Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #5 - Pittbull

als ik nou neerstortte precies op zo’n eiland staat dat mens er nog steeds ze lijkt wel een pittbull met die gespierde kaken halsband erom en in de vechtring brengen ik moet niet lachen nu niet straks pas als ik beneden ben ik moet pissen stom ik kan niet nog eens naar de wc gaan ze vliegt me aan ze denkt dat ik wat van plan ben ben ik ook ze weet alleen niet wat scherp mijn zwaard ik moet oppassen dat ik mezelf niet steek heb ik de huur nou betaald doet er niet toe ik ga niet meer naar het belastingkantoor smerige koffie brandend maagzuur het eiland zal groen zijn het regent hier veel volgens de bosatlas ze mogen allemaal mee als ze hun bek maar houden kop dicht kop dicht kop dicht geen geleuter geen geschreeuw stemmen door elkaar hier ook waar moet ik steken ik heb nog in het boek gekeken thuis het is niet moeilijk maar secuur moet je wel zijn de pittbull moet dood de anderen mogen mee misschien hoe kom ik er op die baleinen vlechten en slijpen alles moet uit je schoenen je riem af een vrouw is altijd gewapend ik kan iemand wurgen met mijn sok duurt te lang het zijn er twee ik moest gaan dan kennen ze greet nog niet jarenlang heb ik me uitgesloofd om niets om niets ik moet nu handelen als we niet landen maar neerstorten zwem ik naar het eiland dat mens moet weg ze wordt ineens lijkbleek wat heeft ze die blonde fluistert haar iets in het oor de lichten floepen aan fasten your seatbells ze glimlacht ze meent het niet die gemene ogen ze roept dat we moeten gaan zitten ik heb in mijn broek gepist we dalen dalen dalen vanzelf gaat het eindelijk…

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
vind het mooi, door dat er maar 300 woorden gebruikt mogen worden is het wel jammer dat je het niet nog wat meer kon uitbouwen. maar hij is leuk

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het zo knap dat je hier zowel actie als beschrijving hebt kunnen combineren in het korte stuk. Ik vraag me af of het beeld van een vrouw met een zwaard niet te klungelig is en of het geloofwaardig is. Bij mij zie ik iemand die klungelt voor me. Waar het precies aan ligt? Spannend verhaal.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Han73, en Odile: nee, het is absoluut niet geloofwaardig. Zo'n vrouw lukt het echt niet om een vliegtuig te kapen. Het verhaal is wat buiten de realiteit, zeg maar :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi PetraO, Voor mij is dit een over the top verhaal dat niet werkt. Er liggen meerdere verhalen in besloten, maar door die samen te voegen wordt het geheel ongeloofwaardig en verliest het verhaal aan zeggingskracht.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien komt het doordat je het zelf onderuithaalt. Door een 'minuscuul' wondje en niemand nam haar serieus, maak je het onwaarschijnlijk twijfelachtig. Dat is overigens best grappig.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal. Het einde vind ik mooi gedaan, wanneer zij gelooft dat het wel lukt, maar dat het niet mogelijk is. Ik zat zelf ook met het minuscule wondje... Ben benieuwd naar de herschrijving!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben benieuwd ... En als je dan naar dat miniscule wondje kijkt, denk dan ook even over je EHBO opmerking. Ik neem aan dat je bedoelt dat ze dankzij die cursus buitengewoon doeltreffend met een bh-beugel een slagader weet te raken (waar ik op zich de humor wel van kan inzien), maar het leest nu volgens mij toch een beetje alsof er EHBO verleend kan worden aan de jongste piloot. Wil daarbij zeggen dat ik het zelfs-hier-neemt-niemand-me-serieus-idee erg leuk vond. Ik zag het heerlijk voor me. Maar vanaf daar is het volgens mij heel lastig er een goed eind aan te breien. (Misschien moet je juist nog iets nadrukkelijker de kant de absurde klungel kaping kiezen, is dit net niet ver genoeg over de top om als zodanig over te komen? Nu roep ik ook maar wat, hoor.)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk gevonden. Maar kan er bloed spuiten uit een minuscuul wondje? Ik was voor een nagelschaartje gegaan. Waar kon de stewardess dan slapen? In plaats van de overige piloot zou ik liever andere piloot noemen. Wel grappig dat ze bang zijn voor baleinen. Het kunnen trouwens ook rotdingen zijn.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een goed verhaal. Je bouwt de spanning mooi op. Ook verwerk je tegenover de spanning wat humor in je verhaal door een leuk gebruik van de persoonlijkheid van je karakter. Hier en daar moet er nog wel wat taalkundig iets verbeterd worden. Ook niet mijn sterkste punt maar kortom mooi geschreven.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal. Met dat wondje zal ik wat doen. Misschien laat ik de kaping lukken, juist door haar klungeligheid. Wordt nog lastig. @ Angelique: welke taalkundige missers zag jij?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stoer! (wel jammer vor latere inhakers dat ze al het eerdere commentaar niet meer met de tekst kunnen combineren) Wellicht dat mensen afhaken op het ontbreken van leestekens -het vraagt wat meer van de lezer, maar ik vind het wel geslaagd. En gewaagd.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf ook nogal wat gespeeld met deze vorm en vind het leuk om te lezen. We zitten in het hoofd van de vrouw en volgen haar spoorloze gedachten. Ik vond het iets lastiger om de actie te volgen, door de lichamelijke onderbrekingen, maar de hectiek van haar hoofd komt goed over.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt, schrijvenmaar en Odile. Het is inderdaad wel jammer dat het oude stuk er niet meer staat, maar ik wilde niet dat dat in de eeuwige cyberspace bleef hangen. Deze vorm is leuk om eens uit te proberen. Lezen is lastig als het een complete roman is: Ulysses heb ik nooit uit kunnen lezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ulysses heb ik nooit uit kunnen lezen.
ik ook niet! (maar er is me door een absolute kenner en fan verteld dat hij er de eerste keer ook niet doorheen kwam en het de tweede keer, bijna 20 jaar later, wel goed aankwam ... ga ik ook over een jaar of 10 dus nog maar eens proberen)