Lid sinds

4 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Utrechtse schrijfgroep voor kortverhalen en fantasy

Dag allemaal,

Ik zoek mensen voor een schrijfgroep gebaseerd in Utrecht. Ikzelf ben een derdejaars student literatuurwetenschappen van eenentwintig jaar en alhoewel ik verwacht met leeftijdsgenoten te werken, groet ik iedere stumpert die aan boord wil komen. Alhoewel mijn interesse voornamelijk uit gaat naar Fantasy kort en lang, wil ik op basis van werkpresentatie kunnen bijeenkomen: een kortverhaal, scene, essay, bouwplan, wat dan ook, iedere week of twee. Gewoon even schrijfsels delen en praten over de geschreven koetjes en kalfjes. 

Ik hoop dat we op deze bijeenkomsten onder andere:

1. Feedback kunnen uitwisselen. De kneepjes van het vak leren. Ik zeg meteen maar dat ik leden niet op all-in schrijfcursussen meeneem. 

2. Schrijfinteresses concreet maken. Laat ik mijzelf als voorbeeld nemen.

Ik schrijf fantasy omdat ik me er makkelijk bij voel en ik schrijf graag over Glorie. Groot woord, kan ik van alles over schrijven. Als ik een verhaal zou willen schrijven over glorie, kan ik bijvoorbeeld een verhaal of essay over medailles schrijven.

Hoe kun jij schrijven over wat je aangaat? Ik geef hier nu toe dat ik hier nogal een beginner ben, maar ik ben ambitieus en wil graag helpen met en hulp krijgen in precies dat schrijven wat je wilt schrijven.  

3. Schrijfregimes bespreken. Ik geef toe dat ik een beginner ben, maar naast beroep zie ik schrijven ook wel als een lifestyle, dus ik wil het licht zo kunnen bespreken. 

4. Nederlands bespreken. Ik geef hier nu toe dat men mij zegt dat ik beter in het Engels schrijf dan in het Nederlands, dus ik zou ook graag willen bespreken hoe wij onszelf aan de Nederlandse taal kunnen helpen. Denk niet alleen aan elkaars grammatica scherp houden, maar ook gewoon losjes bespreken waarom je Nederlands een mooie of lelijke taal vindt. 

Aldus mijn persoonlijke insteek in deze schrijfgroep, ik sta ook open voor jullie interesses. Ik verwacht niet dat bijeenkomsten langer dan één of twee uur duren. Vanwege de onzekere tijden wil ik bijeenkomsten voor deze periode via videobellen houden, maar ik zou graag in persoon willen ontmoeten zodra de crisis voorbij is. 

Stuur een reactie als jij graag vanuit Utrecht gebaseerd wil zijn en een gezellige groep (of alleen een partner) wilt hebben om werk mee uit te wisselen, te bespreken of gewoon erkenning en kritiek uit een vertrouwde kring wilt. Ik probeer om de dag online te zijn op schrijvenonline.

Lid sinds

3 weken 3 dagen

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Hippowhale! We zijn intussen drie jaar verder, maar als je nog iemand zoekt om schrijfsels en gedachten daaromheen uit te wisselen, zou ik dat erg leuk vinden. Misschien kennen we elkaar wel, ik heb ook literatuurwetenschap gestudeerd in Utrecht, begonnen in 2019 dus tweedejaars toen jij het bericht hierboven schreef. Ik ben benieuwd!