Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#9 kat en muis

Wekelijkse opdracht #9 kat en muis Langzaam. Tergend langzaam. Dat is het belangrijkste: dat het langzaam gebeurt. Lllangggzaammm. Zodat jij het goed voelt, zij het goed voelt, en je voelt dat ze het voelt, in iedere vezel. Je voelt jullie siddering, van angst, van genot. Langzaam. Lang lang langzaam aan. Voorzichtig beginnen. Ongemerkt besluipen. Ze zal zich nauwelijks bewust zijn van je aanwezigheid, laat staan van je plannen, als je maar je tijd neemt. Langzaam aan. Zachtjes. En dan. Onverwacht toeslaan. Zonder twijfel. Daadkrachtig. Is ze eenmaal aan je overgeleverd, dan mag je daar van genieten. Langzaam aan, dus. Lekker lang genieten. Je bent haar de baas en kunt naar hartelust spelen. Zo lang je maar wilt. Of ze zich nu direct gewonnen geeft of tegenstribbelt, met veel of weinig kracht, het maakt niet uit, want feitelijk is ze machteloos en het eind is onafwendbaar, dat weten jullie beiden. Jij weet het, zij weet het en jullie kunnen het zien in elkaars ogen, ruiken in elkaars zweet en voelen in iedere aanraking. Het einde. Zorg dat het het waard is, dat einde. Zorg dat je genoten hebt, gevoeld. Lang. Lang lang langzaam aan. Langzaam mmm.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het ritme doet het!
Dat is heel fijn om te horen.
Het advies is duidelijk van deze psychopaat!
Ik kwam op het idee voor dit verhaal, omdat ik denkend aan katten en muizen me herinnerde hoe mijn man katten als "volstrekt sociopatisch" bestempelde, terwijl hij een dode vogel wegwerkte en ik de bloedvlekken van de muren van de woonkamer, de bank, de trap en de muren van hal poetste. En vervolgens bleef het 'volstrekt sociopatisch' in mijn hoofd zeuren om een verhaal. (Al dacht ik eenmaal schrijvende: het zou zelfs een gewone liefdesscene kunnen zijn; een mooie lange weg naar de kleine dood, zeg maar, daarvoor hoeft men lang niet zo'n creep te zijn als de woorden in eerste instantie suggereren; het blijft voor velen toch een spel van toeslaan en onderwerpen.)

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedaan. Het Lllangggzaammm lezen/ervaren werkt uitstekend. Gaaf dat het inderdaad voor zo veel verschillende dingen een omschrijving kan zijn.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Vooral de mmm aan het einde, je kunt er twee kanten mee op. Dat is het mooie van dit stukje. Je wordt tussen twee verschillende werelden heen en weer geslingerd kat en muis of man en vrouw.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[Lllangggzaammm]. Wat een koddig woordje; ik moest aan de Inuit denken. Of het wellicht een woord in hun vocabulaire zou zijn. Ik vraag mij af hoe vaak jij de letter l hebt gebruikt. Ik heb ze niet geteld. Dat vind ik ook lekker speels. Een tekstje/lekkere lange zin schrijven waarin heel vaak een bepaalde letter terugkomt. Apart hetgeen je schreef. Logisch, jij bent ook apart.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle reacties!
jij bent ook apart.
Niet aparter dan ieder ander en volgens mij een stuk minder apart dan velen, en daarmee dus hooguit buitengewoon normaal. Eigenlijk vind ik het zelf ook een beetje raar stukje. Het leuke van de opdrachten vind ik dat het elke week uitdaagt grenzen te verkennen, van de opdracht en je eigen schrijvers-kunnen, maar ik geloof dat de psychopatische kater toch net aan overzijde van mijn persoonlijke grens staat te grijnzen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vannacht uitzonderlijk lang geslapen. Zojuist met een duffe kop opgestaan en als eerste jouw stukje hier gelezen. Bij de eerste regel al verscheen er een pendel voor mijn geestesoog. Hij slingerde van links naar rechts en van rechts naar links, heen en weer, alsmaar door, en ik viel meteen weer in slaap. Even later werd ik met schrik wakker en las door, en weer was er die pendel die me naar dromenland verplaatste. Zo ging dat door tot ik aan het einde kwam. Ik geloof dat ik vier of wel vijf maal in slaap gevallen ben. Dit verhaal werkt hypnotiserend. Hiermee moet je beslist de markt op gaan. Ik weet niet of ik vandaag nog goed wakker wordt. En ik had nog wel zo veel op het programma staan. Slaperig, maar met plezier gelezen, Schrijvenmaaaarr... P.S. Mij is ontgaan waar je verhaaltje over ging.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nu inzicht gekregen in de sociopathie van de kat, waarvoor dank. Gelouterd met deze kennis kan ik zeggen, dat ik anders naar de vierpotige lieverds ga kijken waarbij inderdaad mijn eigen ik ook lllangzaammm maar zeker wordt omgebogen...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
welterusten Dos! Helaas werkt het op mij niet ): en sommige mensen, zoals PetraO, zien bij het lezen een lustmoordenaar voor zich, dus die zullen er ook niet al te lekker bij inslapen -kortom: het lijkt mij niet heel rendabel om op de markt te brengen, maar jij mag het helemaal gratis en voor niets boven je bed hangen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk stuk om te lezen! Knap hoe je inhoud en schrijfstijl met elkaar in overeenstemming weet te brengen. Ook mooi gebruik gemaakt van lange vs. korte zinnen.