Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

FreeWrite?

Enige jaren geleden deed ik mee aan "FreeWrite" van Writersathome.nl, maar die site is nu helemaal niet meer bereikbaar. Heeft iemand enig idee of het FreeWrite-concept ook op andere plekken wordt aangeboden? Het idee was dat er iedere dag rond middernacht een thema ter inspiratie werd aangeboden via e-mail. Vervolgens kon ieder lid - in principe binnen 24 uur - iets terugsturen naar de groep, poëzie of proza. Is dit vergelijkbaar met een algemene online schrijfgroep, of werkt dat anders?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een aantal van de overgebleven mensen, waaronder ik, is verder gegaan als Vrije Schrijvers. We geven elkaar nog steeds titels op. Het is een hecht gezelschap van zeer fanatiek schrijvenden van zowel proza als poezie. De meeste leden hebben inmiddels het een en ander bereikt. Nieuwe Vrije schrijvers zijn welkom, mits ze het concept ondersteunen.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kun je er iets meer over vertellen, Kitty? Hoe vaak maken jullie een opdracht? Beoordelen jullie die dan van elkaar en zo ja op welke manier? Hoeveel mensen doen er mee? Wat voor opdrachten zijn het? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit antwoord is ook voor Ariadne. Er komt dagelijks een opdracht, hoe vaak je iets schrijft bepaal je zelf. Niet iedereen schrijft even veel, en kun je een tijdje niet, ook geen bezwaar. Alleen is het niet de bedoeling dat je nooit wat schrijft. Er is momenteel een harde kern van een stuk of 12; een aantal woont in het buitenland. Het zijn op een na allemaal vrouwen, maar dat is toeval. We geven elkaar feedback, al kan dat ook door iemand zijn die je het zelf vraagt. We schrijven in alle genres, proza, poezie, kinderverhalen. Ook hebben we een zeer komisch feuilleton. De meesten hebben iets gepubliceerd of in eigen beheer iets uitgegeven. We proberen in ieder geval om beter te worden, volgen cursussen of doen mee aan wedstrijden. Verder is het een hechte club die die elkaar ook vriendschappelijk steunt. De groep bestaat nu drie jaar zelfstandig. We hechten heel erg aan betrouwbaarheid van de leden. Ben je geinteresserd, google dan naar vrije schrijvers, vijfde van boven. Dan wijst alles zich vanzelf. In principe kunnen er leden bij.