Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfmaatjes gezocht- Kinderverhalen(prentenboeken)

Hallo allemaal, Ik werk als kleuteronderwijzeres en ben 45 jaar. Ben woonachtig in België (Kust). Ik heb al een paar verhaaltjes geschreven met als doel een prentenboek te maken. Tekenen lukt mij wel, maar heb de techniek niet echt onder de knie om de beelden levendig en echt te maken, daarom hou ik mij vooral bij het schrijven van teksten. Ik probeer mijn teksten wel te aan te passen en te verbeteren, maar schrijven is een eenzame bezigheid en heb weinig feedback van mensen rondom mij. Ik zoek wel telkens interessante prentenboeken die ik in de klas kan gebruiken en kijk dan ook wat mij aanspreekt in de teksten en wat ik anders zou doen. Meestal vertel ik de verhalen wel in de klas, maar pas soms de spreektaal of woorden aan (natuurlijk afhankelijk van de leeftijd van de kinderen). Waarom zoek ik mensen om online mee te communiceren: * elkaar helpen bij het lezen van de verhalen. * Feedback geven * Commentaar geven op de schrijfstlijl/woordenschatkeuze. Wie zich geroepen voelt om hierin mee te werken, laat het mij gerust weten. Zo kunnen we elkaar geregeld teksten doormailen en contact houden met elkaar. Ik heb ondertussen ook een blog aangemaakt waar ik regelmatig mijn bevindingen zal neerschrijven. Wie wil mag en kan er gerust op reageren. Laat mij alvast ook weten wat jullie vinden van mijn blog. Zie hieronder de link: http://merely2011.blogspot.com/ Merely

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Merlely, mijn naam is Pearl de Bart ik ben 40 ben woonachtig in Nederland. ik schrijf ook kinderverhalen, ik heb net uw blog bezocht en het lijkt of wij dezelfde ideeën hebben, ik hou om fantasie met realiteit te combineren, in mijn verhalen net als jij hou ik bezig met de natuur kabouters, en tegelijkertijd wil ik ook een boodschap door geven. ik vindt het leuk om spiritualiteit in mijn verhalen te combineren als het over een echte verhaal gaat, zelf ben ik ook heel spiritueel, mijn droom is ook ooit mijn verhalen laten publiceren. ik ben allang met verhalen bezig en nu wil ik het serieus nemen. ik schrijf ook gedichten en muziek. het zou het leuk zijn als wij onze ideeën met elkaar kunnen delen. mijn grootste probleem is, als het om schrijven gaat, is niet om een verhaal te verzinnen, maar om de juiste worden te vinden. ik kom oorspronkelijk uit Israël, ik ben all 12 jaar woonachtig in Nederland. het is nog steeds een dagelijks proces om de juiste worden te vinden, om mijn gedachte uit te drukken. uw blog is heel erg leuk, in uw eerste gedicht ENERGIE heb je het woord VAN omgedraaid in VNA, :) misschien zou ik ook één beginnen. laat mij weten wat u vind. groetjes Pearl

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mochten er nog leden gezocht worden om een schrijfgroep gericht op prentenboeken op te starten, dan hou ik mij aanbevolen. Ik schrijf ook kinderverhalen/prentenboeken en een beetje extra feedback kan nooit kwaad