Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep Heeze - levensverhalen schrijven

Wie wil met mij de uitdaging aangaan om een schrijfgroep te vormen? We duiken hier en daar in vooral positieve herinneringen en gaan stap voor stap die herinnering verkennen. Concrete opdrachtjes helpen daarbij. Laat je verrassen door wat weer helder voor je wordt. Het is niet de bedoeling om chronologisch je levensverhaal te beschrijven. Het gaat vooral om het plezier van het schrijven, niet om het eindresultaat. Schrijfervaring is beslist niet nodig! Naast het schrijven zullen er ook momenten zijn om uit te wisselen. Je deelt alleen dát wat je zelf kwijt wilt. Samen zullen we de veiligheid binnen de groep bewaken. Wat in de groep met elkaar gedeeld wordt blijft ook in de groep! Met een regelmaat van om de twee weken komen we 10 keer bij elkaar op maandagavond van 20.00 u. - 22.00 u.. Inloop vanaf 19.45 u.. Je bent dan welkom in de sfeervolle praktijkruimte van Marianne Bennenbroek aan de Heezerenbosch 9 in Heeze. De enige kosten voor deelnemers zijn de gedeelde kosten voor lokatie, koffie/thee en kopieeerkosten. De kosten zijn afhankelijk van het aantal deelnemers, dus hoe meer zielen hoe meer vreugd. De maximale groeps-grootte is 12. Je motivatie om te schrijven kan divers zijn: Allereerst is het facinerend voor jezelf. Je kunt stukken van je levensverhaal vastleggen voor je kinderen en kleinkinderen. Je kunt hoeder worden van het familieverhaal, ook voor je broers en zussen. Als je ouders nog leven is het een manier om de verhalen van je ouders vast te leggen en te bewaren voordat ze vervliegen. Je kunt meer inzicht krijgen in jezelf en je levenspatronen. Het schrijven kan aanleiding zijn tot gesprekken met ouders, familieleden, kinderen. Dit kan zorgen voor de versteviging van de familieband. Ik ga dit niet zomaar doen. Schrijven speelt al lang een rol in mijn leven. Christine de Vries van Shodo heeft me geinspireerd op dit pad. En later Jose Franssen uit Maastricht. Zij heeft zich 30 jaar lang op allerlei manieren bezig gehouden met het schrijven van levensverhalen. Voorlopig wil ik oefenen, in het schrijven en in het begeleiden van een schrijfgroepje. Heb je zin om mee te doen, dan hoor ik dat graag. Tel. 040-226445 Of hier via email.