Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nijmegen - schrijfmaatje - je levensverhaal schrijven

Mijn uiteindelijk doel: een fictief verhaal schrijven met als basis mijn biografie. Gezocht een gelijkgestemde man tussen de 50 en 65 jaar. (geslacht en leeftijd zijn belangrijk om overeenkomsten te hebben w.b. levenservaringen. Nijmegen e.o. groetjes Edy

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom wil je je autobiografie samen met iemand anders schrijven, Edy?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het alleen schrijft mis je de respons, je kunt elkaar bevragen/interviewen, en met een leeftijdgenoot van hetzelfde geslacht, heb je vaak momenten van "Oh dat herken ik ook in die periode ". Daarnaast wil ik niet in de Ik-vorm gaan schrijven en ook fictief, zodat ik vrij ben om het geheel tot een goedlopend verhaal te kneden. Verder kun je elkaar af en toe stimuleren als je een periode hebt waarin je wat dreigt in te slapen op het gebied van schrijven. dus Marriejeanne: "Waarom zou je een autobiografie in je eentje moeten schrijven ?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdat over het algemeen schrijven een solitaire bezigheid is, waarbij het inderdaad wel prettig - en ook goed is! - om af en toe respons te krijgen, maar dat is naar mijn idee iets anders dan een schrijfmaatje. Ik vroeg me af wat de rol van het maatje zou kunnen zijn, als het jouw verhaal moet worden (ik citeer: zodat ik vrij ben om het geheel tot een goedlopend verhaal te kneden)? Hij heeft dan meer de rol van iemand die je ondersteunt en stimuleert? Het lijkt me dat je dan meer behoefte hebt aan een schrijfcoach, of heeft het maatje ook iets in te brengen in het verhaal? Wil je het samen met iemand schrijven? Dat zijn zo de vragen die bij me opkwamen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet het meer zien als een schrijfcoach, maar dan wederzijds en waarom, gewoon omdat een privé schrijfcoach geld kost en best wel veel als ik het aanbod zie. Een schrijfmaatje kan meerdere rollen innemen, schrijfcoach , interviewer, toehoorder, lezer en het leuke is verder dat de rollen ook omgedraaid kunnen worden . Ben ik zijn coach etc etc. Verder is is het minder formeel . Wissel je wat uit tijdens een "pilsje drinken aan de bar" , ga je samen naar een film die betrekking heeft op een bepaalde periode, of een bepaalde problematiek waarmee je allebei te maken hebt gehad. Je kunt samen naar de cursus "SCHRIJVEN VAN JE LEVENSVERHAAL `in den Bosch ,dit najaar. Maar ook kun je dan heel duidelijk tot de conclusie komen dat je het toch beter alleen kunt doen, zoals Marriejeanne schreef

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké, dank je wel voor de uitleg, Edy. Ik denk dat je het schrijven op zich wel alleen zult moeten doen, maar inderdaad: wederzijds teksten en gedachten uitwisselen, en samen workshops bezoeken kan heel vruchtbaar en leerzaam zijn. Succes! Ik hoop dat je iemand vindt. En verder kun je hier op het forum ook heel veel leren - én geïnspireerd raken!