Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gelijkgestemde(n) gezocht

Ik zoek (een) intellectuele/komische sparringpartner(s) om voortdurend inspiratie op te blijven doen, over onderwerpen van gedachten te wisselen, etc. Ik heb al lang iets met tekst en taal; schrijf verhalen en gedichten, o.a. met komische boodschap, en ben ook geïnteresseerd in de combinatie van woord en beeld (o.a. cursus scenario gedaan). Wat ik erg waardeer en bewonder zijn comedies als Blackadder, The fast show, Have I got news for you/Dit was het nieuws, etc. etc., en daarnaast de nodige films, cabaretiers en stand-up comedians. Wie spreekt dit aan?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat er wel mensen zijn die net als jij de door jou genoemde programma's bewonderen. Maar het is heel moeilijk om ze te maken. Daarom zou ik graag van je horen welke ervaring je hebt? 'Iets met tekst en taal hebben' is naar mijn idee niet voldoende om een gedegen product neer te zetten. Kun je bv iets van je werk laten zien op een website, of bij Proeflezen, hier? Ook lijkt het me van belang om iets meer persoonlijke dingen te vertellen, zodat een gelijkgestemde daarop af kan stemmen, bijvoorbeeld: Is Orphan een man of een vrouw, welke leeftijd, welk doel heeft Orphan met name? Inspiratie opdoen, hoe zie je dat voor je? De wereld ingaan met pen en papier? Of mailen?

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pffieuw! Wanneer je iets te groot maakt, kan het onder zijn eigen gewicht bezwijken, en bij deze nomineer ik je voor de wereldkampioenschappen. Er zijn al zoveel dingen zwaar in het leven; de bedoeling van humor is mijns inziens juist verlichting te brengen. Mijn doel heb ik volgens mij vrij duidelijk benoemd, en de genoemde programma's zijn slechts voorbeelden van wat mij aanspreekt qua soort humor. Hoe je 'intellectueel en komisch spart' en wat er vervolgens eventueel uit voortkomt moet je m.i. niet te veel plannen; om voor de hand liggende redenen. De juiste persoon ontmoeten in dit kader is denk ik net als met de liefde: vaak puur toeval, maar als het gebeurt weet je het instinctief. Voor nu blijft mijn instinct nog slapende. Voor wat kleine voorbeelden, zie www.orphan.web-log.nl

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pffieuw! Voor nu blijft mijn instinct nog slapende.
Nou, komop dan. Wakker worden. Lichtvoetig zwaarmoed liften.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat er wel mensen zijn die net als jij de door jou genoemde programma's bewonderen. Maar het is heel moeilijk om ze te maken.
mensen zijn helemaal niet moeilijk om te maken. @Orphan Ik begrijp het. Je zoekt een creatieveling die zodanig geïnspireerd is dat die het minste wat in de lucht hangt oppikt en hierdoor voortdurend off topic gaat hier onder een constante dreiging geschorst te worden. Maar niks aan te doen, want het creatieve bloed kruipt waar het niet gaan kan. Wel Orphan, ze zijn er. Gewoon een tijdje rondhangen hier en je vindt ze vanzelf.