Start » Forum » Oproepen » Schrijfgroep zoeken » Proeflezers gezocht

Proeflezers gezocht

8 reacties [Laatste bericht]
Stephanie Paak
Laatst aanwezig: 15 weken 4 dagen geleden
Sinds: 14 Sep 2016

Proeflezers gezocht

Beste schrijvers,

Ik heb een fantasy verhaal geschreven dat hopelijk een trilogie zal worden als... het ooit een succes wordt.

Er was een uitgever geïnteresseerd in mijn fantasy verhaal. Na het hele manuscript te hebben gelezen adviseerde zij mij om aan de spanningsboog te werken. Helaas wilde ze niet verder met mij gaan en wenste mij veel succes. Maar als debutant mag ik niet klagen als er überhaupt een uitgever geïnteresseerd is geweest.

Ik heb de afgelopen tijd aan de spanningsboog gewerkt en had al snel door dat ik het in drie delen moest gaan splitsen. Ik heb het eerste deel nu bijna af en ben erg benieuwd wat andere schrijvers ervan vinden om het nog beter te maken.

Ik ben op zoek naar proeflezers die kritisch opbouwend zijn. En zou het leuk vinden om in een schrijfgroep te zitten waarin ik van sommige ook het werk kan lezen. Misschien kunnen we via deze weg een leuke groep samenstellen van verschillende schrijvers met verschillende genres. smile

Flaptekst:

Jediah glimlachte vriendelijk. Zijn stem was zachter geworden, als fluweel dat Jesse wilde inpakken. ‘Na het duel met Berek vloog er een arend over jou heen richting het noorden. Dat was niet uit toeval. Er is een geschrift opgemaakt over de donkere tijd van demonen die zich opmaken om Euphoria in algehele duisternis te stortten. In dat geschrift staat een profetie die luidt: Op een volle maan wanneer alle bladeren zijn gevallen en de herfstvorst zijn laatste dauw heeft getoond… zal er een man opstaan. Hij zal het licht terugbrengen en de demonen naar de onderwereld sturen. Die man zal niet het bloed van Dracones ascensores bezitten maar wel het vechtershart. Tijdens een belangrijk duel zal er een arend over hem heen vliegen naar het noorden om aangewezen te worden als de redder van de donkere tijd. Ik hoef je niet te vertellen dat deze profetie zich vandaag heeft vervuld.’
Jediah keek met vragende ogen op bijna irritante wijze naar Jesse. Jesse had er geen antwoord op. Hij bleef als verstard naar Jediah staren. Jediahs hoofdlijnen kronkelden, zijn lippen veranderden in een dunne streep. Jediah zuchtte diep terwijl hij zijn vingers met elkaar verstrengelde. Zijn indringende ogen - die oudheid en wijsheid verborgen - stonden bloedserieus toen hij zei; ‘Ik zie dat je nog aan bepaalde kwaliteiten mag werken als het gaat om jouw persoonlijkheid, maar ik weet zeker dat jij degene bent van de profetie.’

Als het jou wat lijkt om mijn manuscript te lezen dan hoor ik het graag!
stephanie.paak24@live.nl

Reacties

janpmeijers
Laatst aanwezig: 3 uren 40 min geleden
Sinds: 8 Mrt 2013

Stephanie Paak,
Tipje: plaats eerst eens een fragment op proeflezen.

Stephanie Paak

Hoi Jan P Meijers,

Bedankt voor de tip ik pas het even aan. smile

Melanie
Laatst aanwezig: 15 uren 47 min geleden
Sinds: 7 Feb 2016

Hoi Stephanie,

Ik ben op facebook lid van de groep "Sciencefiction-, Horror- en Fantasyschrijvers". Zelf ben ik momenteel niet heel actief daar, maar ik weet wel dat er (elke week volgens mij) stukken tekst worden proef gelezen en van commentaar bezien.

Misschien is dit iets voor jou?

Groetjes smile

Beginnende schrijver, werkend aan haar eerste boek! big grin

Stephanie Paak

Hoi Melanie,

Bedankt ik zal er even naar kijken.

Zit jij al bij een schrijfgroep?

Groetjes,

Stephanie

Melanie
Laatst aanwezig: 15 uren 47 min geleden
Sinds: 7 Feb 2016
Stephanie Paak schreef:

Hoi Melanie,

Bedankt ik zal er even naar kijken.

Zit jij al bij een schrijfgroep?

Groetjes,

Stephanie

Alleen online schrijfgroepen, waar ik helaas niet zo actief ben frown

Het liefst zou ik deel willen uitmaken van een "echte" schrijfgroep, waarbij je bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks bij elkaar komt en echt het gesprek aan kunt gaan. Helaas ben ik tot nu toe niets in die aard in Friesland/Groningen tegengekomen.

Misschien moet ik zelf maar eens zoiets gaan opzetten...hihi big grin

Beginnende schrijver, werkend aan haar eerste boek! big grin

Kimberly.J
Laatst aanwezig: 15 weken 1 dag geleden
Sinds: 19 Jul 2018

Hoi Stephanie, Ik heb je een pb'tje gestuurd.

Stephanie Paak

Hoi Melanie,

Dat zou ik inderdaad het liefst ook in Den Haag willen, maar heb dat ook nog niet gevonden. Vandaar de virtuele schrijfgroep als oplossing. Als je toch geïnteresseerd bent dan kan je dat altijd nog laten weten. Succes met het oprichten van de schrijfgroep in jouw omgeving. wink

Hoi Kimberly,

Ik kan jouw berichtje niet vinden in mijn inbox van de site. Zou je mij een mail kunnen sturen naar: stephanie.paak24@live.nl

Alvast bedankt!

Stan Kelder
Laatst aanwezig: 4 weken 5 dagen geleden
Sinds: 9 Apr 2013

Beste Stephanie Paak,

Wat leuk dat je een debuterend schrijver bent!
En heel jammer dat het niet is gelukt met die uitgever. Waar wilde je eigenlijk je boek gaan uitgeven?
Zelf houd ik ook erg van het fantasy genre. Mijn boek mixt dit een beetje met het sciencefictiongenre.

Ik ben ook benieuwd naar je verhaal. En misschien is inderdaad het oprichten van een schrijfgroep een leuk idee!

Over je verhaal zelf: ik vind fantasy verhalen sowieso altijd heel leuk. Dus ik ben benieuwd naar de inhoud van je verhaal!

Voor verder contact, stuur me maar een pb'tje wink

Groetjes,
Stan

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee!