Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #9 - Kat en muis

"De felis catus ook wel bekent als de huiskat, is een erg beweeglijk huisdier. Ze jagen veel, bijvoorbeeld op de mus musculus, in de volksmond ook wel de huismuis genoemd. Wanneer een kat een prooi op het oog heeft, laten we als voorbeeld de muis nemen, besluipt hij deze geluidloos. Eenmaal op de juiste positie bespringt hij de mus musculus om deze te vangen met zijn vlijmscherpe nagels en tanden. Hierna heeft de poes vaak de neiging om met zijn vangst te spelen. Dit om te voorkomen dat ze onverwachts worden aangevallen. Na dit tafereel veroberen sommigen hun buit, anderen laten het er hier daarentegen bij." Ik klik de pagina weg en werp een blik op Stip. Speels rent hij zijn eigen staart achterna. Even wordt hij afgeleid door een dappere muis die durft over te steken, maar dan gaat hij gewoon weer verder met waar die mee bezig was. Zuchtend pak ik pen en papier en schrijf muizenvallen op. Zoals gewoonlijk sta ik er weer alleen voor. (Ik zal deze week weinig reageren en feedback geven ivm de vakantie, sorry daarvoor. Ik zal proberen het de week daarop weer in te halen ;) )

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had je al gemist. Luie katten, ik weet er alles van. Leuk verhaal weer. Eerst dacht ik, huh? Alleen een theoretisch stuk? Maar dat kwam toch nog weer goed. Fijne vakantie trouwens!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al die katten die de verwachtingen niet waar maken... Het einde van dit stuk vond ik leuk, maar ik denk dat de aanloop wat te lang is.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien had je de theoretische pagina iets eerder weg moeten klikken, zodat je lui kat wat meer aandacht kreeg. Op papier dan wel te verstaan. Ja theorie en praktijk is soms een wereld van verschil. Ik vond je wending wel subliem bedacht.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal! Ik denk dat jullie gelijk hebben qua de lengte van het informatieve stuk. Ik moet bekennen dat ik erg gefixeerd was op het aantal woorden. Ik zal even hier en daar wat tekst verwijderen, dan komt die waarschijnlijk beter uit.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik houd van informatieve stukken. Er zijn liefhebbers van. De verhouding voelde voor mij dan ook goed aan. Het waren inderdaad niet veel woorden dit keer, maar dat komt het leren schrappen ten goede. Ik vond dit een plezierig verhaal om te lezen. Ga zo door!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk bedacht om het informatieve stuk te laten lezen door de HP en het op die manier in het verhaal te verwerken. Ik ga ervan uit dat de HP de muizenvallen op een boodschappenlijstje zet? Gelukkig geven katten ook veel liefde. Maar onze nieuwste aanwinst, een klein rood poesje, ( gevonden in de polder toen ze nog geen 6 weken oud was ) hebben we niet voor niets P.I.T.A genoemd! ;)