Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#5 vliegtuigje kwijt

Onder tafel óók niet! Ik kwam overeind en keek nog eens om me heen. ‘Waar kan dat kreng nou zijn? Zo klein is het ook weer niet.’ Tussen de instructiepapieren en onder het snijblad lag het niet. Ook niet op of onder de stoelen en tafel. Zelfs mijn kleding had ik afgeklopt, hopend dat het in een plooi zat. Ik wist wat Miranda zou zeggen, op haar zeurderige toontje: “Je moet ook boven tafel werken.” Niet dat het zou helpen, er sprongen altijd stukjes weg bij het lossnijden. Als het geverfd was zou het misschien opvallen. Oh, waarom wilde zij toch een grijze vloer? Zuchtend ging ik zitten. Dan maar een vliegtuigje minder. Twijfelend keek ik naar het dek van de USS Kearsarge. Misschien de laadruimen open… lift halverwege… dat kon wel. Er was één vliegtuig over. Als ik dat tussen het liftplatform en de parkeerrij plakte leek het of de vliegtuigen aan dek werden gebracht. Briljant! Ik schoof mijn stoel dichter naar de tafel. Krak ‘Dat méén je niet!’ Ik sprong op en de stoel viel achterover. Ja hoor, daar lag de kleine Harrier-jet in een tiental kleine stukjes. Niet meer te redden. Met een nieuwe zucht liet ik me op de stoel zakken. Nou ja, ik had een oplossing. Voordat ik me weer op het model kon richten, hoorde ik de voordeur opengaan. Even later stapte Miranda de kamer in. ‘Ik ben er weer. Hoe gaat het met je bootje?’ vroeg ze vrolijk. ‘Bagger,’ antwoordde ik. ‘Was weer eens iets gevallen. Wel gevonden, maar was er met de stoel overheen geschoven.’ ‘Oh, dat spijt me voor je schat. Net nu ik een rood kleed voor onder de tafel heb gekocht.’ Ik keek haar even aan, zuchtte nog maar eens en legde mijn voorhoofd zachtjes op de tafel.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aangepast om aan het woordenlimiet te voldoen. Ik had de opdracht niet goed gelezen en eerst een versie met 350 woorden. Dank aan Dos Wijnhof

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Wat een heerlijk verhaal! Luchtig geschreven en een originele invulling van de opdracht. Een totaal andere vraag: hoe krijg jij iets cursief gedrukt geplaatst? Als ik vanuit Word kopieer dan verandert alles in hetzelfde lettertype.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heel frisse invulling van de opdracht. Het model verdwijnt in het verhaal en in de omschrijving van de omgeving. Laat me achter met de vraag waar ik ben.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Inderdaad een leuke invulling. Ik had het gevoel dat hij in de kamer was, omdat ze een nieuw kleed voor onder de tafel had gekocht. Of bedoel je iets anders?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig ook een verhaal zonder begrafenissen, crematies en rouwverwerking. Luchtig, en met plezier gelezen. Een vliegtuigje meer of minder maakt niet uit. :)

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een leuke invulling. Ik had het gevoel dat hij in de kamer was, omdat ze een nieuw kleed voor onder de tafel had gekocht. Of bedoel je iets anders?
Hoi Tja, Het speelt zich gewoon af rondom de tafel, waarvoor het kleed is. Het idee is dat het vliegtuigje op de grijze vloer niet gevonden kan worden (grijs op grijs). Had hij even gewacht tot Miranda terug was met haar nieuwe kleed, dan was het vliegtuigje wel gevonden (en dus nog heel) Grijs op rood zie je makkelijker. Hij is dus aan het 'klagen' over zijn vriendin, terwijl die juist aan hem denkt (voor hem het rode tapijt koopt, zodat hij zijn modelstukjes makkelijker vindt.) Als ik het nog eens lees, met jou opmerking in gedachten, dan snap ik je redenatie wel.