Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

eerste indruk

Stel je voor dat je net als ik iets vreselijks op je geweten hebt. Iets zo afschuwelijks dat je het nauwelijks onder ogen durft te zien. Omdat het te afgrijselijk is om te aanschouwen. En stel je dan eens voor dat je met die wetenschap jezelf door elke minuut van de dag heen moet worstelen. Omdat het je geen moment met rust laat. Dan kom je al vrij snel op het punt waarop je nog maar één ding hoopt. Namelijk dat je dood mag neervallen. En ik hoop het niet alleen ik verlang er zelfs naar. Ik ben ruim twintig jaar bezeten geweest. Bezet door de geest van boosheid en verdriet. Maar nu ik 'vrij' ben begint mijn strijd pas echt. Want de gevolgen van de ravage die heb aangericht zijn ronduit desastreus. En de consequentie is dat ik moet leren leven. En deze consequentie dan wel straf zal ik ondanks mijn verlangen naar de dood zonder meer aanvaarden. En wel om één reden..ik heb er spijt van.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw van een jaar of veertig? Toen ze een jaar of twintig was heeft ze iemand vermoord (ik ben bijzonder benieuwd waarom). Destijds had ze daar een in haar ogen legitieme reden voor. Heel lang is ze ervan overtuigd geweest dat ze het juiste had gedaan. Wel had ze, nog volledig onbewust, het gevoel dat er iets niet klopte aan haar daad. Naarmate ze ouder werd, begon ze te begrijpen dat iemand vermoorden niet de juiste oplossing was. Ook ziet ze in dat het verhaal meerdere kanten had. Sinds dat besef is gekomen draagt ze een enorm schuldgevoel met zich mee.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kan man of vrouw zijn. Een terugblik op 20 jaar bezeten zijn en nu de consequenties moet aanvaarden dat de HP zeer zwaar valt. HP is ouder dan 40 jaar. Hp heeft iets vreselijks gedaan of iemand aangedaan maar heeft nu spijt en dat geeft de HP moed om door te gaan. Gaat onder zeer veel leed gebukt, niet geknakt maar veerkrachtig. Ik voel sympathie omdat er spijt is.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw, die gekweld wordt door spijt over de misstap die ze heeft begaan. Schuldgevoel vergalt haar leven. Maar misschien heeft ze niks ergs gedaan, misschien is zij depressief.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij/zij is doorgereden na een dodelijk ongeval. En heeft dat 20 jaar als drukkend geheim met zich meegedragen. Nu is de waarheid boven tafel gekomen en valt het geheim als een zware last van hem/haar af. Maar nu moet hij/zij de consequentie aanvaarden en zit een straf uit. Maar het kan ook een andere misdaad zijn geweest, wel met dodelijke slachtoffers, waarvan hij/zij nu ontmaskert is als dader.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een stoornis, een depressie, schizofrenie, een obsessie waardoor hij of zij veel stuk heeft gemaakt. Een onvergetelijke misstap die diverse levens heeft verwoest om haar of zijn leven heen. Nu, bewust van de gevolgen, na hulp, opsluiting of medicijnen, weer op het goede pad. He leven leven zoals t zou bedoeld kunnen zijn. Veertiger. Wens hem / haar een toekomst toe, hoe gaat die verlopen?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je na twintig jaar vrijkomt uit de bajes, dan heb je inderdaad iets zwaar verwoestend begaan. Met een Kalasjnikov een school binnengedrongen of een bejaardentehuis? De HP heeft, naast de slachtoffers, talloze families geruïneerd. Dit is geen leven meer. Ik stel de pil van Drion voor.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaren in verwarde toestand geleefd door psychische ziekte. Ravage aangericht. Nu aan beterende hand, komt de persoon de gevolgen onder ogen. Nu begint pas het verwerkingsproces. Of het gaat om een man of vrouw is voor mij nog onbekend. leeftijd ong. 45 jaar.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk aan een alcoholiste, van de drank maar ziet nu de ravage om haar heen. Daar is ook iets heel verschrikkelijks gebeurd. Maakt ze dat goed, of valt dat niet goed meer te maken? Vindt ze dat ze daarvoor moet boeten en wil ze dat ook? Waarom? Vragen, ik heb vooral vragen. Ze zal begin 40 zijn, ik schat haar redelijk intelligent in, in staat tot introspectie en verantwoording. Ze intrigeert me, waarom kan ik niet zo goed duiden

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Gabos, ik verwacht niet veel nieuwe reacties meer. Wil je ons verklappen wat voor type je hoofdpersoon is en of je iets aan ons commentaar gehad hebt. Vast bedankt.