Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #2 - Tuin

Alie snoof de aardegeur op, die uit de grond dampte. Ze zakte door de knieën en streek over de aarde, die aan haar hand bleef kleven. Een stukje gras, dat brutaal de kop op stak, rukte ze uit. Wat kleine bloemen wilde ze hier planten, teer en kleurig. Het moes teen vrouwelijke tuin worden. Eerst maar eens wat zand door de grond mengen. De aarde was zwaar. Dat had je als het wekenlang geregend had. Af en toe hield ze op met spitten om het zweet van haar voorhoofd te vegen. Toen ze een kwartier aan het werk was, stootte ze op iets hards. Een steen, dacht ze, vast nog overgebleven uit de rotstuin van de vorige bewoners. Met haar handen groef ze verder. Een bleek-grijze vorm verscheen. Ze veegde de aarde eraf en ze deinsde terug: een schedel, duidelijk afkomstig van een mens. Ze bukte om het hoofd goed te bekijken: in de linker oogkas rolde een glazen oog. Een schok van herkenning ging door haar heen: het was Harry! Verdomd als het niet waar was. Acht jaar geleden was hij op een dag niet meer thuisgekomen. Vlak na zijn vertrek had ze nog wel vrienden en familie gebeld, maar toen niemand ooit zei hem nog gezien te hebben, gaf ze het zoeken op. Het was ook wel rustig zo. Na tien jaar huwelijk was de glans er wel af. Als ze, wat zelden voorkwam, aan hem dacht, stelde ze zich hem voor bij een jongere vrouw. Ze vond het best, als zij er maar vanaf was. Dat hij nu in de grond lag, waar ze haar nieuwe bloemenbed had gepland, beviel haar niet. Hij lag in de weg. Ze stond op, legde haar handen in de zij en keek naar de lucht. Een zwerm ganzen vloog over. Het geluid van de klapperende vleugels bracht een verontrustende gedachte bij haar binnen: als iemand Harry hier vond, zou zij verdacht worden van moord en zie dan maar eens te bewijzen dat je er niets mee te maken hebt. Hoe van de resten af te komen, dat probleem moest ze vandaag oplossen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Christine, ja, Alie is praktisch ingesteld en ze houdt er niet van als haar plannen worden gedwarsboomd.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
PetraO, erg origineel bedacht dat ze haar echtgenoot herkende aan het glazen oog. Mooi geschreven qua sfeer en die laatste zin roept echt vragen op. Hoe gaat ze dat oplossen? Ben eigenlijk nogal benieuwd, dus als je zin hebt nog een stukje verder te schrijven?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk verhaal! Een praktisch ingestelde en kille HP. Ze vindt het niet erg dat hij dood is en is ook niet nieuwsgierig wie hem dit heeft aangedaan. Ze maakt zich wel zorgen omdat hij in de weg ligt voor haar bloemenbed! Verrassende reactie!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, maddbrug en Marietje. Dat tegelpad, ja, zo praktisch lijkt Annie me wel.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk bedacht PetraO! Ik vroeg me alleen af hoe Annie Harry kon herkennen aan zijn schedel. Ziet een mens er dan niet onherkenbaar uit? Ik dacht dat er spijt zou komen en angst, maar ik werd aangenaam verrast. Leuk beschreven.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mannen, je kunt er maar beter niet om verlegen zitten. In een mooie tuin liggen ze idd maar in de weg. Ontzettend grappig.