Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht 9: kat en muis

Ik sluip geruisloos door het gras. Ik span al mijn spieren in mijn lijf, klaar voor de aanval. Vijf meter verder zit een grijs diertje, zich van geen kwaad bewust. Mijn nagels glijden uit mijn pootjes. Plots word ik ruw uit mijn slaap gewekt. Mijn baasje neemt me van de stoel en streelt me over mijn kop. “Kom Armani, ik heb werk voor je.” Ze neemt me mee naar de kelder en daalt de trap af. Ze zet me op de grond voor een grijze muis. Ik spits mijn oren en bekijk het beestje eens. “Pak het dan.” Ik duw eens met mijn poot tegen het diertje. De muis kruipt een paar centimeter verder in de doos. “Hoe zit het? Ben je nu een kat of niet?” Ik rek me eens uit. Vang het diertje zelf! Ik ben een raskat! Vraag die straatkat van daarbuiten maar om het karwei op te knappen! Ongeïnteresseerd loop ik weer naar boven, spring op de stoel en leg me in een bolletje. Moeten ze me daar voor wakker maken! Ik doe dat toch ook niet! Mijn baasje komt naar boven en roept: “Schat! Kom je die muis in de kelder pakken! Uw kat voelt zich er blijkbaar te goed voor!” Even later zie ik mijn andere baasje de kelder in duiken. Na tien minuten passeert hij weer met het grijze geval in een glazen bokaal. Ik leg mijn kop tussen mijn poten en sluip terug verder in het gras, klaar voor de aanval.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
ik zie de scene in de kelder met de kat zo voor me. haha. maarrrr ik denk dat de nagels uit zijn pootjes gluiden (niet poortjes) "de doos" welke doos? andere baasje ipv ander baasje en ik snap niet zo goed: droomt hij nou wel van muizenvangen, terwijl hij het helemaal niet wil?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, ik heb de foutjes aangepast. Nogthans 2 keer gelezen en toch nog over het hoofd gezien. Bedankt om het aan te geven. Ja, een lage doos met wat rommel in. Het verhaal is trouwens waargebeurd. Ik heb het gewoon uit het perspectief geschreven van onze Armani. De droom is natuurlijk fictie. Hij droomt inderdaad van het muizen vangen maar maakt er zijn pootjes niet aan vuil in de werkelijkheid. Dat vond ik net het hilarische om zo'n verhaaltje te schrijven.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Spijtig dat je hier niet op een duimpje kunt klikken om aan te geven dat je de reactie leuk vind :). Bij deze, iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zijn de katten van vroeger niet meer. Te veel fast-food gevreten. Daar worden ze lui van. Leuk verhaal. Christine.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad Dos, het zijn de katten van vroeger niet meer. Mijn mond viel open toen ons kat zijn rug draaide en weer naar boven liep :). Dan heb je een kat, en dan kun je zelf de muis gaan vangen. Bedankt voor je leuke reactie. Dank je Schrijvengeluk voor je leuke reactie.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, echt een grappig kortverhaal over een kat en een muis. Dat het waargebeurd is maakt verder niet uit. Je hebt alle informatie er op een heel natuurlijke manier in verwerkt, net of ik je het hoor vertellen op jouw manier. Dat maakt het levendig.