Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

35+ schrijfgroep Rotterdam?

Ik woon in omgeving R`dam en ben op zoek naar mensen die ook hetzelfde intresse hebben, schrijven dus. Ik weet dat een cafe is voor jongeschrijver maar ik behoor niet tot deze leeftijd categorie.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi donya Kan je niet helpen met je vraag. Ben pas van gisteren lid geworden van schrijvenoneline. Ben ook helemaal niet met dit forum bekend maar zou graag reaktie hebben van mensen om te weten hoe ze met schrijvenonline gestart zijn. Ik heb er reuze veel zin in.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon lezen, karaat, en waar je iets over vindt daar zet je je reactie. Dan groei je er vanzelf in. Wees welkom hier. Er staat (ik dacht in het schrijverscafe) een topic waar je je voor kunt stellen. Dan weten we allemaal wie je bent.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Donya, Leuk dat je deze oproep plaatste. Ik heb een tijdje terug nl. ook gezien dat er een schrijfclubje opgericht werd en deze was vol of voor een andere leeftijdcategorie oid. Hoewel ik het ook erg kan waarderen om met bijv. studenten een biertje te drinken, dat kan heel verfrissend zijn. Zelf had ik me nog niet aangemeld, maar sinds vandaag is het dan zover.. Lijkt het je leuk om een keer in bijv. Rotterdam af te spreken? Wie weet klikt het en kunnen we eens gezamenlijk naar een gedichtenmiddag/avond of iets ander cultureels bijv. Of (wie weet zijn er nog meer geinteresseerden) kunnen we ook een schrijf club oprichten of discusieeren, stimuleren, een idee naar voren brengen, event. wat werk kritisch (op een positieve manier) bekijken. Het zijn zo wat ideeen. Een schrijfmaatje in de buurt lijkt me heel leuk. Ik ben zelf trouwens ook weer ouder dan dat jij bent, maar ik vind het niet leuk om hier mijn leeftijd kenbaar te maken. (flauw, tja) Ik hoop dat je positief reageerd. Groetje Zaza

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
leuk zaza, wil je niet eerst stukje van mijn nog ongeborene kindjes zien?(mijn nog niet af gemaakte verhaalen)?of ik mag iets van je lezen?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Donya, Wat betreft of we eerst iets van elkaar moeten/ willen lezen, op zich een prima idee, alleen vind ik het zelf niet zo'n prettig idee om stukjes die nog niet uitgegeven zijn, zomaar via internet te versturen. Ik hoop nl. dat er een moment komt dat ik toch eens wat zou kunnen publiceren. Hoewel ik ook met de gedachte speel, om na verloop van tijd, zelf een blog op te zetten. Zolang ik het idee heb om dingen (als ze geaccepteerd worden natuurlijk), via een uitgever te laten drukken, wil ik ze geloof nog niet versturen. Als het ergens onderschept zou worden, zou ik dat echt jammer vinden. Ik stop er best veel tijd in en met veel aandacht en liefde schrijf ik mijn stukjes. Vnl. poezie, maar heb ook wat halve korte verhalen op de plank liggen (grappig, vind ik zelf) en nog heel veel ideeen voor in eerste instantie korte verhalen,(misschien wel met veel drama erin en humor), maar na meer ervaring misschien voor iets anders gebruikt kunnen worden. Maar zover is het nog lang niet. Daarbij komt wat zou ik je toe sturen? Een sonnet, limmerick, een gedicht in de vrije vorm of een met regels? Ik probeer van alles uit. Het een is echt inktzwarte melancholie, het ander een minuscule weergave van een observatie. de limmericks zijn met een tikje humor. Dus wanneer ik je alleen, het een of het ander zou toesturen, krijg je toch weer een ander beeld. Als je er zelf geen bezwaar tegen hebt iets toe te sturen, vind ik dat uiteraard leuk. Wil je dan dat ik het gewoon lees, of er aantek. bij schrijf, taalfouten noteer? Wat mij betreft vind ik het heel leuk je gewoon te ontmoeten en kunnen we het een en ander meenemen, daar heb ik zelf geen bezwaar tegen. Kunnen we altijd nog zien wat we er verder mee doen. Lijkt dat je wat? Wat verwacht je zelf van een schrijversgroepje? Ik ben wel benieuwd wat je schrijft en over wat voor soort onderwerpen. Het kan ook best zijn dat we het helemaal niets vinden, wat de ander schrijft, maar elkaar als persoon prettig vinden, dan is dat mooi meegenomen. We kunnen tips geven, opdrachten. Je kan me ook een pb-tje sturen, mijn lijn staat open, vlgs.mij gr. Zaza

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Donya, Zaza e.z. Hebben jullie elkaar al ontmoet? het is stil rond dit topic. Ik kijk pas sinds weken weer op dit forum, te druk met gezin en werk. Zoals deze oproep was er ook een enthousiaste oproep voor omgeving Breda. Daar is uiteindelijk niets van gekomen. Ik woon tussen Rotterdam en Breda in, je raadt het al: Hoe dichter bij... hoe .... het wordt, vul in naar eigen idee. Ik ben zeker 35+, zelfs wel 45+ (paar maandjes dan wel) ben wel geinteresseerd, al weet ik nog niet hoe je een groep als dit moet invullen. Ik heb wel schrijverscontacten in Dordt, maar we komen nooit bij elkaar om te oefenen of zo. Ik lees niet graag voor uit eigen werk. De schroom die zaza heeft met opsturen via internet, heb ik met het aan anderen laten zien. Wat ik zoek in een schrijfgroep zou vooral de stimulans zijn om door te gaan, het boek waar ik nu mee bezig ben (studieboek) blijft steeds liggen omdat er zoveel anderen dingen zijn waar ik me mee bezig houd/moet houden. Het blijft dan toch een soort sluitpost helaas.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rotterdam zie ik op dit moment niet zo zitten. Met mijn auto ga ik niet graag de snelweg op. Maar Cicile, ik kom ook uit Dordrecht (dit had ik al eens eerder geschreven). Misschien dat wij eens iets kunnen afspreken. Als je interesse hebt, mail me dan maar. Ik schrijf trouwens voor kinderen

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Cecile, Zodra ik even tijd heb en mijn hersens, niet zoals nu, al slaapsoezend zwaar op mijn nek steunen en ik bijna van mijn stoel val, omdat de zwaartekracht zich, zodoende, in verkeerde richting verplaatst heeft, schrijf ik even. Ach nu ik toch bezig ben. De schroom om anderen iets toe te sturen is minder geworden. Maar heb het wel iets drukker dan voorheen, even nadenken als ik wakkerder ben dan nu. Zal ik je anders een mailtje sturen? Zelf heb ik van Donia verder niets meer gehoord. Een ander stimuleren zal voor mij denk ik geen probleem zijn. Volg op dit moment een cursus bij de SKVR, wat op zich al stimulerend is, waar vragen gesteld worden, opdrachten enz. Erg leuk! Waar je mensen ontmoet die met het zelfde bezig zijn. In die zin is het voor mij minder belangrijk. Zelf ben ik enthousiast met schrijven bezig. Ik moet even nadenken mbt tijd, je stimuleren wil ik denk ik toch wel, als je dat wilt. Maar nu eerst mijn hersenen achterna, lekker pitten. O lieve heer, was ik maar een beer! PS Wel jammer wanneer het een sluitpost is, wel begrijpelijk met gezin en werk. Gaapgroet (ook 45+) Zaza

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo allemaal, ik was een tijdje weg, maar ik wil nog steeds graag verder met schrijfgroep en ik kan ook wel naar Dodrecht(als Rosali niet naar Rotterdam kan). zullen we dan in 2008 wat regelen?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Donya, lijkt me leuk. Ik woon dicht bij een station en als ik het goed hebt werkt Cecile dicht bij dat station.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rosali,Celcile, waaneer komt jullie wel uit omergens bij het station afspreken?voor mij kan na 7e Jan.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na de kerstvakantie komt voor mij ook goed uit. Maar liever niet op een woensdag. Ik weet niet hoe vaak Cecile op dit forum komt, maar je kunt haar beter een mailtje sturen.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
cecile, ik kan niet contact met je opnemen, ik heb geen mailadres van je.wil je nog verder gaan met schrijfgroep? Rosali, wat zullen we doen?wachten nog op Cecile of samen een afspraak maken?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Donya, Ik ben zeker 35+ man en ik ben bezig met het schrijven, soms is het handig als ik met andere schrijvers in contact kan komen. Daarom zoek ik schrijf groep in de omgeving Rotterdam

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: Hallo schrijvers (in spe), zijn jullie al eens bij elkaar gekomen? :? Ik sta erg open voor een tweede schrijfgroep. Misschien hebben jullie wat aan mijn eerder opgedane, positieve, ervaringen :? Ik ben lid van de al eerder genoemde schrijfgroep te Breda. Dordrecht of R'dam is voor mij goed te doen. Dank aan de tom-tom, want richtingsgevoel is niet mijn ding :angry: . Via mijn gebruikersprofiel kun je me digitaal antwoorden. Dit forum lijkt me niet geschikt om over en weer te kletsen, laten we elkaar gewoon eens ontmoeten !

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ben nieuw hier en bijna 45 :-) ik hoop dat ik me nu eens echt in het schrijfgedruis durf te bewegen. Ik 'doe' het al sinds mijn 13e en de lappen tekst c.q. gedichten leven een aantal jaren en verhuizingen mee en sterven dan een wrede dood (verscheurd, vergeten in de papierbak). Maar eindelijk na wat omzwervingen (?!) wil ik het schrijven delen. dus poeh hier ben ik dan. Ik ben bezig met mijn autobiografie, maar weet niet of dat iets is voor het net. Hoe gaat dit met autobiografisch werk?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe gaat dit met autobiografisch werk?
Een heel topic over autobiografieën staat in 'Stijl en techniek', het topic van Margaret (maar die zag ik hier al een tijdje niet meer). Roos Boum (op dit forum) heeft er ook één geschreven, bij 'Zoeken' haar naam invoeren kom je denk ik al een aardig eind. Volgens mij is er ook een cursus over, zie 'Cursussen en opleidingen', maar dat weet ik niet zeker.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Cecile, Donya, Zaza, Zijn jullie al eens bij elkaar gekomen ? Kan ik nog meedoen ? Schrijven doe ik graag en meedoen in een groep stimuleert mij om er werk van te maken. Ik heb een paar cursussen bij de SKVR gedaan wat me erg goed is bevallen. Ik werk in Dordrecht. groet Pien

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Allemaal; Pien,Waus, Minke grabriel, Donya, Zaza, Karaat Sorry ik heb een tijd niet gekeken op het forum, en nieuwe reacties gemist. Is er nog animo voor een schrijfgroep 35+ regio Dordrecht/Rotterdam/Breda? Ik wil mijn huiskamer wel ervoor openstellen (tijdens een ochtend door de week dan is het "leeg") maar niet vlak bij een station (kan ook mensen van trein halen). We kunnen ook afspreken in de Centrale bibliotheek ergens achteraf (of daar misschien een zaaltje huren, kan ik navragen) Op mijn website (www.rijkeboeken.nl staat een link naar mijn emailadres) als mensen nog willen mail me en zeg wat je ervan verwacht, waar je naar toe kunt komen en op welke dagen dan probeer ik wat te coordineren bye bye Cecile