Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep Utrecht

Zijn er mensen uit Utrecht eventueel geinteresseerd in een schrijfgroepje?

Groeten,
Bart

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zie dat dit topic al wat ouder is, maar ik reageer toch maar. Ja, ik ben geïntereseerd. Ik hoop dat er nog meer mensen volgen. Of zijn er al schrijfclubjes in Utrecht? Als iemand meer weet hoor ik het graag.

Marlies.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Joepie! Reacties. Leuk.

Ik woon wel in de prov. Utrecht,
maar ook vlakbij Gelderland, dus....
Prima toch !

Is de topicstarter nog present?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het lijkt mij op zich wel leuk om af en toe af te spreken en dan bijv. elkaar tips geven over verhalen enzo... Alleen moeten we dan wel kijken of de genres een beetje bij elkaar in de buurt liggen :P

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik dacht, we schrijven stukken of verhalen of wat iemand wil schrijven, en lezen van elkaar en geven elkaar commentaar. Als je het over genres hebt: ik heb geen verstand van poëzie! En ook niet van scenario-schrijven...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik schrijf zelf fantasy, maar kan ook aardig overweg met andere soorten fictie. Van poëzie weet ik ook niets.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zit in schrijfgroep Zuidwesterstorm. Wij komen ongeveer een keer per maand bij elkaar. We zijn met z'n vieren: een kinderboekenschrijfster, een fictie voor volwassenen, een voor jongeren en een die neigt naar fantasy. geen enkel probleem om elkaars werk te beoordelen en tips te geven. Het is gewoon leuk, leerzaam en verschrikkelijk gezellig.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat mij leuk lijkt is samen schrijven inderdaad en elkaar van commentaar voorzien. Of een keer allemaal hetzelfde boek lezen en die gaan doornemen. Wat vond je goed, wat minder enz.
Een uitdaging lijkt me ook als één van de clubleden een willekeurig onderwerp (of zelfs alleen maar een woord) verzint en dat we daar dan gelijktijdig iets over gaan schrijven. Daar kan je veel van leren, je horizon verbreden enz. denk ik.

En natuurlijk koffie drinken en bonbons eten, haha.

Marlies.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dit klinkt allemaal leuk en leerzaam, zeker door te differentiëren en ook het werk van anderen te bekijken.
Ik heb ook niet(s) zoveel met poëzie, mijn voorkeur gaat uit naar thrillers en horror, vooral voor de jeugd (vanaf 10, 12 jaar).

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik woon twintig minuutjes treinen van Utrecht.
Als het in Utrecht is, of in de buurt heb ik ook interesse.

mijn msn is het emailadres, zie onder
[/i]

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leesbeest, mijn MSN zal ik proberen per privé bericht naar je op te sturen. (Ik hoop dat het lukt.)
Misschien kun jij mij dan koppelen aan de anderen geïnteresseerden?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik heb mijn mail/msnadres even zichtbaar gemaakt, daarmee kan iedereen die dat wil mij toevoegen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik wil ook nog steeds graag meedoen, hoe werkt dat met jezelf zichtbaar maken? Ik zit in de stad Utrecht maar kan ook wel treinen uiteraard.
jacquelien

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je kunt in je profiel aanklikken of je mailadres zichtbaar mag zijn. Is het wel meteen voor iedereen zichtbaar, dus je kunt het ook gewoon in een PB'tje sturen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik woon in Zwolle, maar ik zou wel heel graag mee willen doen met de schrijfclub in Utrecht, aangezien ik er wel vaker kom. Kan ik er nog bij?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mensen die hier gepost hebben die op het moment in mijn msnlijst staan: Yassen, nenko en Anouschka. MSN lijkt mij het handigst om dingen af te spreken, gaat net wat makkelijker dan op het forum.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Misschien moeten we toch eens via mail of pb gaan overleggen, want er zijn nog nooit meer dan twee mensen tegelijk op msn geweest :lol:

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
is het gelukt met de schrijfgroep? ik kom uit Utrecht en heb interesse. wel erg weinig tijd, dus misschien is het een idee om online te beginnen. verhaaltjes die ik schrijf plaats ik toch al op mijn weblog (http://bertolt.web-log.nl/), ik zou ze graag bespreken met andere schrijfliefhebbers! en ik ben benieuwd naar voorbeelden van wat de anderen hier schrijven.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste schrijvers, Het is mij niet helemaal duidelijk of er al een schrijfgroep van de grond is gekomen! Misschien is het initiatief van Bart en anderen te combineren met een al langer bestaande groep schrijvers in Utrecht en omgeving: 'Schrijverskring Gyrinus Natator'. ('Gyrinus Natator' is de officiële biologische naam van het schrijverke, dat door Guido Gezelle beschreven wordt.) Aan deze schrijverskring nemen prozaschrijvers deel met uiteenlopende achtergrond, maar allen met de bedoeling serieus te werken aan een goed verhaal. Op het ogenblik zoeken wij nog enkele leden. Misschien is het een goed idee na te gaan of we op een of andere manier samen iets kunnen doen? Meer informatie over de schrijverskring kun je vinden op http://www.dickvanzijderveld.nl, keuze 'Schrijverskring'. Benieuwd naar reacties!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De schrijfgroep is inmiddels gestart, we hebben al twee bijeenkomsten gehad. Alleen komen de meeste leden (waaronder ik) vrijwel nooit meer op dit forum. Dus ik stel voor dat belangstellenden met mij contact opnemen via het mailadres dat als het goed is in mijn profiel te vinden is. D-verkanto, ik zal het eens in de groep gooien.