Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht#6 Brandpunt

Brandpunt Hij laat zijn ogen even rusten op mijn koffer en kijkt mij daarna verontrust aan. Ik vertrouw hem volledig maar twijfel aan zijn reactie. Hij opent zijn armen en ik vlucht in zijn omhelzing. Geruststellend streelt hij mijn haren en zucht diep terwijl mijn tranen langzaam zijn shirt bevochtigen. ‘Sst. Welke reden jij ook gebruikt voor jouw vertrek, het is okay.’ Hij tilt mijn gezicht op en wrijft zacht met zijn duim over mijn wang. Ik kus de vurige brandwonden op zijn hand. Mijn ogen speuren naar boosheid, maar vinden slechts berusting. Ik slik en maak mijn lippen vochtig. Zijn blik blijft op mijn mond gericht. Ik til mijn gezicht verlangend naar hem op maar hij houdt me tegen. ‘Beloof mij dat jij nooit zal vergeten wat wij samen hebben.’ Hij legt mijn hand op zijn hart. ‘Ik houd van jou. Ook al zijn wij alleen in ons hart samen, voor mij is dat genoeg.’ Hij geeft zijn ziel bloot, maar ik twijfel te veel. Zijn ogen doorgronden mij. ‘Sorry,’ begin ik maar hij schudt zijn hoofd. ‘Voel het.’ Mijn mond wordt met dezelfde tederheid van de eerste keer gekust. Het smeulende vuur ontvlamde tussen mijn dood gewaande zwager en mij, tijdens mijn vakantie. Is deze ontmoeting, hier op Cuba, werkelijk toeval? Hartstocht verdrijft mijn zoektocht naar antwoorden en ik warm me op aan deze verrassende hitte. Met zijn slapende gezicht op mijn netvlies gebrand sluit ik zachtjes de deur. In gezelschap van slechts mijn koffer en het monotone geluid van de draaiende wieltjes als achtergrond muziek verlaat ik het oude in koloniale stijl gebouwde hotel. Alsof ik in een slechte film ben beland. Na tien dagen temperde de realiteit onze passie. Bovendien staat het verdriet om mijn, bij de brand omgekomen zus, in schril contrast met mijn verliefdheid. Ik ben uit balans. Hij kan mij niet de zekerheid bieden die ik nodig heb, zolang hij op de vlucht is. Zijn bekentenis gisteren, neemt niet al mijn twijfels weg. Nu moet ik aan de hand van zijn tips uitzoeken of mijn ware liefde niet ook de moordenaar van mijn zus is.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst dacht ik dat dit een liefdesverhaal was, maar later bleek er toch meer te zijn: het is haar zwager die de kuierlatten heeft genomen na een dramatisch afgelopen brand...Het is over het algemeen wel boeiend geschreven, maar in het begin had ik graag al een klein tipje van de sluiter opgelicht willen zien. Dat kan aan mijn smaak liggen. Ook: een goede uitwerking van het gegeven 'ingewikkelde relatie'. Ja nou! Ik hoop niet ooit in zoiets verzeild te raken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@PetraO Bedankt voor jouw reactie! Als ik eerder een tip van de sluier had laten zien, had ik jou dan nog wel geboeid tot het eind?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje. Ja, dat denk ik wel. Als je bijvoorbeeld al subtiel had aangegeven dat er iets goed mis was gegaan, had ik willen weten hoe dat dan zat.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje. Ja, dat denk ik wel. Als je bijvoorbeeld al subtiel had aangegeven dat er iets goed mis was gegaan, had ik willen weten hoe dat dan zat.
Dank voor de tip! Ik zal er eens naar kijken hoe ik dat aan kan pakken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brandpunt Hij laat zijn ogen even rusten op mijn koffer en kijkt mij daarna verontrustend aan. Ik vertrouw hem volledig maar twijfel aan zijn reactie. Hij opent zijn armen en ik vlucht in zijn omhelzing. Geruststellend streelt hij mijn haren en zucht diep terwijl mijn tranen langzaam zijn shirt bevochtigen. ‘Sst. Welke reden jij ook gebruikt voor jouw vertrek, het is okay.’ Hij tilt mijn gezicht op en veegt teder met zijn duim over mijn wang. Ik kus zijn, door de brand verminkte hand. Mijn ogen speuren naar boosheid, maar vinden slechts berusting.
etc. @PetraO Zou dit zinnetje al genoeg zijn? Ik had nog wat woorden over!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijkt hij haar niet verontrust aan? Die verbrande hand zou inderdaad de vraag oproepen wat er is gebeurd.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, mooi verhaal. Met plezier gelezen. Ben benieuwd naar het vervolg. Ik zou 'tederheid' vervangen door: gevoeligheid, zachtheid of innigheid. Het eerste 'teder' blijft nl. plakken en stuit later in de tekst op 'tederheid'. Dan vind ik het samen een beetje klef.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijkt hij haar niet verontrust aan? Die verbrande hand zou inderdaad de vraag oproepen wat er is gebeurd.
Jij hebt gelijk: het is verontrust. Verontrustend betekent - als iets je ongerust maakt- en verontrust zegt iets over de manier van kijken: bezorgd, gealarmeerd kijken. Meteen aanpassen! Bedankt! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, mooi verhaal. Met plezier gelezen. Ben benieuwd naar het vervolg. Ik zou 'tederheid' vervangen door: gevoeligheid, zachtheid of innigheid. Het eerste 'teder' blijft nl. plakken en stuit later in de tekst op 'tederheid'. Dan vind ik het samen een beetje klef.
Dank Dos! Jouw kritische blik is juist. Er stond eerst een andere zin waarvan de helft is blijven staan. Vandaar! Zelfs na 10 x na lezen toch over het hoofd gezien. :\\ Ik pas het meteen aan!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een goed verhaal Marietje, er is genoeg gezegd, niets aan toe te voegen.Klasse!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, mag ik je zeggen dat ik eerst het brandverhaal zou uitzoeken alvorens ik in den vreemde zou gaan kussen met de gevluchte man van mijn verbrande zus? Het is teder geschreven, dat dan weer wel :-).

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, mag ik je zeggen dat ik eerst het brandverhaal zou uitzoeken alvorens ik in den vreemde zou gaan kussen met de gevluchte man van mijn verbrande zus? Het is teder geschreven, dat dan weer wel :-).
Dank je wel voor jouw reactie! En natuurlijk mag jij dat zeggen. Ik hoopte met de zin; [Het smeulende vuur ontvlamde tussen mijn dood gewaande zwager en mij, tijdens mijn vakantie.] de lezer duidelijk te maken dat er al eerder sprake was van een liefdesrelatie tussen die twee. Bovendien is het haar ware liefde ( genoemd in de laatste zin) en is het een onweerstaanbare, knappe zwager. Maar helaas kan ik geen foto plaatsen. ;) Voor meer achtergrond informatie, lees mijn schrijfopdracht - wees een sadist-! :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marietje, een mooi voorbeeld van romantiek met een duister kantje...in de laatste zin wordt dat helemaal duidelijk. Een bijzondere invulling van deze opdracht, het leest als een passage uit een boek!