Copywriting voor non-copywriters | nieuwe schrijfgroep
Nee heh, niet wéér een nieuwe schrijfgroep!
Ja toch wel 😂
Ik wil polsen hoeveel interesse er is voor een copywriting groep.
De achterliggende gedachte is dat full-time of part-time copywriters, zij die het als beroep/werk doen, al een eigen (professionele) community hebben namelijk de branchevereniging VEA, waar zij hun steun uit kunnen putten.
Echter denk ik dat er genoeg anderen zijn die zo nu en dan een stuk willen schrijven, denk bv. aan een interne nieuwsbrief van hun werkgever, de website van hun eigen bedrijfje, een artikel voor een op-ed, oproep voor de zomer bbq in de wijkkrant, of een Linkedin post. Veel doen dit volledig uit het hoofd en op gevoel, harstikke prima.
Sommigen hebben zoiets van "misschien kan ik ook de meest bekende do's and dont's toepassen?".
Daar is deze schrijfgroep voor.
Persoonlijk ben ik momenteel twee boeken aan het doorcrossen: Building a Storybrand van Don Miller, en Copywriting made simple van Tom Albrighton. Jij kan andere boeken aan het lezen zijnnatuurlijk.
Het idee is dat we ieder aan onze eigen schrijfsels werken maar wel bij elkaar komen voor feedback. De feedback kan over vanalles gaan, de structuur, de toon, of een stuk sterk of zwak overkomt, dat twee delen een onduidelijke link hebben terwijl je dacht dat het voor de hand lag, wat het ook is waar je mee zit, je kan het vragen.
Het is niet de bedoeling dat iemand anders jou een oplossing geeft. Wij zijn je klankbord en soms is het voldoende om op basis van de feedback, nieuwe invalshoeken te ontdekken die je weer verder kunnen helpen.
Voor het samenkomen is online het makkelijkst, Discord, Slack, MS Teams. Idealiter zou offline zijn ergens in een lunchroom waar we met een laptop, tablet, papier en pen kunnen schrijven. Voor mij geniet dan de voorkeur regio Eindhoven.
Het zou niet compleet zijn zonder Call-To-Action.
Heb jij interesse in deze schrijfgroep? Laat hieronder een bericht achter! 🔥✅