Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfvakantie in de Pyreneeën

Beste forumgenoten,

Onlangs las ik in het magazine van Club Schrijven over een schrijfvakantie in Amelie les Bains van 27 mei tot 3 juni.
Toen ik vervolgens de bijbehorende site (www.schrijven.nu) bezocht was ik gelijk verkocht. De foto's van Mas de la Fargassa in de pyreneeën maken gelijk duidelijk waarom.

Wat wil nu het voorval:
Ik ben niet zo'n held wanneer het aankomt op alleen reizen. Die reis is namelijk niet bij de prijs inbegrepen.
Verder beheers ik de Franse taal niet goed genoeg.
Opeens schoot mij een fraai idee te binnen. Waarom zou ik niet aan de mensen van het forum vragen of zij interesse hadden om samen genoemde reis te ondernemen?
Zodoende mijn oproep. Wie ziet zo'n reis met een groep van dit forum wel zitten. Allereerst leren we elkaar zo echt kennen. Verder worden we een week lang geconfronteerd met onze grote hobby, het schrijven.
De natuur is er echt schitterend.

Ik heb reeds gebeld met Peter van der Graaf, de docent.
De lessen zijn heel ontspannen. Hij geeft je steeds een bepaald genre mee waarvoor je 2,5 uren de tijd krijgt om over te schrijven. Je mag dit dus onderuitgezakt in de natuur doen. Hij verplicht mensen tot niets, liet hij weten.
Er kunnen zich nog heel wat mensen opgeven.
Ik zat zelf te denken aan een groepje van minstens vier mensen die actief zijn op dit forum.
Alleen gaan zie ik dus niet zitten. Met twee personen moet het wel heel goed klikken, wil dit lukken. En drie personen brengt geen geluk zeggen ze wel eens. Zodoende kom ik op het aantal van vier (of meer) personen uit.

Wie ziet mijn voorstel wel zitten?
Het is een beetje laat, dat klopt. Maar ja, ik las het pas in het onlangs toegestuurde magazine.

Ik hoor het wel van jullie!

Groetjes,

Cobra

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zou zo mee willen gaan, .... maar ik kan niet. :(
In zoverre ik heb me opgegeven voor een schrijfcursus van 26 april t/m 21 juni waar ik erg naar uitkijk en ik wil absoluut geen les missen.

Lijkt me wel heel leuk zo’n soort vakantie.
Als er meer mensen zijn die ook wel willen, maar op die datum 27 mei tot 3 juni niet kunnen. Er staat op de site dat je bij minimaal zes mensen contact kan opnemen om in een andere week te schrijven.
Als er minimaal vijf geïnteresseerden zijn en een andere datum ook eventueel uitkomt, dan wil ik mee.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nenko,

Dat heb je goed gezien. Als je een groep van tenminste 6 personen weet te vormen, dan kun je ook op een ander moment gaan.

Ik heb zojuist nogmaals de foto's van de omgeving bekeken. Voor liefhebbers van de natuur is dit werkelijk idyllisch.

Fijn om te weten dat jij er in ieder geval positief tegenover staat. Toch moet ik verdere reacties nog even afwachten. We zijn immers afhankelijk van een groepje.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Het lijkt mij ook wel leuk, op een andere datum.

Als we nog een paar mensen kunnen vinden én het eens kunnen worden over een datum.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Marlies,

Ook jij bent wat mij betreft welkom.
Wanneer er genoeg reacties komen, kunnen we kijken naar een alternatieve datum.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(sorry voor het late antwoorden, lees net niet met alle topics mee) Nee dan zijn we op vakantie. Wij = ouders, 2 broertjes en ik. Ergens aan de oostkust en ik neem dan m'n laptop mee en m'n schrijfsels. Da's alles eigenlijk.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijkt me leuk, zo'n schrijfvakantie. :!: 3-10 mei 2008 komt me helaas niet goed uit. Mij komt het pas uit in augustus 2008. Kunnen we niet met een aantal mensen gaan naar bijvoorbeeld Belgie, de Ardennen? Ook mooie natuur, schrijven, wandelen en elkaars werk kritisch bespreken? Lijkt me een werkzaam programma, met veel vrije tijd en toch zijn we (dagelijks) bezig met schrijven. Zie het als een werkvakantie :paranoid: Wie o wie ziet dat zitten? :?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja dat zie ik heel goed zitten!! In augustus ben ik helemaal vrij (op de 14e na dan, dan ben ik jarig en het liefst thuis zoals het er nu uitziet)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: Yeah, binnen twee en een half uur zijn we al met z'n tweeen. Bedankt Waus. Ik ga zo een nieuw topic openen: officieuze schrijfvakantie in de Ardennen! :o