Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#3 Berg je geweer op

Frits had niet een al te best humeur. Hoewel hij zich ervan bewust was dat hij eigenlijk nooit een goed humeur had, voelde hij zich momenteel extremer dan anders in mineur. Vanmorgen was hij al vroeg opgestaan namelijk al om half 10. Meteen begon Petra weer te zeiken. Doe dit, doe dat… “Frits ga nu het gras eens maaien we zitten hier toch verdorie niet ergens midden in de negorij. Heb je nu al eens een sollicitatiegesprek? Je zuipt vandaag toch niet al het geld op! Je uitkering stelt al helemaal niks voor. Waarom ben ik niet met een fatsoenlijke kerel getrouwd”. En blablabla, zo ging zijn vrouw de hele dag maar door. Waarom was hij in hemelsnaam met haar getrouwd? Vervolgens was hij het huis uitgelopen en zo aan zijn schreeuwende matrone ontsnapt om naar het café te gaan. Het begon allemaal nogal gezellig, lekker een biertje drinken met de jongens. Een rondje van Wim, een rondje van Jannes en nog een biertje van Ronnie. Inmiddels raakte Frits de tel kwijt. Langzaamaan raakte hij in de vertrouwde wazige toestand van een aantal biertjes teveel. Alles werd minder scherp en de gesprekken werden grappiger of zelfs hilarisch. Alle drank maakte zijn kameraden uiteindelijk vervelender, gelukkig had hij daar nooit last van. Waarom werd Wim nu zo irritant? Hij begon te zeiken over rondjes geven. Waarom deed Frits geen biertje in. Wat een vuile profiteur hij niet meende te zijn. Ook begon de stem van commandant-directrice Petra weer in zijn hoofd rond te spoken met haar gezeik. Het werd zwart voor zijn ogen en toen rood. Een uitbarsting van woede, hij voelde hem komen. Shit, steeds meer stemmen, alles schreeuwde door elkaar in zijn hoofd. Frits voelde zijn hand in de binnenzak van zijn jas glijden. Het koele staal van zijn pistool. Hij zwaaide met het wapen richting Wim en hield zijn vinger op de trekker en voelde de weerstand toen hij drukte. Klik, hoorde hij, gelukkig gebeurde er niets. Langzaam werd hij rustiger. Frits sprak zichzelf toe “Berg je geweer op”.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uit het eerste paragraaf spreekt nijdigheid, wat als gevolg heeft dat Frits gaat drinken. Drinken, emoties en wapens zijn geen combinatie zou de boodschap van dit stukje kunnen zijn. Ik heb een persoonlijk bezwaar tegen het woord neg..rij. Ik zou het niet gebruiken zelf, ook al doe je om een type neer te zetten. Ik zou nog meer variëren met korte en lange zinnen, ook al past het misschien met het onderwerp.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zag de opdracht onder 'actueel' op de homepage. Dank jullie voor de reacties! Het is de eerste keer dat ik hier iets heb geplaatst. Eigenlijk is dat best spannend!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe vind je het om mee te doen? Ik vond het ook spannend om aan Januari Schrijfmaand mee te doen. Steeds kijken of er al feedback was op mijn verhaal. Reageren op de verhalen van anderen. Het schrijven van een verhaal ging steeds sneller. Soms kreeg ik meteen een idee, een ander keer liep ik een tijdje rond, nadenkend over een plot.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Odile, Vooralsnog een beetje onwennig. Zelf lees ik heel veel, maar zelf iets neer zetten is een heel ander verhaal. Het maakt mij best onzeker. Het valt mij op dat de verhalen die ik tot nu toe heb gelezen over het algemeen erg goed zijn. Ook zie je aan veel reacties dat veel schrijvers behoorlijk gevat zijn, dat vind ik erg leuk. En idd heb ik nu een nogal dringende behoefte om te checken of er nieuwe reacties zijn.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik raad je aan om op woensdag of donderdag je bijdrage te plaatsen van die week, dan krijg je de meeste feedback van anderen. Als je later plaatst heb je minder respons en dat is eigenlijk jammer.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb ook al naar de opdracht gezocht. Het is dus verplaatst. Waarom?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goed verhaal over de grens tussen doordraaien en in het gareel blijven. Situaties duidelijk omschreven, ik krijg begreep voor alle personen. Hier is geen goed of fout, het gaat erom hoe men reageert op een situatie. Goed geschreven!