Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

Een schrijfgroep starten op dit forum

Voor sommigen is het een hel, anderen vinden het prachtig: met een groep schrijvers elkaars werk lezen en becommentariëren. Misschien wel een avondje doorbomen over literatuur en schrijven. Wie zich thuis voelt in een dergelijke opstelling kan er veel van leren. Want zo moeilijk het is om de mankementen van je eigen werk te zien, zo makkelijk is het om de zwakke plekken van anderen te ontwarren. Je moet wel tegen kritiek kunnen en goed uitgesproken commentaar kunnen leveren.

Start een nieuw onderwerp in dit forum om een schrijfgroep te zoeken of samen te stellen.

Als je groep compleet is kun je afspraken maken over de manier van overleggen. Live, via internet of misschien een combinatie?

Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Beste lezer(es),

sinds oktober 2020 ben ik begonnen aan een YA fantasy boek. Ondertussen heb ik zo'n 30.000 woorden, waar ik min of meer tevreden over ben. Wat ik graag zou willen is een maatje om te sparren over de verhaallijn en plotwendingen. Ik heb het verhaal wel in mijn hoofd, maar merk dat ik af en toe door de woorden het boek niet meer zie. (bijv. welke scenes plaats je achter elkaar om de spanning beter op te bouwen; welke hints of details geef je wanneer prijs; komt de fantasy geloofwaardig over; etc).

Momenteel zoek ik  vooral iemand om de constructie, de opbouw van het verhaal, de hoofdlijnen en bijzaken mee te bespreken. Mocht je hetzelfde zoeken dan kunnen we samen sparren. Hoor graag van je. Vriendelijke groet, Monique