Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

creator 2 vliegtuigmysterie wekelijkse schrijfopdracht

Eén van de Creators zat in zijn leunstoel. Voor Hem stond een welgevulde tafel. Naast Hem zat zijn beeldschone vrouw. De Creator zag er verveeld uit. Ondanks Zijn welstand scheen hij niet gelukkig te zijn. Hij knipte met de vingers en gebood zijn bediende om het flatscreen in werking te stellen. “Laat mij de planeet zien die ik duizenden eonen geleden creëerde. Hoe is de naam van dat kleine rondcirkelende ding alweer?” “U noemde het “de blauwe planeet of “aarde". “juist. Ik had daar grootse plannen mee. Schiep ik ook niet een zon, een maan en miljoenen sterren en een beeld naar Mijn gelijkenis?” “U noemde hem Adam en gaf hem de opdracht de aarde goed te verzorgen.” “Ik herinner het me”, zuchtte de Creator, “ Ik zei dat Mijn creatie goed was. Laat mij de stand van zaken eens zien.” De aarde verscheen op het flatscreen. De Creator leefde op bij het zien van de prachtige natuurbeelden, bij de schoonheid van de zeven kunsten, bij het zich bewust worden van het menselijk vernuft . Hij zag ook alle wreedheid, het oorlogsgeweld, de vervuiling van de oceanen en het luchtruim. “Ik begrijp het niet”, zei Hij verontwaardigd. “Ik heb de mensheid het paradijs gegeven. Er is voedsel en plaats genoeg voor iedereen. Waarom die jalouzie omtrent andermans bezit en cultuur? Waarom moeten ze “mijn blauwe planeet” zo bezoedelen? Kijk, daar raast weer zo´n vliegtuig door mijn mooie blauwe lucht.” Zijn wijsvinger priemde richting het vliegtuig. Een grote steekvlam deed het ontploffen en brandend in zee storten. “Sluit het scherm", brulde hij boosaardig, “ik zal over een aantal eonen nog eens gaan zien. Misschien zijn ze dan iets wijzer geworden". De Creator besefte niet dat Hij zelf de aanstichter was van al dat leed. Hij had een beeld geschapen naar Zijn gelijkenis. Juist 300 woorden :\\

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, ik vind de ingekorte versie beter dan de lange. Minder niet ter zake doende tierelantijnen. Er is nauwelijks informatie verloren gegaan. Ik heb de lange versie moeten raadplegen om te zien waar je hebt geschrapt. Knap gedaan. Een paar voorstellen tot verbetering: Ik zou Creator consequent met hoofdletter schrijven. ‘Hoe was de naam van dat bolletje ook alweer?’ Dat ‘ook alweer’ vind ik wel belangrijk. Zijn geheugen begint een beetje na te laten. Vergelijk: ... die ik miljarden kilometers geleden creëerde. Onzin dus. Eonen of miljarden jaren is beter. N.B. het heelal is 13,7 miljard jaar oud. ... naar Mijn gelijkenis ... Mijn creatie. De Creator spreekt hier over zichzelf. Zou je Mijn dan niet beter met kleine m kunnen schrijven? Als de Creator zelf aan het woord is schrijf je ‘ik’ ook klein. Kijk, daar raast weer zo’n vliegding door ... De Creator is al lang niet meer op aarde geweest en waarschijnlijk is het de eerste keer dat hij een vliegtuig ziet. De juiste benaming van zo’n ding zal hij in zijn gebrekkige alwetendheid niet kennen. Vliegding ligt dan voor de hand.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tof dat de ingekorte versie goedgekeurd is. Ik neem nota van de opmerkingen waarvoor mijn dank. Ik zal er rekening mee houden. Nog een fijn weekend toegewenst :p

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tof dat de ingekorte versie goedgekeurd is. Ik neem nota van de opmerkingen waarvoor mijn dank. Ik zal er rekening mee houden. Nog een fijn weekend toegewenst :p

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Top gedaan! Complimenten, de juiste dingen weggeschrapt. Het mooie verhaal is blijven staan. Nog even nalopen op hoofdletters en alle leestekens en klaar! Opdracht heel goed ingevuld!

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net als Dos heb ik met het origineel moeten vergelijken om te zien waar je geschrapt hebt. Erg netjes gedaan. Alleen weggehaald wat overbodig is en de gevoelswaarde gehouden.