Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep België

Zijn er voldoende mensen uit België aanwezig voor een schrijfgroep te starten? Je vind mijn info (lees email-adres) op mijn profiel... Grtz

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik woon in België, in Antwerpen om precies te zijn. Bedoel je een 'tastbare' schrijfgroep, of een virtuele? Want dan maakt het natuurlijk weinig uit of je Belg of Nl'er bent. En wat bedoel je met schrijfgroep? Wat zou je met je groep willen gaan schrijven, en met welke regelmaat. Ik zit in een virtuele schrijfgroep met veel mensen van ver weg. Maar een schrijfgroep met tastbare mensen zou wel leuk zijn. (Niet dat ik zinnens ben je te betasten hoor.) :rolleyes:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel, ik ben van Leuven ALs het een kleine groep is, werkelijk afspreken en dingen delen, aanbevelingen voor boeken, gedichten, ... Maar zowiso beginnen als virtueel. Btw, ik ben bijna elke dag in A'pen, ik volg daar les...

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had een tijdje geleden ook al contact met iemand in Antwerpen die ook schrijvers voor een groepje zocht. We hadden uiteindelijk alleen elkaar gevonden en twee mensen kan je nauwelijks een groep noemen. Ik zal eens kijken of ik zijn e-mailadres nog heb, en of hij nog geïnteresseerd is. Hij was een jaar of 21, denk ik. Ik ben 26.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh een beetje van alles. Heb lang braakpoezie geschreven. ;) Daarna een paar fantasy/sf verhalen. Nu schrijf ik eerder realistische verhalen. Ik heb drie langere projecten ('verhalen die ooit roman moeten worden' van 10000 tot 30000 woorden), en wat kortverhalen waar ik momenteel een literaire-magazines-bombardement-experiment mee uitvoer. :D Ondertussen ben ik poezie blijven schrijven, en het is al geen braakpoezie meer. :lol: Ik zit op de Schrijversacademie in Antwerpen, volg daar de opleiding 'literair schrijven', eertse jaar. Ik zit ook in de virtuele schrijfgroep van ZinnigerZinnen, en ben grafisch ontwerper. Dus het valt nog te bekijken of ik uberhaupt tijd heb om er nog iets bij te nemen, maar... proberen gaat mee! :nod:

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
ik schrijf poëzie, geen bepaalde stijl of taal (ik heb alles al geprobeerd, zelfs Duits!) Daarnaast ook kortverhalen (relatief nieuw voor me) Ook schreef ik al een boekje en ben ik bezig aan een tweede

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben een Hasseltse, maar vanaf volgend jaar zit ik in Leuven op kot. Ik schrijf een beetje vanalles, destijds heb ik wat kindergedichtjes geschreven, nu ben ik aan een fantasyverhaal bezig, regelmatig schrijf ik ook wat andere non-fictie, kortverhalen, enz.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
hogeschool eerder ;) Ik ga sociaal werk studeren, maar eigenlijk zit ik nog steeds een beetje met journalistiek in mijn hoofd, ook al weet ik dat ik het niet ga doen. En psychologie, heeft me ook altijd geïnteresseerd. Je bent precies een Antwerpenaar aan't worden met je 'kei'fijn :p

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm, ik ga dat toch niet doen, maar je mag altijd je tijd komen verspillen met het delen van theoriën. Of met discussies, niets leuker. Wat verwachten jullie van dat schrijfgroepje?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
wel, voorlopig nog niet heel veel, maar aangezien we allemaal jong zijn misschien eens discussieren over literatuur, boeken en gedichten, misschien zelf is wa stukken doorsturen... Die dingen... (my side of the story)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kiek maor bie 'Picknickmeeting'... Ergenswaor stiet mien huus daor.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wa blaft?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dargor, ik zal je helpen. Ik denk dat er staat:
hahah Min moaten, min moaten, ek zien ulder geire!
haha mijn maten, mijn maten, ik zie jullie graag!
nen echten westvloamink ge hoert oek da die deu nen hond zn groetgebroacht...
een echte west-vlaming je hoort ook dat die door een hond zijn grootgebracht...

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vraag me nu af of WriterJerre denkt dat ik een West-Vlaming ben of dat hij zichzelf bedoelt. (maar goed, wat doe ik eigenlijk in dit topic :unibrow: )

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu jullie toch Vlamingen zijn, even een vraagje: Heeft een van jullie toevallig de extra edities van de Gazet van Antwerpen van 7 en 8 augustus 1993? Daar sta ik in, maar die kranten heb ik door een brand niet meer. Een interneteditie was er toen nog niet, anders had ik het via internet terug kunnen lezen. Wie heeft anders een idee hoe ik er aan kan komen? Ik sliep toen in augustus 1993 aan de vooravond van de begrafenis van koning Boudewijn in de paleistuin in Brussel, 's nachts kwam koningin Fabiola nog even voor het raam staan en 's ochtends zag ik, naast alle 'gewone' koningen, koninginnen en presidenten, onder extreem zware beveiliging de keizer en keizerin van Japan vlak voor mijn neus uitstappen. Een journalist kwam 's nachts kijken wie er voor het paleis lagen. Naast enkele Belgen, ook een Hollander, ik dus, die daar geraakte vanwege een lekke band van zijn fiets. Dezelfde dag van de begrafenis kocht ik een extra editie van de GvA en jawel, ik stond er toen al in... Sindsdien vond ik het zo leuk om in kranten te staan, dat ik ben begonnen artikelen te schrijven. Vandaar...