevoel dat op dit moment alles rustig is in zijn leven, te rustig... Echt een verhaalbegin.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Henny, ik schrijf verder aan dit verhaal, ik volg jouw 4 opdrachten ... Ik heb al wel direct bij #10 bedacht wat er kan gebeuren!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Henny, ik zie dat #11 is gelanceerd. Een onverwachte wending voor mij. Even kijken of ik dit ga linken aan #10 ... of dat ik iets anders verzin.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je verder gaat met dit verhaal is het een mooie oefening. Hoe kan de beschrijving van een plek je personage duidelijker voor zich laten spreken.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Henny, thanks. Ik ga er komende dagen voor zitten; moet er even een gunstig & rustig momentje voor vinden!

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonder vooraf de vele voorgaande reacties te hebben gelezen: Vrouw van middelbare leeftijd, moet altijd vroeg haar bed uit omdat zij bakker is. Grappig dat zij zelf niet ontbijt met brood maar met musli. Naar mijn idee gaat het hier om een lesbische vrouw (ik kus mijn vrouw), want de manier van vertellen komt op mij vrouwelijk over - een man zou niet snel zo over zichzelf praten.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
mevrouw van Balen; leuke variant om te lezen. Goed dat je alsnog jouw reactie geeft! Mooi dat jij het detail "eten" vernoemt ... Dit is een detail dat van mij ook echt niet mocht ontbreken! Het is toch echt een man, die deze gedachtegang heeft in het verhaal. Inmiddels heb ik opdracht #11 toegevoegd. Wordt vervolgd!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kijk in de spiegel en lach naar mezelf; donkere ogen kijken me aan met een blik dat tekenen van ouderdom begint te vertonen.
Een kleine correctie met dank aan manlief: met een blik die i.p.v. dat ...