Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroepje Almere

Hallo allemaal,

Net als een miljoen medelanders wil ik een boek schrijven, maar ontbreekt het me aan discipline en aan het structureel uitwerken van mijn bij vlagen opborrelende inspiratie. Soms zelfs aan vertrouwen in mijn eigen schrijfkunst. Ik vind dat daar nu maar eens een einde aan moet komen: als ik ooit een boek wil schrijven, moet ik dat gewoon NU doen! Maar ik geloof niet dat ik dat helemaal alleen kan...
Zijn er mensen die geïnteresseerd zijn in een soort van wederzijdse coaching? Die met mij willen brainstormen over verhaallijnen voor ons beider boeken, die mee willen lezen, feedback willen geven, me willen coachen in het opbrengen van de discipline om te schrijven, en vice versa?

Ik zoek wel iemand die ongeveer van mijn leeftijd is (31) en/ of een stijl heeft die aansluit bij de mijne. Volgens mij is een klik in schrijfstijl net zo belangrijk als een persoonlijke klik.. Ik weet nog niet echt in welk genre ik een boek wil schrijven, ik neig naar een psychologische thriller met een chicklitachtig randje. Maar het kan ook nog heel wat anders worden, hoop daar samen met mijn toekomstige writer in crime een beter idee over te krijgen!

Overigens woon ik zelf in Almere, maar werk in Hilversum. Zou ideaal zijn als je niet te ver daar vandaan woont, zodat we af en toe ook persoonlijk kunnen afspreken. Het zou evt. ook kunnen resulteren in een intiem schrijfgroepje van drie of vier man (vrouw).

Hoop iemand te horen! Mocht er trouwens niemand geïnteresseerd zijn, weet iemand dan waar ik bestaande schrijfgroepjes kan vinden om me bij aan te sluiten?

Groetjes,
Clueless

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Clueless,

Het is al een oud verichtje, maar aangezien je actief bent op dit forum, toch even een berichtje. Ik woon ook in Almere en ben 27 jaar. Er is helaas maar weinig in Almere op scrhijfgebied, vandaar dat ik toch op je berichtje reageer. Het lijkt me leuk om (het liefst met nog één of twee mensen) een keer per maand in Almere bij elkaar te komen en het een en ander te bespreken. Zijn er nog andere Almeerders hier?
Lijkt me leuk!
Je lunt me een mailtje sturen op

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Debbie,

Leuk dat je ook in Almere woont!
Ik voel er wel wat voor, maar inderdaad zou het nog leuker zijn als we met nog een paar mensen zouden zijn. Wat schrijf jij zelf?

Groetjes,
Clueless

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik schrijf korte verhalen over uiteenlopende onderwerpen, niet echt een bepaald genre dus.
Daarnaast ben ik net begonnen met de cursus kinderverhalen schrijven, dat meer in het kader van mijn werk (leerkracht)

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk! Nou, misschien kunnen we ook nog op andere plekken proberen om wat extra schrijvende poldenaars te werven voor ons schrijfclubje?
Woon je in Stad, Buiten, Haven, Tussen de Vaarten, eh, nog ergens anders?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zag het :) Ik heb ook eens zitten denken hoe we meer mensen kunnen "werven". Jouw oproepje stond ook al heel lang hier op zonder enige reactie. Is het wat om advertenties ofzo op te hangen bij het CKV en de bibliotheek? Wat had jij in gedachte?

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dat zou wel een idee kunnen zijn. Zetten we er gewoon bij dat we mensen zoeken die serieus met schrijven bezig zijn, liefst ook in onze leeftijdscategorie. Althans, dat lijkt me wel het leukst..
Zelf lijkt het me ook leuk om nog ten minste één iemand erbij te hebben die ook met een boek bezig is, omdat ik juist daar zoveel moeite mee heb.

Misschien is het anders een idee als wij al een keer afspreken? Dan weten we gelijk wat wij aan elkaar hebben en zoeken we daar passende leden bij, als het niet via dit forum lukt. Of vind je dat nog een beetje te eng?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik denk dat het wel een goed idee is om af te spreken en zo wat meer vorm aan ons groepje, dat we in ieder geval weten wat we willen. Ken je 70s 80s? Dat lijkt me een leuke plek om af te spreken. Ik heb nu een hele drukke week, en volgende week ben ik alleen zondag de 21ste thuis. Anders op een avond (alleen woensdag helaas) of het weekend van de 27ste/28ste.
Ik vind het wel spannend, maar daar kom ik wel overheen. :)
Ik ga zo naar de bieb, want ik moet wat boeken terugbrengen, ik zal eens kijken of er een mogelijkheid is om daar iets te plaatsen.
Tussen 25 en 35 jaar?

Debbie

p.s. Sorry dat ik mijn berichtje had aangepast...heb het weer terug veranderd. Het andere berichtje heb ik aangepast, omdat jet het al had gelezen enhet anders zo vereeuwigd is in een forum. :P

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lijkt me helemaal goed om daar af te spreken! Zondag de 21ste kan ik vooralsnog wel, behalve dat dan de uitreiking is van de Suspensestorywedstrijd maar ik vermoed niet dat ik daarheen ga. (Was zo'n lousy verhaal wat ik heb ingestuurd...)
Weekend van de 27ste/ 28ste kan ik ook. Door de week wordt lastiger.

Ik ben niet eens lid van de bieb hier, misschien moest ik dat maar eens worden. Weet jij tot hoe laat ie open is? Zouden ze 'hoe schrijf je een verdomd goede roman' van James Frey hebben?

Tussen 25 en 35 lijkt me precies goed! En aangepaste berichtjes? Niks van gemerkt...

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Deal! Uurtje of vier?
Ik pm je wel even mijn nummer, altijd handig want ik vergeet nogal eens wat - ook afspraken.
Thanks voor de info over de bieb, heb even op de site gekeken en ze hebben het boek van James Frey niet.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Cleuless en Debbie, Ik woon in Almere Haven. Het lijkt me enorm leuk om met jullie mee te doen. Debbie, ik zie dat jij je emailadres hebt genoteerd. Ik zal je een email sturen met mijn gegevens.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hai clueless debbie en noortje , ik kom ook uit almere en zou mij best willen aansluiten heb door ziekte zeeen van schrijftijd . Hoop dat ik ondanks mijn drukke gezin toch zo nu en dan mee te kunne doen in het schrijfclubje ?? mail mij maar a_struyk@hotmail.com