Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Schrijfgroep fantasy/sci-fi en aanverwante genres

Hoi,

Ik ben Lillian, 38 jaar, en ik heb besloten een serieuze poging te doen om mijn kinderdroom te verwezenlijken: schrijfster worden. Ik schrijf het liefst fantasyverhalen want het verkennen van een nieuwe en wonderbaarlijke wereld vind ik een heerlijke ontsnapping uit het dagelijkse leven. Verder lees ik ook wel historische romans, avonturenromans en soms een thriller. Overige genres vrees ik dat je niet veel aan mij zult hebben.

Waarom een schrijfgroepje? Ik heb in het verleden meegedaan met schrijfwedstrijden en ik merkte dat de feedback mijn verhalen echt vooruit hielp. Ik ben dus op zoek naar een schrijfgroepje om een wat permanentere bron van feedback te hebben. Het idee is dat we elkaar vertellen hoe we een verhaal ervaren hebben en welke scènes goed werken en welke niet, dus geen redactie of adviezen maar simpele aanwijzingen. Ik woon zelf tussen Breda en Tilburg, maar het maakt mij niet zoveel uit waar je vandaan komt want ik spreek het liefste online af. Ik hoor het graag als je belangstelling hebt!

 

 

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Lillian,

Misschien kunnen we elkaar helpen, aangezien ik ook meestal deze genres lees (hoewel ook wel eens 'gewone' romans), en ook probeer te schrijven. Zelf ben ik 41 jaar en probeer tussen alle werkzaamheden te schrijven, soms lukt dat heel aardig en dan weer wat minder. Misschien is dit soort samenwerking een 'stok achter de deur' om er weer meer achter aan te zitten.

Hoewel ik in de Randstad woonachtig ben, denk ik dat het online prima te doen is.

Als je interesse hebt, laat het me dan over weten.

 

groetjes Steentje

 

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Hoi Steentje, 

Sorry dat mijn reactie wat lang op zich liet wachten, ik ben ziek geweest. Als je nog interesse hebt, kom ik graag met je in contact. Bij deze mijn emailadres: lveenhof@live.nl.

Groetjes,
Lillian

 

Lid sinds

4 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Lilian,

Leuk initiatief! Ik wil me al een tijdje aansluiten bij een schrijfgroep om van elkaar te leren, met gelijkgestemden te sparren en meer te schrijven. Is het nog gelukt om een groep op te richten en is er nog plek?

Groetjes