Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht#9 De vergelijkende trap

De vergelijkende trap Hard, harder de snelheid. Vlug, vlugger dan de prooi. Scherp, scherper de focus. Leeg, leger de gedachten. Snel, sneller de ademhaling. Fit, fitter de conditie. Rap, rapper het tempo. Klein, kleiner de afstand. Slim, slimmer mijn beslissingen. Lenig, leniger mijn wendingen. Krachtig, krachtiger mijn aanval. Wreed, wreder mijn actie. Stevig, steviger de grip. Beestachtig, beestachtiger het instinct. Sterk, sterker dan de prooi. Dodelijk, dodelijker het wapen. Veel, meer ervaring. Weinig, minder wroeging. Goed- beter- beste killer! })

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een mooi uitwerking van de opdracht. En ja, er zit een duidelijke opbouw in. Wat ook knap is aan dit verhaal is dat het niet over een kat hoeft te gaan. Je kunt bijna ieder mens/dier bedenken bij dit verhaal. Dat heb ik bij deze opdracht nog maar één keer eerder gelezen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Door het ritme neem je de lezers mee in de achtervolging en is het alsof je er zelf middenin zit. Het komt daardoor ook helder over.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna B. en @schrijvengeluk hartelijk dank voor jullie snelle reacties! Ik kan nu heerlijk gaan slapen! :nod:

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt heel sterk geschreven!! Super origineel en het loopt vloeiend. Je wordt als lezer meegenomen in het ritme.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig. ondanks het (voor mij) vreemde toch meeslepend, al dacht ik dat niet bij de eerste blik. Overtuigend neergezet. Ik voel de trots van de succesvolle jager.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gekke is dat ik niet voor 100% tevreden was maar jullie reacties doen mij glunderen! :D Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig. ondanks het (voor mij) vreemde toch meeslepend, al dacht ik dat niet bij de eerste blik. Overtuigend neergezet. Ik voel de trots van de succesvolle jager.
:? Wat is er voor jou vreemd bij de eerste blik?

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een originele benadering, Marietje. Hoewel ik het sterker had gevonden als je de stellende trap achterwege had gelaten en alleen de vergrotende trap had gebruikt. In de laatste zin dan de vergrotende én de overtreffende trap.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de uitdaging en het compliment! :) Ik zal eens gaan experimenteren. Ik heb hier gekozen voor de benadrukking, versterking door de herhaling.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig. ondanks het (voor mij) vreemde toch meeslepend, al dacht ik dat niet bij de eerste blik. Overtuigend neergezet. Ik voel de trots van de succesvolle jager.
:? Wat is er voor jou vreemd bij de eerste blik?
Niet zozeer dat ik het niks vond, maar de opbouw leek zo vreemd (voordat ik begon met lezen). En ik heb meestal niet zo veel met gedichten. Te veel diepere lagen onder elkaar Zo nu en dan wordt ik er echter wel blij door verrast, zoals nu

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het krijgt iets hijgerigs door de herhaling, een beetje stotend. Ik zie er iemand in die rent en niet zozeer een gewone kat. Iemand die zichzelf uitdaagt en een dringende noodzaak. Deze dringendheid komt vooral bij mij binnen. Het slome en sluiperige van een kat zie ik in een ander ritme. Maar deze kat is anders, en dat mag.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel, Odile! Ik kwam op het idee via kat - muis - muizentrap ( gevouwen papier ). Beschreef het eerst vanuit de opgejaagde muis maar uiteindelijk kwam deze aanvaller eruit. De trap bleef erin zitten en het werd de vergelijkende trap! ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een originele benadering, Marietje. Hoewel ik het sterker had gevonden als je de stellende trap achterwege had gelaten en alleen de vergrotende trap had gebruikt. In de laatste zin dan de vergrotende én de overtreffende trap.
Dan wordt het als volgt: Harder de snelheid. Vlugger dan de prooi. Scherper de focus. Leger de gedachten. Sneller de ademhaling. Fitter de conditie. Rapper het tempo. Kleiner de afstand. Slimmer mijn beslissingen. Leniger mijn wendingen. Krachtiger mijn aanval. Wreder mijn actie. Steviger de grip. Beestachtiger het instinct. Sterker dan de prooi. Dodelijker het wapen. Meer ervaring. Minder wroeging. Beter- beste killer! Ik blijf de herhaling erin sterker vinden, benadrukt het meer en geeft ook meer ritme aan. Bovendien was mijn uitgangspunt kat- muis- muizentrap- vergelijkende trap! Nu is de vergelijking van de dader en slachtoffer/ prooi weg. Maar zeker de moeite waard om eens te experimenteren. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet zozeer dat ik het niks vond, maar de opbouw leek zo vreemd (voordat ik begon met lezen). En ik heb meestal niet zo veel met gedichten. Te veel diepere lagen onder elkaar Zo nu en dan wordt ik er echter wel blij door verrast, zoals nu
Dank voor jouw extra uitleg! En dan te bedenken dat het mijn bedoeling helemaal niet was om het in een gedicht-vorm te schrijven. Ik heb het in deze vorm gezet omdat het anders een te kleine tekst van 100 woorden zou zijn. En het saai zou worden als ik dit 250 woorden vol had gehouden. ;)