Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Elkaars schrijf-coach zijn

Ik zou graag in contact komen met iemand die, zoals ik, semi-professioneel schrijft, en zichzelf wat discpline wil opleggen om zich verder te ontwikkelen. Mijn voorstel: Elkaar huiswerk-opdrachten en deadlines geven, en vervolgens elkaars werk beoordelen en bespreken. Mogelijke genres: Toneel, poezie, liedteksten, columns, scenario (etc.) Groet! C. Versteeg

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo C. Versteeg, misschien is het handig dat je jezelf even voorstelt in een topic bij 'voorstellen'. Dan weten we een beetje wie je bent, waar je woont en wat je zoal schrijft of gepubliceerd hebt. Dat 'praat' wat makkelijker.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo C. Versteeg. Wat betreft mijzelf is jou voorstel niet hanteerbaar, omdat ik uit Bijbelteksten mijn inspiratie haal en je dan neem ik aan niet kan beoordelen wat ik goed of fout doe. Je idee is heel aardig en misschien is er animo voor, maar niet in mijn genre. Succes Roos van den Bergh

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Kaat, Zjors (?), schrijf en u zult geschreven worden. Ik stel me liever privé voor. Het moet toch eerst klikken, ook schriftelijk, ongeacht mijn identiteit en c.v. De tweede reactie op mijn oproep bevat bijvoorbeeld een spelfout waar ik in al mijn kleinheid niet overheen kan stappen, en is op voorhand ook wat suggestief over mijn bijbelvastheid, waardoor ik al kritisch woord. Want zo is het wel. Als iemand mij gaat coachen moet ik die op zijn minst serieus kunnen nemen. En vice versa, natuurlijk, dat begrijp ik ook. Maar als het je sowieso niet interesseert, bespaar je dan de moeite en reageer niet. Al het goede!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Versteeg, Welkom hier. Nobel streven van je om zo een schrijf-coach te vinden, maar ik kan me voorstellen dat je meer geinteresseerde reacties krijgt als je je wat opener opstelt. Tuurlijk moet het klikken, dat is waar, maar niemand vraagt toch om je hele ziel en zaligheid hier neer te pennen. Iets meer info scheelt wellicht ook allerlei mailtjes beantwoorden van mensen die een heel ander beeld ervan hebben. De aangegeven genres bestrijken wel een heel breed spectrum. Niet iedereen heeft dat allemaal in huis en dat kan mensen afschrikken. Lijkt mij nuttige info om in je berichtje te verwerken, maar misschien komt dat dan nog. Heb je een bepaalde frequentie in gedachten, je schrijft ten minste over deadlines. Ik snap jouw intentie om serieus aan de slag te willen en denk vast dat er mensen zijn die daar ook wel voor voelen, maar hoe serieus is serieus. Je moet elkaar af en toe ook met een korrel zout kunnen nemen. Het is de toon die de muziek maakt en het is moeilijk meezingen met een onbekende melodie.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Versteeg, Erg jammer dat je de vriendelijkheid van Roos om je succes te wensen over het hoofd ziet. Verder kan een fout in een berichtje iedereen overkomen, bij voorbeeld zoiets: 'waardoor ik al kritisch woord.'

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste c. Versteeg, Wat leuk en wat goed dat je samenwerking zoekt met mede-schrijvers! Bravo. :D Behalve poëzie ben ik zelf niet thuis in de genres die jij beoefent. Over gedichten wil ik dus best eens onderzoeken wat we voor elkaar zouden kunnen betekenen eventueel. Misschien kun je ook eens kijken op de site van Zinniger Zinnen? Daar worden ook teksten bekeken van elkaar op het gebied van poëzie, colums en cabaret en dergelijke. Wie weet, kun je er iets mee? Succes en wie weet tot schrijfs. greetz, Ariadne

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
je bent hier belandt op een comunity die met elkaar meeleeft en elkaar niet bij elke schrijffout afschiet. dus reageren we ook op elkaars posten als het misschien niet direct iets met je verzoek te maken heeft. Als je dat niet wilt, moet je ergens een advertentie plaatsen en je niet hier ophouden.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Redhead goed punt. Ik citeer een eerdere reactie:
Wat betreft mijzelf is jou voorstel niet hanteerbaar, omdat ik uit Bijbelteksten mijn inspiratie haal en je dan neem ik aan niet kan beoordelen wat ik goed of fout doe. Je idee is heel aardig en misschien is er animo voor, maar niet in mijn genre. Succes Roos van den Bergh
Waarom zou iemand niet kunnen beoordelen wat je goed of fout doet, alleen omdat je uit bijbelteksten inspiratie haalt? Jezus geeft toch ook een heel andere uitleg van God dan Paulus? Hoeveel verschillende soorten kerken zijn er op de wereld?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
weg

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind Genesis toch beter geschreven. En het is bovendien verkeerd geciteerd. Ik heb atheisten nooit zo begrepen. Als God niet bestaat, waarom ben je dan tegen Hem?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Zjaan, dank voor je reactie. Je hebt wel gelijk. Maar wat ik nog niet uit je bericht kan opmaken: Heb je zelf interesse? Ik denk bijvoorbeeld aan maandelijkse deadlines, in overleg, natuurlijk. Overigens ga ik er van uit dat iedereen die zelf schrijft wel zinnig commentaar kan geven op de schrijfsels van een ander (mits het eerst klikt en je iets ziet in elkaars werk), dus voor degenen die zich zorgen maken dat het teveel genres zijn, of dat hun genre er niet bij zit: Niet doen. Nooit zorgen maken, trouwens. Groet!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ariadne, bedankt voor je reactie. Leuk dat je interesse hebt. Maar hoe komen wij eigenlijk met elkaar in contact buiten de site om? Kan ik je ook mailen? Groet!

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is het toch met mensen die zich niet even normaal voorstellen op een forum? Waarom zouden we met je willen samenwerken als we geen enkel idee hebben wie of wat je bent, of je al dingen hebt gepubliceerd, of we iets aan je hebben als coach of dat je pas net met schrijven bezig bent... Lijkt me niet vreemd om meer info over jezelf te geven als je z'on oproep plaatst. En daarnaast ben ik het eens met Draaikever en Redhed.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, ik heb inmiddels begrepen dat ik op dit forum aan het verkeerde adres ben. Sorry als ik jullie heb lastig gevallen.