Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

schrijfopdracht#4 oranje

De receptioniste bracht me door een lange gang naar het kantoor waar het sollicitatiegesprek zou zijn. Het tapijt liep lekker verend. ‘Hier is het,’ zei ze. Met een knikje bedankte ik haar. Ik klopte op de deur en opende die gelijk. Achter een lange tafel zaten twee mannen en twee vrouwen. Ik schoot in de lach en zei: ‘Zo’n welkomstcomité had ik niet verwacht.’ ‘U bent?’ vroeg de man die helemaal links zat. Hij droeg een knal oranje stropdas. Kennelijk een fan van het Koninklijk Huis. ‘Greetje van Hier tot Ginder.’ ‘Had u zich niet wat beter kunnen kleden?’ vroeg een zwaar opgemaakte vrouw. Haar paarse nepnagels waren zeker vijf centimeter lang. Minachtend keek ze naar mijn spijkerbroek, de sportschoenen en het enigszins verkleurde witte T-shirt. ‘Waarom? Ik doe me nooit mooier voor dan ik ben. Tenslotte gaat het niet om mijn kleding, maar om mijn kennis en wat ik in mijn vermogen heb. En dat is heel wat.’ ‘Neemt u plaats,’ zei de oranje das, terwijl hij naar een simpel stoeltje wees. Ik keek het kantoor rond en zag dat er niet op een paar centen beknibbeld was. Wat een luxe. Het stoeltje wiebelde. ‘Er staat in uw cv dat u veel ervaring heeft met redigeren,’ zei een man met een hoofd als een watermeloen. ‘Kunt u voorbeelden noemen?’ Alle vier keken me afwachtend aan. ‘Ontelbare verhalen hebben mijn ogen gepasseerd. Iedereen heb ik ongezouten mijn mening gegeven. Aan mooie praatjes heeft niemand iets. Hebben jullie trouwens zelf wel ervaring?’ ‘Het gaat over u,’ zei kakmadam kattig. ‘Voor wie werkt u?’ ‘Ik ben freelancer.’ ‘Gezien uw kleding is dat geen lucratieve business.’ ‘Klopt. Daarom ben ik hier. Maar dat heeft niets met mijn outfit te maken. Ik hou van eenvoud. Vanaf morgen ben ik inzetbaar. Jullie beginnen om half negen hoorde ik. Mooie tijd. Ik zal er zijn.’ Meteen ging ik staan en liep naar de deur. ‘Momentje nog, mevrouw,’ zei één van de mannen scherp. ‘Ze negeerde de opmerking en zei: 'Tot morgen.’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dat de freelancer het bedrijf de toestemming gaf om haar aan te nemen. Vrijheid opofferen om geld te verdienen binnen het (gehate) bedrijfsleven?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had inderdaad de das ook al door ;). Ook had ik nog niets anders, hoe kan een luxe stoeltje wiebelen? Luxe staat toch gelijk aan goede kwaliteit? Verder een leuk verhaal. Bij het einde schoot ik in de lach. Zet ze toch mooi die kakkerige mensen te kijk.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alsof Dos (#1) mijn woorden gepikt heeft. Letterlijk en allemaal.
Niet verder vertellen: ik oefen in helderziendheid; het succes begint nu binnen te druppelen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik wilde laten zien dat ondanks de luxe de sollicitant(e) niets voorstelde. Vandaar het gammele stoeltje.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het stukje is humoristisch geschreven. Direct, to the point. Door de woordkeuze komt het beeldend naar voren.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had inderdaad de das ook al door ;). Ook had ik nog niets anders, hoe kan een luxe stoeltje wiebelen? Luxe staat toch gelijk aan goede kwaliteit?
ik vond dat juist zo goed gevonden, al die luxe maar de sollicitant op een wiebelstoeltje, meteen op je plek gezet :-). verder heb ik erg gelachen, een heerlijk verhaal.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
leuk verhaal, ze hebben de eer dat ze voor hen wil werken! het wiebelende stoeltje vond ik in eerste instantie ook niet kloppen bij het luxe interieur maar ik snap de symboliek erachter. fijn om te lezen :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had inderdaad de das ook al door ;). Ook had ik nog niets anders, hoe kan een luxe stoeltje wiebelen? Luxe staat toch gelijk aan goede kwaliteit?
ik vond dat juist zo goed gevonden, al die luxe maar de sollicitant op een wiebelstoeltje, meteen op je plek gezet :-). verder heb ik erg gelachen, een heerlijk verhaal.
Ah nu snap ik het ook! Leuk gevonden :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, leuk geschreven, fijne humor ( Greetje van Hier tot Ginder :-) ) Nog even een onverwachtse wending aan het eind dat de kakmadam die man negeert. Ik kan het tafereel voor me zien, de complimenten!