Start » Forum » Oproepen » Schrijfgroep zoeken » Online schrijversgroep /// wekelijkse correspondentie met vier /// iedereen welkom

Online schrijversgroep /// wekelijkse correspondentie met vier /// iedereen welkom

5 reacties [Laatste bericht]
Bent lm D.
Laatst aanwezig: 4 weken 2 dagen geleden
Sinds: 12 Mei 2019

Online schrijversgroep /// wekelijkse correspondentie met vier /// iedereen welkom

Ik zoek naar een diverse online schrijversgroep. Iedereen die in het Nederlands schrijft, waar je ook leeft, is welkom.
Het zou gaan om een project van minstens een jaar. Als we vier mensen (inclusief mij) kunnen bij elkaar brengen dan zie ik het zo: wij zouden elk om beurt een bijdrage leveren. De eerste persoon draagt de eerste zondag van de maand bij, de andere de tweede zondag en zo verder. Dat betekent dat we elke week iets mogen lezen en elke maand iets mogen inzenden (per persoon). Als ik maar 1 iemand vind om dit clubje te vormen dan zou het om de twee weken zijn. We zien wel.
Maar welke bijdrages zie ik nu voor me en in welke stijl. Net zoals afkomst en woonplaats is er hier zeker ruimte voor diversiteit tussen de 2/4 deelnemers aan deze groep. Qua soort bijdrage is er veel speling mogelijk: microproza: dus kortverhalen tussen ongeveer 300 en 1500 woorden. Of tussen de 1 en 3 gedichten: dus poëzie mag zeker ook. Men mag non-fictie in de groep gooien maar schrijvers die alleen non-fictie kunnen/willen schrijven zullen zich hier niet thuis voelen. Non-fictie zou ongeveer even lang zijn als proza, maar op beiden is er speling mogelijk. Qua stijl zal ik drie termen opgeven die het thema zouden moeten weergeven: macaber, existentialistisch en donkere humor. Alles daarbinnen is goed. Ik ben een realistisch en filosofisch schrijver, mijn invloeden zijn: Dostojevski, John Green, Franz Kafka en JD Salinger. Maar Gotische en andere romantici (à la Edgar Allen Poe) zijn ook zeker welkom en zullen zich zeker thuis voelen.
Wil je deelnemen aan dit project? Contacteer me dan zeker! Elk talent wordt op prijs gesteld en aan het einde van onze correspondentie (of toch in dit formaat) is er zeker een mogelijkheid tot bundeling van de verhalen, essays en poëzie.

Reacties

Tijdgeest
Laatst aanwezig: 1 week 1 uur geleden
Sinds: 10 Nov 2018

Hallo,
Ik ben wel geinteresseerd maar ik ben benieuwd in welk deel van het land je woont. Ik ben Maastrichtenaar.
Je kunt mijn verhalen lezen op Schrijverspunt.nl onder de naam Reinder Veelinx.
Groeten.

Reinder Veelinx

Tijdgeest

Tja, als op de schrijf feedback ook snel wordt gereageerd...

Reinder Veelinx

Uruguru
Laatst aanwezig: 12 uren 11 min geleden
Sinds: 21 Dec 2012

Het is mij niet helemaal duidelijk wat voor soort bijdragen je zoekt.

Bent lm D. schreef:

Iedereen die in het Nederlands schrijft, waar je ook leeft, is welkom.

Kan ik niet goed rijmen met:

Bent lm D. schreef:

Qua stijl zal ik drie termen opgeven die het thema zouden moeten weergeven: macaber, existentialistisch en donkere humor. Alles daarbinnen is goed

en

Bent lm D. schreef:

Maar Gotische en andere romantici (à la Edgar Allen Poe) zijn ook zeker welkom en zullen zich zeker thuis voelen.

Dries Arnolds
beheerder
Laatst aanwezig: 5 uren 54 min geleden
Sinds: 9 Nov 2004

Bent, kun je even reageren? Je oproep is meer dan een week oud.

Scribendi salutem!

Tijdgeest

Bent heeft inmiddels wel met mij contact gezocht en ik zal hem vragen hier ook verder te corresponderen.
U mag ook mij aanschrijven. Met 4 is het leuker.

Reinder Veelinx

Lees Schrijven Magazine

THEMA: Week van het Schrijven | Overzicht schrijfcursussen

• Kritiek geven en ontvangen: o zo moeilijk!
  • Ellen Deckwitz: zo word je een geweldige dichter
  • Schrijftips van Bert wagendorp (Ventoux)
  • Talent pools bij uitgeverijen: hoe kom je erbij?
  • Leer liedjesschrijven van Jan Rot
  • Hoe voorkom je fouten in perspectief?
  • Scenarioschrijven: zo geef je een personage vorm
  • Wat romanschrijvers van speechschrijvers kunnen leren (en vice versa)
  • Hoe vorm je familieverhalen om tot een roman?

Nog geen abonnee? Meld je aan vóór maandag 21 juli 16:00 u., dan krijg je dit nummer thuis!

MELD JE AAN
Foto: Annaleen Louwes

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór maandag 16:00 u.!

Word abonnee