Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #6: Ik heb een ingewikkelde relatie

Een ingewikkelde relatie is net als de griep. Iedereen krijgt er in zijn leven mee te maken. Hoe je ook probeert het slagschip recht door de woeste baren te laveren, dit schip wordt geleid door twee kapiteins. Logisch dus dat het bij vlagen averij oploopt. Het relatieleven op aarde begon toen Adam jacht maakte op Eva in het paradijs. Na een innige ineenstrengeling ging Adams liefde door de maag waardoor zijn naakte schone terzijde werd geschoven voor een sappige appel. En daar ging het mis. Vrouwen willen geen appelknagende mannen. Vrouwen willen aandacht, met of zonder volle maag. Ettelijke eeuwen later waren het de Neanderthalers die jacht maakten op grotbewoonsters in wellustige luipaardstrings. Een tijdperk waarin het fascinerende spel van de jacht en de prooi gestalte kreeg. Na de twaalfde bevruchting van zijn grotdame ging de knop om voor maagvulling, voor de jacht. Mannen willen jagen. Op everzwijnen, grizzlyberen…en vrouwen. Zodra de proois’ aandacht echter is gevangen en zij zwicht, voelt het mannetje zich in zijn eer aangetast en vlucht. Vrouwen ontwikkelden op hun beurt een uniek talent dat later in de evolutie de term ‘playing hard to get’ kreeg. Al staan ze in vuur en vlam voor een sexy jager, niets laten blijken. De grootste afknapper voor een man is een ‘Eva’ die als wulpse hinde voor de loop van het jachtgeweer bedelt om aandacht. In mijn drukke gezinsleven schiet de erotiek er nog weleens bij in. De jacht wordt vaak niet beloond. Op een geschikt moment besloot ik mijn eega onverwachts te behagen. Wulps stond ik voor de loop van het figuurlijke jachtgeweer. De jachttrofee werd als vanzelfsprekend geïncasseerd waarna man de keuken invluchtte voor een stapel boterhammen, mij gedesillusioneerd achterlatend, als een schip met averij. Hoe de mensheid, het vrouwvolk zich ook ontwikkelt, het oeroude instinct overwint altijd bij de man. Eva’s zullen Adams nooit begrijpen. Vrouwen werden verstandiger en gaven die hoop uiteindelijk op, met ingewikkelde relaties als permanent gevolg… Iedereen krijgt ermee te maken. Want een ingewikkelde relatie is net als de griep.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, het hetero leven valt niet mee, dat blijkt maar weer. Goed geschreven stuk, waarbij ik heb genoten van je zorgvuldige taalgebruik.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een fantastische uiteenzetting over relaties! Goede opbouw, mooie vergelijkingen. De laatste zin had van mij pakkender, bondiger mogen zijn, zodat het stuk meer een wijze les inhoudt krijgt. Het boek ' Mannen komen van Mars, vrouwen komen van Venus' gelezen? Men zou over dit onderwerp op het voortgezet onderwijs les moeten geven. Dat zou veel schipbreukelingen voorkomen. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bianca, spitsvondig geschreven, mooie vergelijkingen en een hilarische conclusie. Hoewel griep doorgaans over gaat ;-) Goed onderbouwd en de verschillen tussen man en vrouw benadrukt.