Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#9 Gelaarsd

“Ik ben hier vandaag op uitnodiging van mevrouw Schmidt.” De kat kijkt de zaal in vanachter zijn microfoon. “Toen ik een aantal weken geleden de vraag kreeg om te spreken op deze conferentie over het onderwerp ‘Honderd manieren hoe een kat een muis vangt’ moest ik een beetje lachen." Hij voegt er een sarcastische "ha ha" aan toe. Diverse katers in het publiek schuiven wat ongemakkelijk heen en weer en werpen een nerveuze blik op mevrouw Schmidt die op een van de stoelen aan de zijkant van de zaal zit. De kater op het podium gaat door: "Honderd manieren, hoorde ik dat wel goed? Hónderd manieren!" De kater pakt de microfoon uit de standaard en begint met grote stappen heen en weer te lopen. Zijn laarzen bonken op het houten podium. “Wat zijn we, honden?” Diverse katers in het publiek beginnen te lachen. “Nee!” De zaal wordt gelijk weer stil. “Wij zijn geen honden! Wij zijn geen actieve viervoeters!” Instemmend geknik. “Mijn voorganger Sylvester heeft net een van de ingenieuze vangplannen uit zijn meesterwerk ‘The Playbook’ voorgedragen en hoewel ik zijn creativiteit bewonder wil ik toch zeggen: STOP! Laat het niet zover komen!” De kater schudt zijn vuist naar het publiek. “Wij gaan er niet op uit! Wij maken geen plannen! Wij bedenken geen trucs!” Het publiek begint zacht te joelen. “Wij zijn katers! Naar muizen toe gaan? Pf!” Het publiek houdt haar adem in. “Laat de muizen naar ons toe komen!” Oorverdovend gejuich volgt. De gelaarsde kater buigt diep.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De gelaarsde kat zou zich verkiesbaar moeten stellen! Meer witregels zou voor mij het lezen makkelijker maken. Arme mw. Schmidt als enig mens in de zaal! Leuk verhaal! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, blijf wel benieuwd hoe de muizen naar de katers toe komen. Maar ja dat zal wel magie zijn, wat bij de gelaarsde kat past.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook hier voel ik me aangesproken natuurlijk. Ik hoop dat je het met evenveel plezier hebt geschreven als ik het gelezen heb. Nergens hapert mijn aandacht, het leest mooi vloeiend door en je houdt mijn nieuwsgierigheid goed vast. Vond je het leuk om de opdracht te maken?

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de leuke reacties! Johanna: bedankt voor de correctie. Marietje: meer witregels ga ik in het vervolg op letten. Schrijvengeluk: dat is inderdaad de magie zou ik zeggen! Odile: ik heb het zeker met veel plezier geschreven! Ik ga vaker meedoen.