Schrijfgroep omgeving Gent (België)
Hoi allemaal,
Ik ga een nieuwe schrijfgroep oprichten. Momenteel zijn we al met zijn tweeën, de bedoeling is om een groepje van ongeveer 5 mensen te vormen.
Wat we voor ogen hebben:
- samenkomen ongeveer eens in de maand, afhankelijk van ieders beschikbaarheid;
- voor elke bijeenkomst stuur je een hoofdstuk in van het project waar je aan werkt, en je leest de hoofdstukken van de andere leden - een maximum aantal woorden wordt vastgesteld;
- per bijeenkomst bespreken we telkens de ingestuurde hoofdstukken en houden een babbeltje over een 'schrijftechnisch onderwerp', waarin we ongetwijfeld iets kunnen opsteken van elkaars kennis, inzichten of ervaringen;
- opbouwende kritiek leveren, en dat betekent: eerlijker durven zijn dan liefhebbende vrienden en familie, zowel wat betreft de positieve aspecten als wat betreft de werkpunten.
We nemen het serieus, maar het hoeft niet zwaarwegend te zijn, met een vleugje humor kom je ver. :-)
Qua genres werkt momenteel iemand van ons aan een verhaal gebaseerd op waargebeurde feiten, een van ons schrijft een roman en twee mensen zijn bezig met een fantasyboek. We staan absoluut open voor schrijvers die in weer andere genres bezig zijn. Het voornaamste is dat we een beetje klikken qua aanpak en niveau, maar dat maken we met een paar mailtjes wel snel uit!
Hallo, Nog op zoek naar
We zoeken inderdaad nog
Nyctea Ik heb ook interesse.
Leden zijn zeker nog welkom!
Ik heb ook interesse. Ik
Leden zijn nog welkom.
Ik woon in Nijmegen vlak bij
Ik heb het Edy al via pb