Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Kat en Muis #9

Miss Poes. Tevreden draai ik me voor de spiegel rond, alles ziet er perfect uit. Ik wil iedereen laten zien dat ik de mooiste ben van allemaal. Weken lang heb ik mij aan een dieet gehouden, om mijn figuur nog beter uit te laten komen. Ik heb de juiste maten, dat is belangrijk, om te kunnen winnen. Maar mijn pluspunt zijn mijn haren, glanzend van gezondheid omlijsten ze mijn figuur. En dan mijn nagels tot in de puntjes verzorgd. Ja, ik ben tevreden met mijn verschijning. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik zal dit jaar miss worden. En zoals een echte miss betaamd wordt ik gedragen op handen. Ik zie ze wel al die mannelijke blikken die mijn verschijning volgen. Het doet me goed. Ik steek mijn neus de lucht in, ‘ze moeten niet denken dat ik een makkelijke prooi ben’. Ik neemt plaats op een van de kussentjes, en zie naast mij een beeldschone dame. ‘Nee dat kan niet, ze is nog mooier’. Ik moet over gaan tot actie om deze miss verkiezing te winnen. Ik doe alsof ik mijn nagels inspecteert en haalt dan uit. Een vreselijk gekrijs is het gevolg. Gelukkig de dame naast mij is er met de staart tussen de benen vandoor gegaan. Ik zit keurig op mijn kussentje en doe alsof ik van niets weet. Dan zie ik plots iets bewegen, iets kleins. Het is een muis. En zoals een kat behoort te doen volgt ik mijn instinct. De muis roept achter om: ’Miss Poes’.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een sterk begin; leuk om te twijfelen of er nu een dame of een poes aan het woord is. Het einde met de roepende muis lijkt er eigenlijk nauwelijks bij te horen. Het geheel zou denk ik wel wat prettiger lezen met wat duidelijkere alinea's. En na de eerste persoon enkelvoud volgt geen t achter het werkwoord (inspecteert, haalt uit).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk wel een leuk verhaal. Ik ben het wel met schrijvenmaar eens dat er misschien een iets duidelijkere alineaverdeling zou kunnen worden aangebracht.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel schrijvenmaar. De t achter de werkwoorden ben ik vergeten weg te halen, dom van me. Ik had het verhaal eerst in ze vorm in plaats van ik vorm, vandaar deze twee fouten. Ik haal ze er uit. Ook zal ik voor het leesgemak alinea's gebruiken. Ik zal kijken of ik er een passend eind bij kan maken.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Miss Poes Tevreden draai ik me voor de spiegel rond, alles ziet er perfect uit. Ik wil iedereen laten zien dat ik de mooiste ben van allemaal. Weken lang heb ik mij aan een dieet gehouden, om mijn figuur nog beter uit te laten komen. Ik heb de juiste maten, dat is belangrijk, om te kunnen winnen. Maar mijn pluspunt zijn mijn haren, glanzend van gezondheid omlijsten ze mijn figuur. En dan mijn nagels tot in de puntjes verzorgd. Ja, ik ben tevreden met mijn verschijning. Ik ben er helemaal klaar voor. Ik zal dit jaar Miss worden. Zoals een echte Miss betaamd word ik gedragen op handen. Ik zie ze wel, al die mannelijke blikken, die mijn verschijning volgen. Het doet me goed. Ik steek mijn neus de lucht in, ‘ze moeten niet denken dat ik een makkelijke prooi ben’. Ik neemt plaats op een van de kussentjes en zie naast mij een beeldschone grijze dame zitten. Haar naam is Muis lees ik op haar naambordje. Met mij in de buurt maakt ze geen enkele kans. Ik doe alsof ik mijn nagels inspecteer en haal dan uit. Met het gewenste resultaat, Muis verlaat de zaal met een luid gekrijs en een dikke staart. Dit jaar win ik de Miss Poes. Voor muis is het dit jaar mis poes. Tevreden was ik mijn poot in onschuld.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Zeker een verbetering. Het verhaal is nu kloppend! Origineel gevonden deze Miss Poes met haar hele lange haren die haar figuur omlijsten. ;) Moet Miss Poes met hoofdletter omdat het een titel is?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn om te lezen dat het verhaal nu klopt. Ik heb Miss Poes nu met hoofdletters gedaan. Het gaat inderdaad om een titel en valt zo meer op. Dank je wel voor de tip.

Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi herschreven einde schrijvengeluk. een behoorlijk kattige poes. Een leuk verhaaltje, waar je inderdaad eventjes twijfelt tussen dier en mens. Ook leuk om een poes, Muis te noemen. geeft weer net een andere insteek van de opdracht

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goeie uithaal om de concurrentie te lijf te gaan. Mooi geschreven en een originele invulling. Met plezier gelezen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Begrijp ik nu goed dat het om een wedstrijdpoes gaat? Die uithaalt naar de concurrerende poes maar door de muis verslagen wordt? Ik vond dit een grappig kortverhaal met een verrassend einde en een mooie opbouw.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Odile. Ik denk dat je reactie op mijn eerste verhaal gebaseerd is gezien de muis. Bij mijn herschrijven die ik opnieuw geplaatst heb is het eind anders, en volgens een aantal lezers beter. Ik ben benieuwd wat je daar van vindt. Als je nog wil reageren op het nieuwe stuk, graag. Het nieuwe verhaal staat tussen deze reacties.