57 minuten 48 seconden

Rol

• Gewone gebruiker

Schrijfbuddies gezocht voor wat zwaardere onderwerpen (online)

22 mei 2026 - 20:28

Hallo allemaal, ik schrijf al enkele jaren dagelijks brieven. Ik zou daar graag een boek van maken. Ik heb al ontzettend veel ruw materiaal, maar ruw materiaal maakt natuurlijk nog geen boek. Waar het schrijven helemaal vanzelf gaat, kost het selecteren van brieven en het redigeren me een stuk meer moeite om me toe te zetten. Ook zou ik wel wat feedback kunnen gebruiken.

Ik ben op zoek naar anderen die het ook fijn zouden vinden om feedback te ontvangen en die ook een stok achter de deur nodig hebben om aan de slag te gaan en aan de slag te blijven. Hopelijk kunnen we elkaar dat dan bieden. Wat mij betreft gaan de praktische zaken (datum, frequentie, etc) in overleg.

Ik heb eerder een schrijfcursus gedaan. Daar was men in eerste instantie positief over mijn schrijven. Op een duur kreeg ik daar de feedback dat de onderwerpen wel zwaar en heftig waren. Sommige mensen vonden dat moeilijk.

Er zijn natuurlijk verschillende redenen om te schrijven en om te lezen. Ik denk dat het heel fijn kan zijn om een mooi boek te hebben dat je kan gebruiken om even te ontsnappen aan de werkelijkheid, bijvoorbeeld. Als je veel hebt mee gemaakt kan het ook fijn zijn om iets te lezen waarin je jezelf herkent. Verzachting en een happy end kan eenzaam maken als dat niet is hoe jouw werkelijkheid eruit ziet. Ik wil graag een boek schrijven waarin mensen die zich wat vervreemd voelen van de wereld omdat er gewoon te veel is gebeurd zich kunnen herkennen en dat anderen kan helpen om hen te begrijpen.

Ik zoek andere schrijvers die ervoor open staan om mijn werk vanuit dat oogpunt te bekijken en die het niet erg vinden als onderwerpen af en toe wat zwaarder zijn. Wat mij betreft is het prima als de andere schrijvers andere doelen nastreven met hun boek of een heel andere manier van schrijven hebben. Ik ben daar juist erg benieuwd naar en ik pas me graag aan met het geven van feedback en dergelijken aan wat nodig is.

Mocht je hiervoor open staan en elkaar willen steunen in het schrijven neem dan contact met me op. Ik leg graag verder uit over mijn boek en ik ben ook erg benieuwd naar waar jij mee bezig bent.