Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

week 4 sollicitatiegesprek Hetzelfde als voorheen maar toch anders

Als ik mijn appartement wilde behouden moest ik er voor zorgen dat ik deze baan kreeg. Ik zoog wat verse zuurstof mijn longen in en klopte op de donker eikenhouten aan. De deur werd ruw open gerukt. Een hand greep mijn arm beet en sleepte mij naar binnen. Hardhandig werd ik op een stoel gezet. Verbaasd keek ik naar de gemaskerde gezichten van de drie mannen die voor mij stonden. Ze stonden zo dicht op mij dat ik de knoflooklucht uit één van de monden kon reuken. De zware parfum die ze droegen ontnam mij het vrije ademen. ‘Vertel, waarom ben jij geschikt voor deze baan?’ schreeuwde de man met het goudkleurige masker. Achter het masker zag ik twee opaalgroene ogen fel glinsteren. Kalm blijven, dacht ik bij mezelf, dat is mijn enige redding. Ik voelde hoe de angst mij besloop. Stil om uiteindelijk hard toe te slaan. Maar ik laat hem niet binnen komen. Ik had bang moeten zijn omdat de gezichten achter maskers verborgen gingen, maar ik straalde kalmte uit. In werkelijkheid waren mijn handen klam en voelde ik hoe er zweetdruppeltjes in de vorm van pareltjes op mijn voorhoofd gevormd werden. ‘Omdat ik mij niet laat intimideren door jullie en ik heb kennis die voor het bedrijf van groot belang kan zijn.’ Eén van hen haalde een pistool tevoorschijn. ‘Hoe goed ben je met wapens?’ Verwonderd keek ik naar het pistool dat niet op mij gericht was. Waarom vroegen ze dit? Ik nam de ruimte eens goed in mij op, de mannen, de deur, de kale muren en ik, die op het enige meubelstuk zat dat in de ruimte aanwezig was. Er klopte iets niet. Plots besefte ik dat ik op het verkeerde sollicitatiegesprek zat. ‘Mijn excuses maar ik geloof dat ik verkeerd zit.’ Ik wilde opstaan en weglopen, maar werd terug geduwd. Angst klemde om strak om mijn luchtpijp heen. De maskers gingen af en de oudste van hen zei: ‘Nee je bent op het juiste sollicitatiegesprek . Je weet je kalmte te behouden als je onder zware druk gezet wordt en dat is precies wat wij zoeken. Gefeliciteerd.’ Mijn hart jubelde van geluk, kon ik toch in mijn appartement blijven.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, een herschrijf! :thumbsup: Persoonlijk vond ik het contrast van de belangrijkheid van de sollicitatie waardoor de HP er tegen opziet, zenuwachtig is en de kalmte waarop de HP reageert en dus voldoet aan de functie eisen, sterk. Dat contrast is hier weg. Hierdoor valt de wending wat weg. Zie mijn feedback op jouw eerste versie. [Ze stonden zo dicht op mij dat ik de knoflooklucht uit één van de monden kon reuken. De zware parfum die ze droegen ontnam mij het vrije ademen.] Ik schreef laatst zelf ook zo'n soort zin in een verhaal maar heb het flink ingekort omdat ik vond dat ik hetzelfde vertelde. Als men iemands mond ruikt moet men wel dichtbij staan, toch? Bedenk wat jij wilt bereiken bij de lezer met deze zinnen. Dan komt de verduidelijking vanzelf! In deze herschrijf focus jij op een gedeelte van jouw eerste versie. In mijn ogen is het een ander verhaal geworden en ik vond de eerste versie inhoudelijk sterker. Hier houd ik als lezer teveel vragen aan het einde. De beschrijving van de opkomende dodelijke angst in haar als een sluipmoordenaar die ze niet toelaat vind ik mooi gevonden!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Persoonlijk ik ook maar kreeg van iemand te veel commentaar oo mijn taal gebruik. Daarom herschrijf zonder orgineel te vervangen want ik was met jullie eens.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het zever over dat taalgebruik. Kan er niet aan doen. Dat is net als vergelijkingen gaan maken. In sommige boeken staat dat ook. Ik kan dat niet en ik bewonder degene die dat kunnen. Maar iedereen zijn schrijfstijl is uniek. En volgens mij kun jij wel spelen met taal Angelique. Lees jouw vorige stuk van week 3 nog maar eens. Er zijn nieuwe mensen bij gekomen die nu pas op deze week reageren. Eigenlijk zouden ze de vorige stukken ook moeten gaan lezen van die persoon en dan pas commentaar geven. Niet iedereen is even goed in de opdracht vervullen, en sommige opdrachten liggen u beter als andere. Ik ben er zeker van dat mijn invulling ietsje minder geslaagd is als de vorige opdrachten. Daarmee twijfel ik nog steeds om hem te plaatsen. Hij staat klaar.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mee eens. Twijfelde al om met deze opdracht mee te doen omdat het mij niet lag en dan schrijf je toch anders dan normaal. Vooral de tuinopdracht vond ik heel leuk om te doen. Volgens mij heb ik die weer met een heel andere schrijfstijl opgevuld en meer met taal gespeeld.